• 0

Gratis Post versturen

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

 

mod-toevoeging (test)

 

Leeftijdscategorie: #LC1

Branche : #post

Onderwerp: #watvindjevanmijnplan

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

Ik vind het een geweldig plan! maar ik denk dat je het maximaal aantal enveloppen p.p. moet beperken omdat er anders in gehandeld gaat worden

 

Je website is ook nog niet helemaal consistent. Op de all-in pagina staat dat de oplage minimaal 12.000 is maar op de tarieven pagina staat een oplage van 10.000 genoemd.

 

Heb je al adverteerders?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Op zich ook wel een apart idee.

De meeste (grote) bedrijven die post verzenden gebruiken hun eigen logo (indirect ook reclame) op hun enveloppen en sommige zelfs met hele lappen tekst op de achterkant. Ik ben benieuwd of deze geinteresseerd zijn om dit te sharen met reclame van een ander bedrijf?

Ik vraag me dus niet zozeer af hoe de Nederlandse ontvanger van de envelop het ziet (mocht dit je vraag zijn met 'hoe zal Nederland reageren', maar hoe de verzender dit ziet.

Maar ,,,,,, ik ga er vanuit dat je dat al onderzocht hebt?

 

maar ik denk dat je het maximaal aantal enveloppen p.p. moet beperken omdat er anders in gehandeld gaat worden

 

Dat is inderdaad ook iets om over na te denken.

Alhoewel .... de reclame maker hier alleen maar blij mee is en de inititiefnemer van dit plan zijn reclame-opbrengsten al binnen heeft van de adverteerders.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat er al snel gereageerd en kritisch naar gekeken wordt. Bedankt alvast ik hoop dat er veel bruikbare tips komen.

 

(Je website is ook nog niet helemaal consistent. Op de all-in pagina staat dat de oplage minimaal 12.000 is maar op de tarieven pagina staat een oplage van 10.000 genoemd.)

 

De oplage bestaat uit 10.000 gefrankeerde consumenten enveloppen. en 2000 omslag enveloppen deze kunnen de mensen niet versturen. Deze gebruik ik voor de 5 enveloppen te versturen.

 

( Ik vind het een geweldig plan! maar ik denk dat je het maximaal aantal enveloppen p.p. moet beperken omdat er anders in gehandeld gaat worden)

 

Uit onderzoek blijkt dat de meeste enveloppen verstuurd gaan worden met de feestdagen. Alleen in deze periode worden meer dan 200.000.000 wenskaarten verstuurd. Mensen zullen niet gaan handelen maar sparen en omdat iedereen gratis de enveloppen kan bestellen.

 

(Je kunt ook de reclame op de voorkant zetten, dat is de kant die bekeken wordt. Een reclame voor papermate pennen, gezien door mensen terwijl ze met een ander merk pen zitten te schrijven.).

 

De postwet hanteert strenge regels. De voorzijde van consumenten post mag niet afwijken. Tevens vinden wij dat de voorzijde vrjj moet zijn van reclame dit geeft nog een persoonlijk tintje.

De achterzijde van de envelop is de meest bekeken zijde iedereen draait hem om om te te openen en evt naar de afzender te kijken.

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

(Is de reclame erg opvallend aanwezig? Hoe moeten we dat zien? Het concept opzich is leuk.)

 

We gebruiken 1 formaat envelop De bekende C5. Dit is een half a4tje

De afmeting op de achterzijde is 13 bij 15 cm.

 

Dit formaat kan door 1,2 of 4 adverteerders gebruikt worden per envelop.

en een envelop verdelen we met 50 logo's

 

Tijdens de pilot testen we hoe de consument reageert op de verschillende enveloppen. Dit hele project wordt gemonitoord door Cendris en metrixlab,

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

De kracht van gratis post voor adverteerders is:

 

1. Goodwill, omdat mensen gratis post mogen versturen.

 

2. Landelijke dekking.

 

3. Een reclamevorm die direct contact garandeert met de consument.

 

4. Direct mail via OPT-in adressen.

 

5. Interactieve ondersteuning door de website.

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Een geweldig idee. Ik speel echter graag advocaat van de duivel. Zonder naar de tarieven op de website te hebben gekeken vroeg ik mij al af welke ondernemer bereid is om € 0,44 per folder te betalen. Op de website zie ik echter dat het hoogste tarief zelfs € 1,25 per envelop bedraagt. Dat worden hele kostbare reclamefolders, waarbij het voor de adverteerder nog maar de vraag is of hij zijn doelgroep bereikt.

 

De enveloppen lenen zich bij uitstek ervoor om een collectersitem te worden. Dat is natuurlijk geweldig voor de naam, maar heeft ook een keerzijde wanneer de consument de enveloppen niet verzendt maar ze juist massaal gaat verzamelen. Het risico bestaat dat adverteerders om die reden afhaken.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat die enveloppen bij de consument zeker wel zullen aanslaan, gratis post sturen in ruil voor wat reclame zal absoluut een deel van de markt aanspreken.

