• 0

'Market entrance' plan

Ik ben hier vaak op het forum te vinden, maar tot nu toe alleen om bepaalde onderwerpen te lezen. Nu had ik zelf een vraag en vandaar dat ik mij geregistreerd heb.

 

Het gaat om een nieuw en innovatief golfconcept dat inmiddels geintroduceerd is in Nederland. De bedoeling is om dit concept op den duur wereldwijd te introduceren. Hier is een gestandaardiseerde aanpak voor nodig.

 

Het is als het ware de bedoeling dat er een soort van handboek komt waarin beschreven staat welke stappen doorlopen moeten worden bij het openen/bewerken van een nieuw land/gebied. Ik heb hier de naam 'market entrance' plan aan gegeven. Het 'probleem' is alleen dat ik hier eigenlijk niks over kan vinden.

 

Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks? Of heeft er iemand een tip voor een goed boek dat hierop aansluit?

 

Alvast bedankt,

 

Groet Patrick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Patrick,

 

Probeer het eens met "market entry"

 

Googleresultaat:

http://www.smallbiz.nsw.gov.au/smallbusiness/Exporting/Markets/Market+Entry+Checklists/

 

Ik ben wel benieuwd naar je concept en kan ook ondersteunen, maar dan kan je me bereiken via mijn profiel ivm ongewenste promotie ;-)

 

Succes!

 

Paul

 

verkoop - marketing - communicatie

 

Resultaatgericht en altijd helder.

 

www.helder-resultaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je op zoek naar een export plan, of zoals je wilt een internationaal marketing plan, wat je per markt / land zou moeten maken. Dit kun je beschouwen als je draaiboek.

 

Je zult toch per markt / land moeten nadenken over de bedreigingen en kansen (je sterke punten / zwakke punten ken je al), maar ook locale concurrentie, je prijsstelling, wijze van communicatie (benaderen van klanten in Rusland kan bijvoorbeeld heel anders zijn dan je hier in Nederland gewend bent).

 

Vanuit de SWOT zul je HoofdAandachtspunten moeten maken: welke sterke punten van ons concept passen op de belangrijkste kansen in dit land, waar moeten we aanvallen, waar verdedigen. Hier kun je een confrontatiematrix voor gebruiken.

 

Als je de belangrijkste Hoofdaandachtspunten hebt (welke sterke punten van ons concept passen op de kansen in dit land is waarschijnlijk het belangrijkste aandachtspunt), dan kun je hiervoor verschillende opties / methoden bedenken om de kansen te benutten.

 

Deze opties op een rij zetten en proberen objectief te beoordelen via criteria: welk effect verwacht je van de optie, wat zijn de kosten, is het uitvoerbaar, etc.

 

De opties die het beste scoren kun je dan vertalen in concrete acties die je in je eigen of iemand anders agenda kunt noteren.

(een iets uitgebreider verhaal over marketingplannen vind je onder gratis publicaties op onze site)

 

 

Dus eigenlijk kunt je wel steeds hetzelfde plan doorlopen, hetzelfde stramien, maar je zult wel voor ieder land de specifieke bedreigingen en kansen moeten leren kennen en daar je strategie op moeten afstemmen. Ik geloof niet dat jet het concept, communicatie en manier van uitvoeren direct vanuit de nederlandse situatie kunt neerzetten in andere landen, je zult toch rekening moeten houden met locale spelers, prijzen, ideeen, voorkeuren, etc. Zelfs McDonalds past haar aanbod iets aan per land, maar ook prijzen, communicatie, etc.

 

 

 

 

 

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.