• 0

wijs in de telecom branche

Wij zijn onlangs gestart met het in Nederland op de markt zetten van van een succesvol concept uit Duitsland.

 

Het gaat om de productie van exclusieve limited edition mobiele telefoon.

 

De toestellen zijn sterk regio gebonden echter lopen we nu tegen het volgende aan:

 

Wij hebben een aantal lokale telecom winkels benaderd om onze producten te kopen en in hun assortiment op te nemen.

De bedrijfsleiders zijn zeer enthousiast over ons concept en zouden ons produkt graag in hun winkel zien.

Echter zijn (bijna?) alle telecom winkels een hard franchise waardoor men zelf niet mag inkopen maar het hoofdkantoor.

 

Het hoofdkantoor zit vervolgens weer in een totaal andere regio en is sceptischer over het idee en daarnaast is het bij deze 'grotere'concerns lastig om de juiste persoon te spreken te krijgen.

 

Dit maakt het voor ons dus niet eenvoudiger terwijl we (gezien het succes in Duitsland) zeer overtuigd zijn van dit concept.

 

Zelfs zo dat we zelf de telefoons (via het web) zouden willen verkopen alleen dan loop je weer tegen het probleem aan dat je geen abonnementen kunt verkopen met het toestel waardoor de prijs voor de consument aantrekkelijker wordt.

Kun je ergens abonnementen kopen voor wederverkoop met een uniek toestel?

 

 

We hopen dat er op dit forum mensen zijn die tips hebben met betrekking tot het benaderen van de telecom winkels of met betrekking tot het zelf verkopen van abonnementen met toestellen.

 

Alvast bedankt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Schreudje,

 

Ik denk dat het bij veel bedrijven lastig is om ertussen te komen. Niet alleen bij dergelijke ‘telecomreuzen’.

 

Wat is er precies zo regiogebonden aan de toestellen? Ik kan me voorstellen dat de centrale organisatie niet zit te wachten op extra complexiteit in het proces vanwege een versnipperde, regiogebonden distributie van dergelijke telefoons. Wellicht dat je die kant op moet denken?

 

Het is mooi dat het concept in Duitsland aanslaat. Dat zou afname van jullie telefoons toch alleen maar moeten bevorderen. Hoe hebben jullie e.e.a. tot nu toe aangepakt?

 

Groet,

 

Dennis.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben contracten gesloten met diverse voetbalclubs uit Nederland.

Wij produceren voor hun deze exclusieve toestellen.

 

Een voorbeeld uit Duitsland kun je zien op www.handyroyal.de

 

Je begrijpt dat de lokale winkels heel graag deze collector's items (slechts in beperkte aantallen verkrijgbaar) graag in hun assortiment hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat de betreffende bedrijfsleiders erg enthousiast zijn. Kun je niet een aantal van hen bij elkaar sprokkelen die e.e.a. intern bespreekbaar maken? Het is immers ook in hun belang. Als alle bedrijfsleiders/franchisers ‘en masse’ aangeven dat hen dit wat lijkt is het signaal immers van een andere orde dan wanneer jij dit als buitenstaander doet.

 

Persoonlijk vind ik het idee erg goed; ik denk zeker dat er een markt voor is. Ik heb geen telecomervaring, maar het zou inderdaad beter zijn als je ook afzonderlijk abonnementen kunt aanbieden. In dat geval kun je contracten gaan sluiten met de Arena, Feyenoord, Gelredome, etc… Als dat succesvol is volgen de Phonehouses en T-for-Telecoms vanzelf ;)

 

Is het moeilijk om bij T-Mobile, KPN, Vodafone e.d. binnen te komen om hun contracten te verkopen? Lijkt mij niet, maar zoals gezegd… ik heb geen telecomervaring :-\

 

Succes in ieder geval!

 

Groet,

 

Dennis.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Schreudje,

Voor het wederverkopen van abonnementen kun je je melden bij groothandels zoals MCC, IngramMicro en/of Copaco mits je voldoet aan hun eisen. Internetverkoop en verkoop via clubwinkels lijkt mij voor jullie product een beter kanaal dan voor minimale marges aan de grote franchise-bedrijven te leveren.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

We hadden gehoopt om meer reacties.

 

Is er iemand die antwoord op de volgende vragen weet:

 

- Bestaat de Nederlandse gsm/telecom branche volledig uit hard franchise formules?

 

- hoe kun je het beste te werk gaan als je abonnementen samen met eigen toestellen wilt verkopen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

We hadden gehoopt om meer reacties.

 

Nu doe je me toch tekort :o

 

 

Is er iemand die antwoord op de volgende vragen weet:

 

- Bestaat de Nederlandse gsm/telecom branche volledig uit hard franchise formules?

 

Nee hoor, er zijn ook nog veel zelfstandige bedrijven. Kijk maar eens op

http://gsmshops.startpagina.nl/

 

 

- hoe kun je het beste te werk gaan als je abonnementen samen met eigen toestellen wilt verkopen?

 

Zoals ik al eerder schreef kun je via de groothandel abonnementen afsluiten bij de grote telecom-operators. Maak een mooie aanbieding waarbij je (een deel van) de operator-fee gebruikt om het toestel te subsidieren. Welk abonnement het beste bij jouw doelgroep past zul je zelf even goed moeten onderzoeken want met een belbundel van €50 per maand kun je denk ik niet aankomen.

 

Een andere aanpak is om via een zogenaamde MVNO (Mobile Virtual Network Operators) je toestellen verkocht te krijgen. Er zijn er zo'n 20 op de NL-markt actief dus er zal er vast wel een tussen zitten die met jullie wil samenwerken.

 

Onderstaand lijste is niet compleet en aan constante verandering onderhevig maar het helpt je op weg:

AH

Aspider

Ay Yildiz

Baron

Call4Care

Carey

Debitel

Habatel

Hema

Hi

Lebara

Lowcall

Ortec

Qick

Rabobankmobiel

Simyo

Sympac (internationaal)

Tele2mobiel

Tommy telecom

Trendcall

UPC Mobile

Yiggers

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een andere aanpak is om via een zogenaamde MVNO (Mobile Virtual Network Operators) je toestellen verkocht te krijgen. Er zijn er zo'n 20 op de NL-markt actief dus er zal er vast wel een tussen zitten die met jullie wil samenwerken.

 

Mmm... Ik loop kennelijk achter... Lees ik net op Mobilecowboys.nl dat er zo'n 60 tot 70 MVNO's zijn!

 

Op wikipedia wordt een actuele lijst bijgehouden.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.