• 0

Alles is er behalve de klant

Ik heb een doorstart gemaakt met NLServers (www.nlservers.nl). De KvK inschrijving is er, de website is er, etc. etc.

 

Maar nu: ik heb een laag budget. Een zeer laag budget.

 

Ik vraag mij af hoe ik zo goedkoop mogelijk impact kan maken op de omgeving. Mijn diensten zijn; pc's op maat, doorverkoop en reparatie van PC's voor de particulier.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet niet alles is gereed: je website is erg aanbod gericht. Je bekijkt het vanuit jouw bril, maar omschrijft bijvoorbeeld niet waarom ik niet een pc bij Dell moet samenstellen, maar bij jou. Daarnaast heb je het later over 'standaard laptops' en standaard servers'. Dat lijkt haaks op 'op maat gemaakt' te staan. Ook vind ik nergens welke besturingssystemen meegeleverd kunnen worden en hoe servers geconfigureerd kunnen worden. De teksten overtuigen nog niet, misschien kun je daar nog wat aan schaven?

 

Kun je ook duidelijk maken wie precies je doelgroep is? Gamers, ouderen, hobbyisten (die eigenlijk zelf wel willen configureren).... en waarom hang je er geen onderdelenwebshop aan? Heb je een plan waarin je berekend met hoeveel verkoop je je omzetdoelstelling kunt behalen?

Link naar reactie
  • 0

Waarom denk je eigenlijk dat je kunt concurreren met Dell? Die heeft een enorme breinpositie, waarom zouden mensen niet daarvoor kiezen?

 

Klantenservice. Die rammelt bij Dell aan alle kanten. Onlangs nog een triviaal probleem met een onjuiste factuur: 3 e-mails aan de accountmanager, 2 via het incassosysteem en een brief aan de financiële administratie werden compleet genegeerd. Pas na het betwisten van de factuur per aangetekende brief werd hij gecorrigeerd.

 

Fijn, een accountmanager die alles naar je mailt, maar zelf niet op e-mail van klanten reageert. Nee, dit was mijn laatste Dell.

Link naar reactie
  • 0

Merkava: bedankt voor de tip van het boekje, meteen besteld! /offtopic

 

Over nlservers: mijn haren gaan meteen overeind staan als ik dat 0900 nr op je site zie staan. Verder vind ik het grafisch alles behalve aantrekkelijk. Misschien kun je proberen hier toch wat meer aandacht aan te besteden. Met kleine dingen kun je al veel bereiken volgens mij. Je logo wat netter maken. De onderste regel: assemblage en onderhoud is slecht leesbaar.

 

Ook "onze standaard uurprijs is in ieder geval" lijkt mij niet erg slim om op je site te zetten. Misschien kun je dat ook anders formuleren?

 

Als laatste vang je geen fouten af bij je contactformulier. Een leeg formulier resulteert in: "Bedankt!

Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. " Terwijl dat toch erg moeilijk wordt.

 

Er zijn dus nog best zaken die verbeterd kunnen worden alvorens de klant er aan te pas komt denk ik.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

0900 nr. voor 50cpm kan echt niet! Ik weet niet wie je doelgroep is, maar mensen die willen besparen op een pc geven zeker geen 50 cpm uit ;)

 

Waarom moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden als ik het contactformulier invul?

 

Kosten? Waarom geen kostenvoorbeeld voor een geassembleerde pc? Als vergelijking? Een standaard pc heb je al voor een paar honderd euro tegenwoordig. Wat is mijn voordeel als ik hem bij jou koop?

 

Ik mis informatie over garanties en retour-policy.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind je naam totaal niet passen bij wat je wilt leveren. Waarom dan niet NL-PC's?

 

Inderdaad, de naam lijkt me meer iets voor een website over hosting ofzo. Ik denk dat je het best een paar voorbeeld pc's op je site kunt zetten en de site grafish wat professioneler zou moeten maken om zo je klanten ook sneller te overtuigen. Laat alle prijzen weg op je site en bespreek deze later met je potentiele klanten.

 

Verder promoten in de buurt, bijvoorbeeld in de lokale krant en dergelijke, omdat mensen voor assemblage opdrachten toch het liefst in de buurt naar een bedrijfje gaan dan dat ze een half uur moeten rijden om bijvoorbeeld even een DVD spelertje in te laten bouwen.

 

Bekijk het gewoon vanuit het oogpunt van de klant, wanneer zou JIJ op de site www.nlservers.nl je PC laten maken etc. wat moet er zijn om je over te halen, gewoon even die punten nalopen en kijken hoe concurrenten het doen dan kom je al een heel eind.

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik zo weinig reageer.

Ik laat dit even tot me doordringen allemaal.

Het is er alles behalve.... :) Of niet ? Je hebt iig genoeg tips gekregen om er wat (meer) van te maken !

