• 0

Bedrijven database

Hallo,

 

Ik doe een concurrentieonderzoek bij een grote technische groothandel. Voor de marktgegevens ben ik op zoek naar specifieke gegevens van concurrenten. Bijvoorbeeld marktaandelen, omzetgegevens etc.

 

Weet iemand of er zo'n soort database/boekwerk beschikbaar is in Nederland?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de informatie. Ik heb zelf echter op Kvk, google en de rabobank gekeken maar dit zijn dus branchegegevens over de gehele branche.

Ik ben op zoek naar gegevens over een paar bedrijven. Dus van elk bedrijf apart de omzet, het marktaandeel etc. Die zijn niet op deze websites te vinden, maar waar wel.... :-\

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie. Ik heb zelf echter op Kvk, google en de rabobank gekeken maar dit zijn dus branchegegevens over de gehele branche.

Ik ben op zoek naar gegevens over een paar bedrijven. Dus van elk bedrijf apart de omzet, het marktaandeel etc.Die zijn niet op deze websites te vinden, maar waar wel.... :-\

 

Als je de bedrijfstak kent , dan ken je ook de alle grote spelers.

Bedrijfgegevens zijn gewoon op te vragen tegen betaling bij de KvK.

Zoek op de bedrijfsnaam en klik aan wat je hebben wil, betaal en download de jaarverslagen.

Leg die gegevens naast elkaar en je hebt de antwoorden op de hier gestelde vragen.

Link naar reactie
  • 0

Bij de KvK kan je idd tegen betaling meer gegevens van bepaalde bedrijven achterhalen dan wat standaard in het register te vinden is voor iedereen, maar of dát is waar je naar zoekt?

 

Ik denk dat je jaarverslagen van bedrijven moet opvragen. Er is een site waar van een heleboel bedrijven de jaaropgave op staat. Kijk op http://www.jaarverslag.com/

 

Ik heb wel gemerkt dat niet alle links werken en soms moet je zelf nog even doorklikken naar het betreffende bedrijf, die het jaarverslag dan op de site heeft staan. Ik weet natuurlijk niet naar welke bedrijven je precies op zoek bent.

 

Verder zijn alle BV's en NV's verplicht hun (vastgestelde) jaarrekening elk jaar te deponeren bij de KvK, dus uiteindelijk moet je die daar idd ook kunnen opvragen (maar tegen betaling dus neem ik aan).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.