 

Maar ik vraag me wel af of het lukt adverteerders te vinden die zulke bedragen neertellen. De voordelen die je zo stelt zijn wel duidelijk, maar of het echt zoveel waard is zal de tijd moeten leren vrees ik.

Link naar reactie
  • 0

Er zit natuurlijk nog wel een flinke marge op. En als het om miljoenen poststukken gaat dan krijg je ook flinke kortingen bij tntpost. Dus die prijzen zullen best nog wel naar beneden kunnen. Maar ik zie nog een bezwaar:

 

- De adverteerder heeft weinig controle over zijn campagne. Enveloppen kunnen nog jaren later worden gebruikt en de doelgroep is niet nauwkeuriger te bepalen dan "mensen die post versturen en mensen die post ontvangen".

 

Er zou dus ook een uiterste houdbaarheidsdatum op de envelop gedrukt moeten worden

 

Wie ziet een oplossing voor het doelgroepprobleem?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de enveloppen deels als kortingsbon of actiebon laat fungeren dan weet je zeker dat ze op tijd gepost worden. Mensen die enveloppen ontvangen die over datum zijn zullen dat de afzender niet altijd in dank af nemen. Kun je vast hele leuke kerst-, paas-, valentijnsacties,enz. voor bedenken.

Met unieke codes kun je natuurlijk heel veel kanten op. Maar ook met links naar webadressen of acties kun je natuurlijk spelen me datum.

 

Bestaat er zoiets als prepaid postzegels. :)

 

Het is jammer dat TNT zo'n zootje maakt van zijn stempels, anders zou je dat als voorwaarde voor verzilvering in kunnen stellen.

Gaan mensen post naarzichzelf sturen haha.

 

Ik zie snailmailspam ontstaan. 8)

Link naar reactie
  • 0

Prachtig idee! Veel succes! Schrijf je maar in voor de Wijffels innovatieprijs! :)

 

http://www.rabobank.nl/bedrijven/advies/speciaal_voor/mkb/herman_wijffels_innovatieprijs/

 

P.S. Als je mensen op een bepaalde manier lid kan laten worden van je service, dan heb je doelgroep gegevens voor je business klanten. Wellicht is met een lidmaatschap ook aankruising van interessen gebieden een idee, of gebieden waarbinnen men het vaakst aankopen doet etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Prachtig idee! Veel succes! Schrijf je maar in voor de Wijffels innovatieprijs! :)

 

http://www.rabobank.nl/bedrijven/advies/speciaal_voor/mkb/herman_wijffels_innovatieprijs/

 

P.S. Als je mensen op een bepaalde manier lid kan laten worden van je service, dan heb je doelgroep gegevens voor je business klanten. Wellicht is met een lidmaatschap ook aankruising van interessen gebieden een idee, of gebieden waarbinnen men het vaakst aankopen doet etc.

 

Hoi bedankt voor de tip ik heb ons direct ingeschreven. Het een super waardering zijn als we geselecteerd worden om mee te dingen naar deze prijs. ik hou je op de hoogte.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Er zit natuurlijk nog wel een flinke marge op. En als het om miljoenen poststukken gaat dan krijg je ook flinke kortingen bij tntpost. Dus die prijzen zullen best nog wel naar beneden kunnen. Maar ik zie nog een bezwaar:

 

- De adverteerder heeft weinig controle over zijn campagne. Enveloppen kunnen nog jaren later worden gebruikt en de doelgroep is niet nauwkeuriger te bepalen dan "mensen die post versturen en mensen die post ontvangen".

 

Er zou dus ook een uiterste houdbaarheidsdatum op de envelop gedrukt moeten worden

 

Wie ziet een oplossing voor het doelgroepprobleem?

 

 

 

 

 

de envelop is 1 jaar geldig. Adverteerders hebben geen inzicht waar de envelop heen gaat maar kunnen wel zien op code gebied waar ze verstuurd worden.

 

Kortingen zitten er niet in bij TNT omdat wij wel grote volumes kopen maar ze per stuk door de consument verstuurd worden. We krijgen natuurlijk wel korting op de omslag enveloppen die we gaan versturen naar de consumnet dit valt dan weer onder de partijen post.

 

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Zet QR-codes op de envelop!

 

 

We gaan kijken of we dit of iets in deze vorm kunnen verwerken op de envelop.

Wat we nu aanbieden is:

Om de envelop actief te laten worden voor de adverteerder zijn er mogelijkheden om er codes op te drukken die de consument in de winkel of website van de adverteerder kunnen nakijken of ze iets gewonnen hebben of gebruik kunnen maken van een bepaalde dienst.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Maak er anders een soort advertentie-mozaïek van, meerdere adverteerders in de advertentieruimte die allen min of meer eenzelfde doelgroep willen benaderen. Zo breng je advertentiekosten naar beneden.

 

Een systeem ter check van respons en exposure van de actie is wel vereist denk ik, met zo'n nieuwe manier van marketing moet er wel iets bewezen worden qua resultaat.