 

Succes. Mocht je nog vragen hebben... Dan horen wij dat natuurlijk graag!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Toen ik de naam las (NLServers) dacht ik gelijk aan serverkoop/verhuur. Dat het bedrijf uiteindelijk pc assemblage inhield, was voor mij een onverwachte verrassing. Hieruit kan ik concluderen dat de naam ongelukkig is gekozen en niet jou diensten/producten weergeeft.

 

Als ik voor mijn bedrijf zoek naar pc's/servers, zie ik graag het volgende:

 

- Foto's/afbeeldingen

- Referenties

- Voorbeelden van configuraties/prijzen

- Welke service kan ik verwachten

- Welke merken worden er geleverd

- Alleen pc's of ook servers

- Welke garanties zijn er

 

Deze informatie ontbreekt grotendeels op je website. Er staat globaal dat je pc's verkoopt, maar de concrete informatie ontbreekt. De reden om jou te verkiezen boven een andere pcwinkel (laat staan Dell) is voor mij niet duidelijk. Probeer je site meer afnemersgericht te maken.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Waarom denk je eigenlijk dat je kunt concurreren met Dell? Die heeft een enorme breinpositie, waarom zouden mensen niet daarvoor kiezen?

 

Of anders, met Mycom? Alles wat je aan kritiek kunt hebben op Dell, daarin voorziet Mycom en een aantal andere winkels.

 

Veel bedrijven zijn best op gang te krijgen vanuit de aanbodzijde, maar deze markt is zodanig verzadigd dat je hier echt vanuit de vraag moet starten. Vraag jezelf "welk probleem van de klant ga ik oplossen en waarom slagen andere winkels er niet in dat probleem op te lossen, c.q. waarom kan ik dat beter?"

 

Ik denk dat er zeker een markt is. Als ik zie hoe mijn vader soms worstelt met pc-problemen en software problemen en er is geen leverancier die hem helpt, dan moeten er honderdduizenden dergelijke klanten zijn. Heb je daar een oplossing voor? zoals remote support of zo?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met alle soorten van respect voor jou, maar je website is nog verre van wat het zou moeten zijn voor een goedlopende internetwinkel. Te beginnen bij het lettertype wat je gebruikt. Waarom moet dat zo dik en schreeuwerig.

 

Verder, wat wil je nou precies van iemand die bij jou op je website komt? Zoals al eerder gezegd is je naam 'misleidend'. Niet in de zin dat je mensen wilt misleiden, maar mensen denken al snel dat je servers verkoopt of inderdaad aan hosting doet. Als mensen een maatwerk pc willen, dan moeten ze je eigenlijk gewoon bellen of mailen. Dat is niet echt geweldig natuurlijk. Waarom richt je die OSCommerce shop die je onder het kopje 'webshop' hebt staan niet zo in dat mensen daar hun pc kunnen samenstellen en bestellen? Dat is geen probleem met OSCommerce en kan zonder contributies.

 

Als ik jou was zou ik een mooie template kopen/laten maken voor OSCommerce, en die zo inrichten dat dat gewoon je site is. Laat al die tekst die je nu hebt achter wegen, of verwerk het in je shop. En doe wat aan de naam, maar dat zal moeilijker zijn nu je flyers hebt laten maken denk ik.

 

Succes!

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mn site 'herzien', ik ben folders aan het maken, maar ik moet iets hebben dat echt inslaat.

 

Heeft iemand nog tips? Want ik heb geen idee hoe ik aan m'n klanten kom.

 

Nogmaals; www.nlservers.nl

 

Iets hebben dat echt inslaat is in de meeste gevallen niet realisties. Klanten/relaties bouw je op of neem je over. Dit is een tijdrovend proces waar je de tijd voor moet nemen. Iets wat in slaat, kan maar gaat bijna altijd met behulp van een groot promotie budget waarmee je een groot bereik koopt. Heb je dit budget niet dan zul je het met tijd en geduld moeten opbouwen.

 

Begin zoals anderen ook al hebben aangehaald met het opbouwen van naamsbekendheid en goodwill.

 

- Bepaal je bereik en doelgroep

- Folders en malingen drukken en verspreiden (herhalend proces)

- Probeer in lokale media te komen met een nieuwsbericht. (bijv. een eigen column, tips en tricks, update etc)

- Netwerken (sluit je aan bij de lokale bedrijven vereniging)

- Cold calling bel, mogelijk klanten op. ( 1 x ja op de 199 x keer nee )

- Probeer met mede ondernemers samen te werken. (lever bijv het apparatuur aan de klanten van je collega webdesigner )

 

succes

 

Andy Ching

Bureau17

Link naar reactie
  • 0

Even door de bril van een koper bekijkend: ik zou zelf geen systeem bij je kopen ( niet te persoonlijk opvatten).

 

Als ik op internet hardware koop dan wil ik dat een site er professioneel uitziet en me meer dan 2 producten laat zien. Ook kwaliteit van plaatjes en dergelijke laat te wensen over.

