• 0

Function point analysis voor C++

Hallo,

 

momenteel ben ik bezig met het maken van een programma. Dit wordt geschreven in C++. Omdat ik dit programma wil verkopen, wil ik van tevoren een inschatting maken hoeveel tijd het kost om het programma te ontwikkelen.

 

Nu las ik over Albrecht's function point analysis. Deze analysis lijkt me geschikt en ik zou er graag meer over willen weten. Daarom de volgende vragen.

 

- Zijn jullie het met mij eens dat deze analysis gebruikt kan worden om een correcte inschatting te maken van de tijd die het kost om een C++ programma te ontwikkelen?

- Is er misschien iemand die een pointer heeft naar documentatie over deze analysis? Er is weliswaar heel veel te vinden op google, maar het liefst zou ik een boek hebben dat een duidelijk overzicht biedt met veel voorbeelden.

 

Alvast bedankt!

 

Gr.

Willem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Functiepuntanalyse werkt n.m.m. alleen betrouwbaaar als er een zekere herhaling in het programmeerwerk zit en je over statistische gegevens beschikt van eerdere edities.

 

Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat het werkt met ouderwetse mainframeapplicaties, met telkens dezelfde database- en terminaltechnologie, telkens dezelfde modellen voor user interface etc.

 

Ik heb zelf een functiepuntachtige methode gebruikt voor het ontwikkelen van CD-ROM's, met telkens dezelfde applicatie, maar telkens andere gegevens en configuratie. Dan was het een kwestie van het gegevensmodel tellen (zoveel tabellen, zoveel kolommen etc.) en daarmee konden we een heel betrouwbare schatting maken.

 

Maar een willekeurige complexe applicatie met bleeding-edge technologie, zonder herhalingsfactor, zonder vergelijkingsmateriaal... dan is fpa volgens mij lastig toe te passen.

 

FPA is gezond-verstandwerk, dat kun je zelf bedenken. Het draait om de ijking en tuning in jouw context.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.