Jump to content
rvanderh
Verberg

introductiegesprek administratiekantoor

vraag

Hallo,

 

Ik ben bezig met het uitzoeken van een administratiekantoor voor mijn boekhouding. Ik heb twee kantoren op het oog en sta op het punt om met beide een introductiegesprek te hebben. Beide hebben hun tarieven aan mij doorgegeven en me uitgenodigd voor dit introductiegesprek. Ik heb er geen moeite mee om de kosten van e1n introductiegesprek te betalen, maar twee vind ik wat veel.

 

Ik hoor ook wel betogen dat een introductiegesprek vaak gratis is. Is het 'done' om hierom te vragen ? Zelf ben ik geneigd voor te stellen de kosten van het gesprek alleen te betalen aan het kantoor dat ik uiteindelijk ga kiezen. Geen flauw idee wat hierin de 'mores' is, dus jullie advies wordt op prijs gesteld.

 

Groet, Rik

Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Zo lees je maar weer eens hoe sneu het gesteld is met de administratiekantoren van deze tijd. Voor een kennismakingsgesprek geld vragen. Gekker moet het niet worden!!


MORE THAN FINANCE

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nogmaals een reactie:

 

Hebben ze echt gezegd dat de tarieven ook gelden voor een kennismakingsgesprek?

 

Ik zit nog steeds hoofdschuddend achter mijn beeldscherm als dit zo is!


MORE THAN FINANCE

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bij ons zijn de kennismakingsgesprekken ALTIJD gratis en vrijblijvend. Dit vind ik dan ook niet meer dan normaal. Wanneer ik naar een winkel ga en ik kijk wat rond maar vind er niets wat ik wil kopen dan hoef ik toch ook geen geld te betalen voor het rond kijken????

 

Let er wel op of de prijs die je met hun afspreekt een vaste prijs is of dat je nog onaangename verassinen achteraf krijgt. Ik kom vaak tegen dat sommige kantoren voor een telefoontje al een rekening sturen. Probeer vooraf een prijs te krijgen voor het gehele jaar zodat je weet waar je aan toe bent en er zeker van bent dat er niet nog eens extra wordt gefactureerd als er misschien een keer iets extra's geregeld moet worden.

Kijk ook of het gevoel met de persoon met wie je een gesprek hebt goed is. Hij of zij moet immers voor jou alle financiele zaken regelen voor je en je moet er dan wel een goed gevoel bij hebben dat hun ook daadwerkelijk alles goed en netjes voor je regelen vanuit jouw oogpunt.

 

Succes!

 

Patricia

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor alle duidelijkheid. Beide kantoren hebben:

1. Hun tarieven doorgegeven

2. Mij uitgenodigd voor een introductiegesprek

Over de (evt) kosten van dit introductiegesprek is mij niks gemeld. Uit jullie reakties maak ik op dat ik zonder blosjes op mijn wangen te krijgen kan vragen om een gratis introductiegesprek. Dat zal ik dus maar eens gaan doen. De reaktie hierop zal ik terug melden.

 

Groet, Rik

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik ben bezig met het uitzoeken van een administratiekantoor voor mijn boekhouding. Ik heb twee kantoren op het oog en sta op het punt om met beide een introductiegesprek te hebben. Beide hebben hun tarieven aan mij doorgegeven en me uitgenodigd voor dit introductiegesprek. Ik heb er geen moeite mee om de kosten van e1n introductiegesprek te betalen, maar twee vind ik wat veel.

 

Ik hoor ook wel betogen dat een introductiegesprek vaak gratis is. Is het 'done' om hierom te vragen ? Zelf ben ik geneigd voor te stellen de kosten van het gesprek alleen te betalen aan het kantoor dat ik uiteindelijk ga kiezen. Geen flauw idee wat hierin de 'mores' is, dus jullie advies wordt op prijs gesteld.

 

Groet, Rik

 

 

ik zou gewoon aangeven dat je alleen dat betaalt indien er een contract uitkomt, willen ze dat niet, dan is het contact ook niet de moeite waard

 

U bent immers de klant en niet zij.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als bij het introductiegesprek meteen dieper op jouw specifieke zaak wordt ingegaan, dan vind ik het niet raar dat daar geld voor gevraagd wordt. Wij zijn daar zelf ook toe overgegaan. Hiervoor was de convesieratio 3 gesprekken op 1 klant. Bij de sprekken werd zoveel mogelijk kennis van ons overgedragen. Degene die klant werd betaalde dan 300 euro. Nu betaald iedereen zijn eigen gesprek i.e. 100 euro.

 

Informatie over wie we zijn en onze werkwijze, referenties, profielen, tarieven, etc. alles staat op de site. Bellen kan ook. De noodzaak voor een "vrijblijvend kennismakingsgesprek" is zodoende in de loop der tijd verdwenen.

 

Anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat je als dienstverlener het marketinginstrument van het vrijblijvend kennismakingsgesprek hanteert om je prospects aan je tafel te krijgen. Het is gewoon een keuze en heeft weinig te maken met goed of slecht.

