• 0

Beleggen voor anderen, welke rechtsvorm?

Hallo,

 

ik heb me zojuist geregistreerd als lid na een aantal weken wat mee gelezen te hebben hier.

 

Nu heb ik een vraag, namelijk de volgende:

Ik beleg wat geld voor andere mensen (waaronder familieleden); maar als ik nu voor wildvreemden dat wil doen (daar krijg ik vragen van namelijk), wat is de beste manier om mijzelf van de risico's af te schermen?

 

 

Met vriendelijke groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ligt er een beetje aan. Verdien jij er geld mee of doe je het onbezoldigd? Is het speculatief of voor een bepaalde kapitaalsopbouw (pensioen etc)? Wanneer je er geld mee verdient, krijg je dan een percentage van de winst of betalen ze je een vaste fee? Wat is er allemaal vastgelegd inzake risico''s en verplichtingen? Om hoeveel kapitaal gaat het?

 

We hebben iets meer info nodig om je een goed advies te kunnen geven hierin.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb afgesproken met degene die nu door mij laten beheren dat ik een bepaald aantal procenten van de winst neem.

 

De verdiensten herinvesteer ik in mijn eigen portefeuille om zodoende kapitaal op te bouwen (voor een nog niet bekend doel; ik ben 21).

 

Wat risico's betreft voor de huidige clienten is het zo dat ze gegarandeerd hun inleg terugkrijgen en dat ze kunnen uitstappen wanneer ze zelf willen.

 

Kapitaal op dit moment is nog kleinschalig, tot 10.000 euro.

 

Wat in de planning ligt, indien voldoende interesse om een fonds op te richten waar in belegd kan worden met participaties van € 250,= - € 500,= per stuk.

 

Het plan moet nog verder uitgewerkt worden, maar handig is natuurlijk om te weten in welke rechtsvorm we dit gaan opzetten.

Link naar reactie
  • 0

Voor het oprichten van fondsen en het uitgeven van participaties zijn strikte richtlijnen die je kunt vinden op diverse sites. Even uit risico management; als jij garandeert dat mensen hun inleg 100% terugkrijgen, zul je het wel druk krijgen en kun je het beste een BV oprichten. Maar, mocht het toch fout gaan en je BV gaat failliet ivm die 100% garantie, dan helpt dit ook niet meer omdat hierbij specifiek naar bestuurdersaansprakelijkheid wordt gekeken.

 

Er zijn al best veel bedrijven die dit professioneel doen, misschien moet je die gewoon eens bellen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.