Wat me ook opvalt is dat je eerst op een knop "webshop" moet klikken om op een (iets betere) webpagina te komen. Waarom niet al gelijk je producten laten zien?

 

Ik zou JUIST heel goed kijken naar hoe de grote jongens het doen en wat jij zelf kan doen om het in ieder geval iets representatiever te laten zijn. Dat je een kleine onderneming bent is in principe geen probleem... dan kunnen mensen juist sneller met hun problemen bij je terecht!

 

Wat me ook opviel is de beoordeling:

   

"Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zeker doen dit!

 

Waardering: 4 van 5 sterren! [4 van 5 sterren!]"

 

Met alle respect maar: wie heeft het gekocht? Is het een test van jezelf? Ik krijg als "potentieel koper" het idee dat de aanbieder op de site zelf heeft geschreven.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0

Even door de bril van een koper bekijkend: ik zou zelf geen systeem bij je kopen ( niet te persoonlijk opvatten).

 

Als ik op internet hardware koop dan wil ik dat een site er professioneel uitziet en me meer dan 2 producten laat zien. Ook kwaliteit van plaatjes en dergelijke laat te wensen over.

Wat me ook opvalt is dat je eerst op een knop "webshop" moet klikken om op een (iets betere) webpagina te komen. Waarom niet al gelijk je producten laten zien?

 

Ik zou JUIST heel goed kijken naar hoe de grote jongens het doen en wat jij zelf kan doen om het in ieder geval iets representatiever te laten zijn. Dat je een kleine onderneming bent is in principe geen probleem... dan kunnen mensen juist sneller met hun problemen bij je terecht!

 

Wat me ook opviel is de beoordeling:

   

"Kost wat, maar dan heb je ook wat! Zeker doen dit!

 

Waardering: 4 van 5 sterren! [4 van 5 sterren!]"

 

Met alle respect maar: wie heeft het gekocht? Is het een test van jezelf? Ik krijg als "potentieel koper" het idee dat de aanbieder op de site zelf heeft geschreven.

 

Ben ik het helemaal mee eens en haal inderdaad die beoordeling eraf, want dat is wel heel doorzichtig.

Ons leukste project van dit moment: Legpuzzels.nl

Link naar reactie
  • 0

De webshop ziet er goe uit, behalve dat je de plaatjes van windows vista moet resizen. Maar nog steeds is de naam te breed voor wat je doet, of je assortiment en doelgroep te smal voor je naam. Je zit te sleutelen aan een vastzittende remschijf, terwijl de motor helmaal niet wil starten. Om vooruit te komen zul je een aantal dingen moeten heroverwegen of zelfs overboord moeten gooien. (hier is al eerder een draad over geweest). Je naam, de site, je aanbod: het sluit allemaal niet goed op elkaar aan of is zelfs ronduit verwarrend (NL-servers, je verkoopt pc's). Iedere inspanning om met flyers of andere goocheltrucs meer klanten te trekken is verloren: je zet een sneller spruitstuk op een auto zonder motor. Eerst die motor goed laten draaien, dan pas opvoeren.

 

Wat ga je aan de basis veranderen zodat je beter zichtbaar bent, overtuigend bent en klanten bij je willen kopen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik merk dat er veel over jouw site wordt gesproken. Maar welke strategie volg je? Waarom moeten mensen kiezen voor jou? Welke doelstellingen heb je? Hoe benader jij je doelgroep? Kortom inhoeverre ben jij instaat om je zelf en je eigen onderneming te "vermarkten"

 

Ik lees het wel,

 

Succes,

 

Groet John

If you fail to plan, you plan to fail

Link naar reactie
  • 0

Misschien een tip. Je zou het boek "Marketingplanning" van Dhr. Hummel kunnen aanschaffen. Hierin kun je lezen hoe je een marketingplan moet opstellen, wat de eisen zijn en het voor jouw bedrijf kan betekenen.

 

Wens je nogmaals succes,

 

Groet John

If you fail to plan, you plan to fail

Link naar reactie
  • 0

Even een 'topickick'. Ik heb mijn site weer wat veranderd in de tussentijd. Ik heb redelijk wat bezoekers nu.

 

Ik heb het draadje nog even doorgelezen en met name de nieuwe reacties. Wat een mooie metafoor, dat van de remschijf en motor. ;D

 

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het moet aanpakken verder. Is er hier maar een ondernemer die met mij een persoonlijke gesprek wilt aangaan betreffende mijzelf in de markt zetten? Dit gaat niet lekker zo.

 

Hallo,

 

Ik merk dat er veel over jouw site wordt gesproken. Maar welke strategie volg je? Waarom moeten mensen kiezen voor jou? Welke doelstellingen heb je? Hoe benader jij je doelgroep? Kortom inhoeverre ben jij instaat om je zelf en je eigen onderneming te "vermarkten"

 

Ik lees het wel,

 

Succes,

 

Groet John

 

Waar nog meer dan in dit topic dan?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.