• 0

Communicatie flows optimaliseren

Hallo iedereen,

 

Ik heb een vraag, bij mijn stagebedrijf heb ik de opdracht om meer efficiency binnen het bedrijf te brengen, hierbij wil ik ook de communicatie flows aanpassen.

Tot nu heb ik wel een paar ideeen (zo uit de losse hand) maar ik vroeg mij af of hier ook bepaalde modellen / schema's e.d. voor zijn...

Het betreft hier een bedrijf in de diensten sector.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Frank,

 

Zeker zijn hier modellen voor. Een van de modellen is Six Sigma. Dit wordt vaak gebruikt bij grote productbedrijven (automobielindustrie) maar de gedachtengang kan ook zeker bij kleine dienstverleners worden gebruikt. Stap voor stap verbeteren en klantfocus spelen hier een grote rol.

 

Daarnaast heb je bijvoorbeeld de Balanced Scorecard en PPM (proces gedreven performance management). Het klinkt moeilijk, maar de gedachtengang kun je ook hier best gebruiken. Hierbij gaat het erom om de ambitie van een organisatie zo helder te formuleren dat je die kunt meten, kunt communiceren naar beneden in de organisatie en kunt controleren. Je moet die organisatieambitie of strategie vertalen naar processen in de organisatie, zodat ook Piet op de werkvloer weet welke bijdrage hij levert aan het organisatiedoel en hoe hij zijn eigen prestatie kan meten.

 

Als je de processen in kaart hebt gebracht (mensen gewoon vragen waar ze overdag zoal mee bezig zijn) heb je de schone taak om te kijken of het proces waar ze mee bezig zijn wel zo zinvol is, of dat het anders moet, hoe het meetbaar kan worden, hoe het verbeterd kan worden. Hier kun je Six Sigma ideeen op los laten: verbeteren via DMAIC, oftewel Define-Measure-Analyze-Improve-Control

 

Je ziet het, er zijn vele modellen, de kunst is om het simpel te houden, mensen erbij te betrekken, volledige ondersteuning van het management te hebben. Als je dit laatste niet hebt, dan gaat het niet werken.

 

 

 

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.