• 0

Eco toerisme

Hoi allemaal,

 

Kan er me iemand advies geven aangaande het vinden van investeerders voor een eco toerisme project in Costa Rica ?

 

Even kort voorstellen.

Mijn naam is Lucas, 45 jaar en heb 18 jaar ervaring in hotel management, nationaal en internationaal. Ons project is startensklaar en we beschikken over de nodige documentatie.

 

Kan je ons wat op de weg helpen, stuur me dan een berichtje, ik zal dan z.s.m. reageren.

Dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je een businessplan?

Duidelijke doelgroep?

Weet je precies hoeveel kapitaal je nodig hebt?

Ben je bereid een (deel van) het aandelenpakket aan investeerders te geven in ruil voor die investering?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor jouw reactie.

Ik weet niet of het gepast is de antwoorden op deze vragen inhoudelijk als wel bevestigend weer te geven.

 

 

Het business plan is klaar.

Onze doelgroep is gekend.

Het benodige kapitaal is gekend.

We zijn bereid een deel van het aandelenpakket aan investeerders te geven in ruil voor die investering.

Link naar reactie
  • 0

Dit is prima ;)

 

Als het om echte flinke bedragen gaat, zonder dat daar veel eigen vermogen tegenover staat, kun je het beste naar een business angel (www.businessangels.nl) denk ik. Wanneer je toch over een redelijk EV beschikt (ongeveer 25% van je totaal benodigd vermogen) dan raad ik je aan gewoon met je business plan naar een bank te stappen.

 

Bizner is vrij makkelijk in het geven van kredieten, maar daar staat dan wel weer een hoger rentepercentage tegenover.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor jouw inhoudelijke antwoord.

We kunnen eventueel beschikken over 25 % EV.

Heb even gegoogeld op Bizner, ziet me er interessant uit, maar ik krijg hun website maar niet gevonden. Ken jij die soms ?

Ken je gelijkaardige initiatieven of instellingen zoals Bizner ? Dit is exact waar we naar op zoek zijn.

Nogmaal dank !

Link naar reactie
  • 0

Het is zo simpel als bizner.nl of biznerbank.nl ;) (maar ik zie dat de website bij mij iig op dit moment weinig doet)

 

Er zijn heel veel banken die heel huiverig zijn tegenover starters. Bij de postbank leenlijn kun je wel wat lospeuteren. ING is redelijk coulant als het gaat om starters. Verder is het eerder: niet wat je kent, maar wie je kent. Als je iemand bij een bank kent, neem daar dan contact mee op.

 

Als je naast je onderneming nog in een vast dienstverband bent, kun je wellicht ook op basis van jouw inkomen een lening krijgen (of overwaarde huis, of hypotheek aflsuiten op woning,...). Die stop je dan als privé zijnde in je zakelijk vermogen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Kan er me iemand advies geven aangaande het vinden van investeerders voor een eco toerisme project in Costa Rica ?

 

Even kort voorstellen.

Mijn naam is Lucas, 45 jaar en heb 18 jaar ervaring in hotel management, nationaal en internationaal. Ons project is startensklaar en we beschikken over de nodige documentatie.

 

Kan je ons wat op de weg helpen, stuur me dan een berichtje, ik zal dan z.s.m. reageren.

Dank.

 

Kun je je vraag wat verder specificeren? Dit lijkt erg op een verkapte vraag om onvesteringen, en in het openbaar vragen om investeringen is niet toegestaan. Zie hier.

Link naar reactie
  • 0

Kun je je vraag wat verder specificeren? Dit lijkt erg op een verkapte vraag om onvesteringen, en in het openbaar vragen om investeringen is niet toegestaan. Zie hier.

 

Ben ik het niet mee eens. Ondanks dat de vraag misschien niet erg duidelijk was, vraagt de topicstarter alleen maar om "adresjes" waar ze terrecht kunnen met hun idee en waar ze wellicht wat geld kunnen "lospeuteren". Ik lees hier nergens (verkapt): "wil er iemand investeren in mijn toko".

 

Daarbij is de topicstarter al enigszins tevreden gesteld met antwoorden van namen van banken waar ze terrecht kunnen. Ik zie daarbij de link niet tussen de verkapte vraag.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Kun je je vraag wat verder specificeren? Dit lijkt erg op een verkapte vraag om onvesteringen, en in het openbaar vragen om investeringen is niet toegestaan. Zie hier.

 

Mijn vraag was inderdaad om me de weg te helpen vinden naar investeerders.

Als ik onduidelijk was, had dit als oorzaak dat ik de regels die hier gelden respecteerde en zeker geen details wilde loslaten in het openbaar.

Zoals Sp00n aangeeft ben ik inderdaad tevreden gesteld met de antwoorden. Nu kan ik gerichter zoeken.

De door u gevraagde specificatie had dus geleid tot wat u wilde vermijden.

Link naar reactie
  • 0

Zit er toevallig een ambassade van Costa Rica in NL? Bel eens een ambassade van dat land op, mocht die in de benelux aanwezig zijn, of als je talenkennis goed genoeg is, buiten de benelux ;). Volgens mij staan die gasten te springen om buitenlandse ideeën als het gaat om toerisme. Daar leven die landen van. Wie weet kennen die mensen op de ambassade mensen die je kunt bellen voor een investeringsaanvraag oid.

 

Succes.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Dit is een gouden tip !

Er is inderdaad een Costa Rica ambassade in Nederland en België en omgekeerd.

Dat ik daar zelf niet heb aan gedacht...

Ons dossier is 'relatief scorend' omdat we een goede waarborg hebben. Anders had ik deze zoektocht niet eens begonnen :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Corica, in den letzten Jahren wurde sehr viel in die Touristenbranche von Costa Rica investiert. Fast für jeden Ort gibt es eine Camara de Turismo, vielfach auch mit Webseiten. Auch können die in Costa Rica wohnenden Niederländer, die ein Hotel betreiben, oft gute Auskünfte geben. Einige davon sind regelmässig auf dem Costa Rica Forum von prikpagina.nl zu finden.

Saludos

costaklaus - www.costaricaweb.de

costaricaweb-logo-kl.gif

Saludos

Costaklaus - www.costaricaweb.de

Link naar reactie
  • 0

Er is inderdaad een Costa Rica ambassade in Nederland en België en omgekeerd. Dat ik daar zelf niet heb aan gedacht...

 

Hoe ver ben je eigenlijk? Heb je dat land ooit weleens bezocht? Heb je al eens gepraat met mensen die iets vergelijkbaars gedaan hebben? Er zijn zoveel dingen die je kan doen voordat je op een forum naar investeerders op zoek gaat. Waarom zou iemand uberhaupt willen investeren in een ondernemer die vergeten is dat er ambassades bestaan?

 

::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.