• 0

Discotheek Ondernemingsplan

Ok.... Even een vraagje...

 

Ik ken wel verschillende rechtsvormen... (like BV. VOF. NV. 1manszaak....)

 

Maar als je iets begint zoals een discotheek of nachtclub of iets dergelijks. Kan ik dan beter een VOF of een BV kiezen?

 

Ik dacht eerst aan een VOF, want dan kunnen buitenstaanders (aandeelhouders) niet gaan meebepalen hoe en wat in de discotheek. :P

Maar een BV vind ik toch veiliger, omdat ik dan niet met me prive vermogen aansprakelijk ben. (Als ik een keer failliet ga, dan ben ik niet "de lul" ::))

 

Wat zouden jullie doen, (en vooral:) waarom!?

 

Thx Alvast,

Rex

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rex, het hangt helemaal af van wat je precies wilt gaan doen.

 

De opvatting dat je binnen een VOF geen bemoeienis van buitenstaanders/aandeelhouders krijgt is niet juist.

 

Dat je met een BV geheel veilig bent met een faillisement is ook niet geheel juist (er zijn mogelijkheden dat je toch privé aansprakelijk gesteld zou kunnen worden).

 

Ga je veel vreemd vermogen aantrekken, dan is qua veiligheid waarschijnlijk een BV wel de beste optie.

 

Bij de KVK kan je een gratis advies gesprek krijgen (meestal met een AA accountant) hij/zij zou je mogelijk meer gedetailleerd advies kunnen geven.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

ik ga vooral veel vreemd vermogen aantrekken..... :-\ dus dan kan je beter BV kiezen???

 

PS: Die gratis advies gesprek...Eh... IK denk dat ik dat maar ga doen. :D

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.