 

Ik wordt zelf altijd helemaal zenuwachtig van die leveranciers die een afspraak willen maken om "eens kennis te maken om te bezien wat we voor elkaar kunnen betekenen". Dat is meestal grote tijdverspilling.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Gewoon een beetje op hun commercieel belang inspelen, dat werkt meestal goed. Ik heb toevallig morgen ook eenintroductiegesprek, waarbij wel wat specifiek advies krijg, en dit wordt in rekening gebracht. Als ik echter besluit mijn administratie bij hen uit te besteden, dan is het gesprek gratis. :)

 

Wat overigens handig en belangrijk is te melden wat je verwacht van ze. Mijn financiele aannames klakkeloos overnemen en alleen informeren als ik er specifiek om vraag is niet wat ik wil. Ik communiceer duidelijk wat k er van verwacht en of ze dat kunnen leveren, of ik aan het goede adres ben. Zo niet, dan stel ik voor elkanders tijd niet te verspillen. Werkt meestal goed. :)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Op mij maakt dit de volgende indruk.

 

Zelf ben ik geneigd voor te stellen de kosten van het gesprek alleen te betalen aan het kantoor dat ik uiteindelijk ga kiezen. Groet, Rik

 

onlogisch

 

Als ik echter besluit mijn administratie bij hen uit te besteden, dan is het gesprek gratis. :)

 

logisch

 

 

Als administatiekantoor wil natuurlijk voorkomen dat iedereen maar een gesprek wil om te kijken of er info los te peuteren valt. Je moet echter in de sale fase wel laten zien wat je waard bent en dus zal er kennis over tafel moeten.

 

Ik zou dus zeggen. Daar waar je klant wordt hoef je geen intro te betalen bij de anderen wel.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb beide kantoren gebeld met een vraag over de kosten van het kennismakingsgesprek. Het ene kantoor gaf zoals de meeste hier al aangaven aan dat een eerste gesprek van een uur inderdaad gratis was. Bij het andere kantoor had men de methode om alleen het eerste half uur gratis te doen. Als ze de opdracht zouden krijgen, dan zou ook het tweede half uur van de rekening worden afgetrokken. Ik heb vandaag het eerste gesprek gehad, volgende week het tweede.

 

Pawelotti schreef:

Wat overigens handig en belangrijk is te melden wat je verwacht van ze. Mijn financiele aannames klakkeloos overnemen en alleen informeren als ik er specifiek om vraag is niet wat ik wil. Ik communiceer duidelijk wat k er van verwacht en of ze dat kunnen leveren, of ik aan het goede adres ben.

Ter voorbereiding heb ik eerst zelf eens een poging ondernomen om mijn boekhouding op poten te zetten en de belastingwetgeving te doorgronden. Hoewel ik het een hele vervelende bezigheid vind, heb ik het nodige van geleerd en kon ik daardoor een lijst met vragen en eisen samenstellen die ik aan de kantoren kon voorleggen. De reaktie van het kantoor hierop leert je inderdaad veel. Toch heb ik in het eerste gesprek ook bewust een paar keer achter over geleund om het kantoor de gelegenheid te geven zelf met voorstellen te komen die (nog niet) bij mij zelf in beeld zijn gekomen.

 

Nils de Witte schreef

Informatie over wie we zijn en onze werkwijze, referenties, profielen, tarieven, etc. alles staat op de site. Bellen kan ook. De noodzaak voor een "vrijblijvend kennismakingsgesprek" is zodoende in de loop der tijd verdwenen.

Ik had beide kantoren naast hun bereikbaarheid voor mij voornamelijk geselecteerd op de informatie op hun website. Een van beide kantoren is aktief op websites als higherlevel waardoor ik al een beter idee van iemands profiel heb. Toch mis ik ook op hun websites informatie die ik nodig heb om een keuze te kunnen maken. In een geval waren dat zelfs de tarieven. In beide gevallen kon ik niet achterhalen hoe men omgaat met iemand die zelf de boekhouding wil doen, maar daarin wel goed begeleid wil worden. Een gesprek was echt nodig om hier enige helderheid in te krijgen.

 

Groet, Rik

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ik wordt zelf altijd helemaal zenuwachtig van die leveranciers die een afspraak willen maken om "eens kennis te maken om te bezien wat we voor elkaar kunnen betekenen". Dat is meestal grote tijdverspilling.

 

Dat geloof ik direkt, maar dan houdt het al gewoon in dat je bij voorbaat geen interesse hebt of er geen reden is waarom je uberhaupt naar iemand's aanbod wilt luisteren.

 

Als je wel iets nodig hebt, maakt zo'n openingszin als je hierboven gebruikt mij i.i.g niet uit.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Op deze wereld is niets gratis. Ook niet een introductiegesprek waarvan men zegt dat het gratis is.

Als ik alléén maar introductiegesprekken houd en verder niets, dan ga ik failliet. Ik neem dus aan dat zoals bij de meeste ondernemers in de administratiekosten ook wel een introductiegesprek zit.

Ik zie ook niet in waarom dit zo vreemd is. Als alle klanten bij de Hema ineens een uur per dag extra een verkoopster aan de praat houden, zullen de prijzen ook wel stijgen op den duur.

Wij 'berekenen' trouwens ook niets... ;D

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik had beide kantoren naast hun bereikbaarheid voor mij voornamelijk geselecteerd op de informatie op hun website. Een van beide kantoren is aktief op websites als higherlevel waardoor ik al een beter idee van iemands profiel heb. Toch mis ik ook op hun websites informatie die ik nodig heb om een keuze te kunnen maken. In een geval waren dat zelfs de tarieven. In beide gevallen kon ik niet achterhalen hoe men omgaat met iemand die zelf de boekhouding wil doen, maar daarin wel goed begeleid wil worden. Een gesprek was echt nodig om hier enige helderheid in te krijgen.

 

Groet, Rik

 

Daarom moet je ook gewoon bellen en vragen :D


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 162 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept