• 0

inkoopfactuur 2x ingeboekt - correctie BTW 2006

Ik kwam erachter ik in 2006 een inkoopfactuur 2x heb ingeboekt. Er staat dus in 2007 nog een factuur in openstaande crediteuren, die dus tegengeboekt moet worden.

 

De BTW over het 4e kwartaal 2006 heb ik al ingediend, dus eigenlijk klopt nu de BTW over 2006 niet. Er is nu 10 euro teveel aan BTW (voorbelasting) afgetrokken.

 

Als ik de factuur in 2007 tegenboek, dan wordt die 10 euro aan voorbelasting ook weer teruggeboekt en is alles weer gladgestreken.

 

Maar nu vroeg ik me af of dit zo mag oplossen. Of moet dit op een andere manier?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De juiste manier en meest correcte wijze is om de correctie door te voeren in 2006 en een suppletie aangifte in te dienen. Hiervoor vind je tegenwoordig een speciaal formulier op de website van de Belastingdienst.

 

Gelet op de omvang van de post, kun je hem best ook wel corrigeren in 2007. Als de belastingdienst komt controleren en zij trefen deze post aan, zullen zij jou 'slepen' (het verschuiven van btw vorderingen en teruggave naar andere periode dan de eigenlijke periode) gaan verwijten. De vraag blijft - daar het bedrag onder de controledrempel blijft - of dit zal leiden tot een correctie door de inspecteur.

 

Succes met corrigeren.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.