• 0

vestigingsadres verplicht op briefpapier?

Aantal topics over geweest, alleen geen enkele die uitsluitsel geeft: is het verplicht om je vestigingsadres (al dan niet met of zonder postcode) op je briefpapier te vermelden? Of volstaat een postadres (+postcode)?

 

Wij zijn een "internettoko" namelijk, en doen verder niets met het vestigingsadres.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je wel. Maar het is me toch nog niet duidelijk. Er staat bij dat het verplicht is het adres van de ondernemings te plaatsen op het briefpapier. (Dus ik neem aan het vestigingsadres?) Maar later in dat pdfje staat er:

 

Vermelding van de volgende gegevens is niet

verplicht, maar wel handig voor uw klanten:

vestigings- en correspondentie-adres, inclusief

bijbehorende postcodes en plaatsnamen;

e-mail- en eventueel internetadres, telefoon- en

faxnummer;

uw bank- of girorekeningnummer(s).

 

Met andere woorden het is niet verplicht om je vestigingsadres op je briefpapier te zetten?

 

Wat is het nou ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het zo dat daar waar wet, jurisprudentie of kvk het hebben over 'adres', ze het 'vestigingsadres' bedoelen.

 

Een postadres is een tweede vestiging, een verblijfplaats of iets als een postbus. En een postbus is eigenlijk geen adres, het is een logistieke constructie van de postbezorging.

 

Je mag om praktische redenen best een postadres gebruiken, maar als iemand jou officiële post stuurt (aangetekend en per gewone post) gericht aan het vestigingsadres zoals dat in het handelsregister staat, dan mag hij er juridisch gezien van uitgaan dat die post jou bereikt heeft.

 

En je bent volgens mij verplicht dát vestigingsadres te vermelden op handelscorrespondentie, btw-facturen etc.

 

Maar een harde juridische verwijzing kan ik je niet geven. Ik heb er ook weleens naar gezocht en het nog niet kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

volgens art. 2:186 BW moet een BV haar volledige naam en woonplaats duidelijk vermelden op "alle geschriften, gedrukte stukken en aankondigingen".

 

Art. 25 Handelsregisterwet eist dat ook het kvknr wordt vermeld.

 

Het adres zelf zie ik niet terugkomen. Maar het vestigingsadres is via het kvknr weer makkelijk op te vragen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Heb voor de zekerheid de KvK gebeld.

 

"Het is niet verplicht."

 

Er moet een adres op staan. Een postadres is ook een adres in deze.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Wij zijn een "internettoko" namelijk, en doen verder niets met het vestigingsadres

 

Nu begrijp ik niet wat je probleem is om jouw adres weer te geven.

Ook al is het een internet toko.

 

Ondanks (een internet toko) te zijn wekt het wel vertrouwen.

Wanneer je alleen een postbus vermeldt + eventueel een 06 nummer begin ik al te twijfelen.

 

Dit is niet persoonlijk; Maar hoe meer je vermeldt en des te minder je achterhoudt. Hoe beter het gaat.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Hiermee bedoel ik dat al onze activiteiten eigenlijk op internet plaatsvinden. Acquisitie doen we zelf dmv een buitendienst. We doen dus niets met het fysieke vestigingsadres. Het is meer een verplichting, dan dat we er echt iets mee doen.

 

Ik snap dat hoe meer informatie je geeft, des te meer vertrouwen je wekt. Het is ook absoluut niet de bedoeling om zo min mogelijk informatie te geven. Het heeft met onze huisstijl te maken (komt mooier uit zonder 1e adres) en te maken met het feit dat wij juist die persoonlijke benadering opzoeken (door bv onze acquisitie).

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Yannick,

 

Je hebt gelijk in hoe je het uitlegt.

Maar betreft je klandizie zeg ik; Vermeld het toch.

 

Heb je dan echter een probleem met je lay-out met betrekking tot drukwerk; Druk het op de achterkant.

 

Kost niets meer bij een drukkerij.

 

Tip; Combineer dit met je algemene verkoopvoorwaarden.

Kosten nihil, en zeer professioneel.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het niet verplicht, dat staat er immers ook. En ik werk samen met mijn compagnon beide vanuit huis (dus 2 adressen, en we hebben geen kantoor ofzo) dus wij zetten er geen vestigingsadres op.

 

Maar toevallig heb ik vanmiddag een afspraak bij de KVK dus ik zal het meteen even vragen voor je :)

 

EDIT:

Het staat idd gewoon op internet, alles wat er in de PDF op de KVK staat is verplicht.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kun je zelf bepalen wat je op je briefpapier zet.

Trouwens wil je vauit je luie stoel briefpapier bestellen dan moet je eens kijken bij . Ik heb er ervaring mee en het werkt geweldig. De prijs is goed en supersnelle levertijd.

Echt een aanrader.

 

Edit admin - dit ruikt naar spam en doet niet ter zake

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.