• 0

Workflow in een onderneming

Hallo iedereen,

 

Ik ben software ontwikkelaar en sta soms versteld van alle kladbriefjes e.d. die door een bedrijf heen gaan.

 

Ik heb daarom een idee om een workflow pakket te maken die door de bedrijven zelf ingericht kan worden. In het pakket kunnen allemaal verschillende processen worden aangemaakt die aanelkaar gekoppeld worden.

 

Een simpel voorbeeld. Er komt een telefoontje binnen bij de receptie voor Jan. Jan is er niet. De receptioniste maakt een 'terugbel' actie aan voor Jan. Zodra Jan inlogd in het systeem ziet hij dat hij iemand terug moet bellen.

 

Mogelijkheden:

-Offerte uitbrengen en na een bepaalde tijd weer opvolgen;

-Facturatie termijnen in de gaten houden;

-Mailing versturen en opvolging;

-KPI voor terugbel tijden/response tijden etc...;

-etc...

 

 

Voordat ik hier heelveel tijd aan ga besteden, ben ik benieuwd of hier wel vraag naar is...

 

Dus zijn er mensen die hier licht in zien?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij lijkt dit erg veel op een CRM systeem. Dat is ook niet veel meer dan een hele grote bak met klantinformatie en een workfow organiser.

 

Volgens mij heb je een gigantische programmeer "achterban" nodig, wil je kunnen meespelen met het gigantische aanbod dat er op dit moment is.

 

Ik denk wel dat er vraag naar is, maar het aanbod overstemt op dit moment de vaarg. Wat je zou kunnen doen is alleen zo'n workflow pakket maken voor een heeeeel specifieke branche. Een niche waar grotere spelers (nog) niet aanwezig zijn met hun producten.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard zijn er concurrenten. Maar e-synergy is onbetaalbaar voor het middensegment. Ook twijfel ik aan de manier van workflow van het pakket. Als ik de documentatie bekijk zijn het standaard processen.

 

Ik wil het eigenlijk niet onder de noemer CRM-pakket plaatsen. Het is de bedoeling dat je interne stromen ook in een workflow kunt gieten...

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik het in een andere hoek gaan zoeken. Volgens mij zijn er al behoorlijk wat spelers en zul je qua ontwikkeling achter de feiten aan gaan lopen. Ik denk ook dat partijen zoals Google zich zullen gaan richten op deze toepassing (voor weinig kosten).

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0
Dus zijn er mensen die hier licht in zien?

 

Er zijn al genoeg systemen die dit kunnen feitelijk kun je simpelweg al wat met Outlook of e-mail instelingen realiseren.

 

Waar het meer fout bij gaat is het feit dat die procedures nauwelijks of niet goed zijn ingesteld en als die al zijn ingesteld staat het in veel gevallen verkeerd ingesteld:-) Er is dus geen tijd en lust om die hardnekkige procedures geïmplementeerd te krijgen.

 

Ik denk meer aan een proactieve hulp. Gebruiker heeft bijvoorbeeld een contact scherm open waarin een order ingevoerd moet worden. Laat rechts onder in het scherm een window op komen, met let op vul BTW nummer in en of let op vraag ook dit of dat.

 

Ook dat moet uiteraard weer ingesteld worden, maar daar is denk ik meer behoefte aan dan nog zo'n draak van een CRM programma:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals gezegd: hier zijn al heel veel oplossingen, die allemaal hun sterke en zwakke punten hebben. Vaak zie je in bedrijven een ERP systeem, een systeem als eSynergy, een CRM systeem, een mailprogramma, etc. Sommige systemen zoals Mamut hebben boekhouding, CRM en mail al gecombineerd, maar dan nog is het niet geschikt voor alle organisaties.

 

Wat mij betreft is discipline het grootste probleem: je krijgt een telefoontje en om snel te reageren pak je automatisch een kladbriefje, en je schrijft: je typt niet. Dan moet je de discipline opbrengen om het daarna in het systeem te zetten, en dat gaat vaak fout, vooral bij drukke mensen, project managers, etc. Ik vraag me ook af of je alles in het systeem wilt hebben, het wordt log en traag. Wat doe je met al die data? Verzamelen is leuk, maar wanneer gooi je het weer weg? Wie beheert dat allemaal?

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Zonder discipline gaat niets werken, ook een briefje niet. Ik ben mede verantwoordelijk geweest voor een in huis ontwikkeld erp systeem, maar dan al 9 jaar geleden en toen ook al volledig web based.

 

De voordelen kunnen giga zijn! Als je een bedrijf hebt met meerdere vestigingen / landen die allemaal het zelfde truckje doen maakt het wel allemaal heel erg beheersbaar. En vergeet niet wat salesforce.com nu al in de markt doet, er is echt wel behoefte aan (denk ik)

 

Daarom ik wil het wel eens zien.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Interessant al die verschillende reacties.

 

Ik heb ongeveer 2.5 dag in de week de tijd om aan de applicatie te werken. Dat klinkt weinig, maar ik heb een hele goede basis weten te maken om snel en stabiel extra functionaliteit in de applicatie te bouwen. Als ik het workflow gedeelte klaar heb, ben ik in staat om alles met alles (overzichtelijk) te koppelen.

 

Laatst heb ik al een gesprek gehad met een bedrijf. Waren zeer enthousiast, maar 'durfden' het nu nog niet aan om het binnen het bedrijf te implementeren. Want inderdaad, je verwacht een grote discipline. Als de applicatie klaar is gaan we kijken of we misschien toch iets voor elkaar kunnen betekenen...

 

Ik ben er zeker van de de applicatie een succes kan worden (qua ontwikkeling). Daarna wordt het een grote uitdaging om het te vermarkten, maar dat zien we dan wel weer! Zodra ik een eerste versie beschikbaar heb plaats ik in het forum wel een link om deze te downloaden (voor de geintresseerden...)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Synergy kan je gratis krijgen als je exact globe hebt…

 

en Synergy is misschien wel juist voor interne workflow.

 

En wat kost een redelijk exact pakket?

 

Als je dit vergelijkt met Snelstart of Davilex dan is het idee DWB wel aantrekkelijk (mits de verkoopprijs nartuurlijk)

 

Om het antwoord van Rene bijdrage te leveren.

 

Benader voornoemde bedrijven eens als je programma klaar is.

 

Wie weet!

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Interessant al die verschillende reacties.

 

Ik heb ongeveer 2.5 dag in de week de tijd om aan de applicatie te werken. Dat klinkt weinig, maar ik heb een hele goede basis weten te maken om snel en stabiel extra functionaliteit in de applicatie te bouwen. Als ik het workflow gedeelte klaar heb, ben ik in staat om alles met alles (overzichtelijk) te koppelen.

 

Laatst heb ik al een gesprek gehad met een bedrijf. Waren zeer enthousiast, maar 'durfden' het nu nog niet aan om het binnen het bedrijf te implementeren. Want inderdaad, je verwacht een grote discipline. Als de applicatie klaar is gaan we kijken of we misschien toch iets voor elkaar kunnen betekenen...

 

Ik ben er zeker van de de applicatie een succes kan worden (qua ontwikkeling). Daarna wordt het een grote uitdaging om het te vermarkten, maar dat zien we dan wel weer! Zodra ik een eerste versie beschikbaar heb plaats ik in het forum wel een link om deze te downloaden (voor de geintresseerden...)

Ik zou graag eens met je in contact komen maar kan geen email vinden in je profiel. Je kan me een berichtje sturen of mailen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou graag eens met je in contact komen maar kan geen email vinden in je profiel. Je kan me een berichtje sturen of mailen.

 

Hoi Djluc,

 

Ondanks het niet ingevulde email veld kun je hem toch een email sturen via Stuur dit lid een privé boodschap (zie ook rechtsonderaan op zijn persoonlijke pagina).

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Dom van mij, al tig keer gebruikt maar over het linkje heen gelezen. Bedankt!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.