Link naar reactie
  • 0

Maak er anders een soort advertentie-mozaïek van, meerdere adverteerders in de advertentieruimte die allen min of meer eenzelfde doelgroep willen benaderen. Zo breng je advertentiekosten naar beneden.

 

Ahh ik zie hier de million-dots-envelop als idee ontstaan, met inspiratie van de million pixel homepage... Dus je koop een inktpuntje op een envelop die vervolgens in printoplage van x gratis verstuurd wordt...

 

Misschien geinig om dat dan ook naar gratis kaarten op te zetten, is de jeugd gek op. Dus million-dotted-postcard en dan gratis versturen met je eigen tekst online opgegeven...

 

All met al een prima idee waar je van denkt... daar kunnen zeker nog 100 variaties van ontstaan.... was ik maar de bedenker :P Succes!

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijke mening:

 

Van zakelijk naar zakelijk doet niemand.

Van zakelijk bedrijf uit naar prive ook niet. (Eigen enveloppen voor.)

En ikzelf ga geen prive post versturen naar een prive persoon met reclame erop. Meer omdat ik al vind dat iedereen genoeg reclame in zn bus krijgt.

 

Voor een adverteerder is het niet echt handig om een reclame folder naar een ander bedrijf te sturen. TNT doet al niet meer aan reclame folders bezorgen bij bedrijven tenzij daar specifiek om word gevraagd.

 

Oh en reclame voor regenpakken voor postbode's heeft geen zin daar ze die toch gratis van het bedrijf krijgen.

 

Niet om negatief te doen, ik gun het je van harte dat het gaat lopen maar ik zie niet zoveel mensen gratis post versturen op deze manier. Of adverteerders die op die manier willen adverteren.

 

Klein lokaal bedrijf kan die wel in zijn regio adverteren dan?

Zo niet dan heb je weinig keus om naar de bedrijven te gaan welke landelijke dekking hebben of veel via het internet werken.

 

Plus hoe halen consumenten de enveloppen op? Dat heb ik niet gelezen (of ik heb er totaal overheen gelezen). Landelijke distrubutie punten? Of ga je de enveloppen naar de mensen opsturen?

 

Gewoon wat dingen die mij te binnen schoten..

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijke mening:

 

Van zakelijk naar zakelijk doet niemand.

Van zakelijk bedrijf uit naar prive ook niet. (Eigen enveloppen voor.)

En ikzelf ga geen prive post versturen naar een prive persoon met reclame erop. Meer omdat ik al vind dat iedereen genoeg reclame in zn bus krijgt.

 

Voor een adverteerder is het niet echt handig om een reclame folder naar een ander bedrijf te sturen. TNT doet al niet meer aan reclame folders bezorgen bij bedrijven tenzij daar specifiek om word gevraagd.

 

Oh en reclame voor regenpakken voor postbode's heeft geen zin daar ze die toch gratis van het bedrijf krijgen.

 

Niet om negatief te doen, ik gun het je van harte dat het gaat lopen maar ik zie niet zoveel mensen gratis post versturen op deze manier. Of adverteerders die op die manier willen adverteren.

 

Klein lokaal bedrijf kan die wel in zijn regio adverteren dan?

Zo niet dan heb je weinig keus om naar de bedrijven te gaan welke landelijke dekking hebben of veel via het internet werken.

 

Plus hoe halen consumenten de enveloppen op? Dat heb ik niet gelezen (of ik heb er totaal overheen gelezen). Landelijke distrubutie punten? Of ga je de enveloppen naar de mensen opsturen?

 

Gewoon wat dingen die mij te binnen schoten..

 

 

Mensen zijn natuurlijk niet verplicht om voor de reclame envelop te kiezen.

Wij denken meer aan studenten sportverenigingen en instanties die hun verzendkosten liever aan iets anders willen besteden,

 

Om de envelop aan te vragen moeten de mensen naar www.gratis-post,nl gaan. Daar vullen ze een persoonlijk account in. Hiermee aanvaarden ze de algemene voorwaarden. "reclame ontvangen van de deelnemende bedrijven"

 

De consumenten site gaat 1 april de lucht in. 2 April verwachten wij de 1e envelop te versturen.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Maak er anders een soort advertentie-mozaïek van, meerdere adverteerders in de advertentieruimte die allen min of meer eenzelfde doelgroep willen benaderen. Zo breng je advertentiekosten naar beneden.

 

Ahh ik zie hier de million-dots-envelop als idee ontstaan, met inspiratie van de million pixel homepage... Dus je koop een inktpuntje op een envelop die vervolgens in printoplage van x gratis verstuurd wordt...

 

Misschien geinig om dat dan ook naar gratis kaarten op te zetten, is de jeugd gek op. Dus million-dotted-postcard en dan gratis versturen met je eigen tekst online opgegeven...

 

All met al een prima idee waar je van denkt... daar kunnen zeker nog 100 variaties van ontstaan.... was ik maar de bedenker :P Succes!

 

1001 mogelijkheden dat klopt maar we moeten eerst zorgen dat de 1e envelop naar de consument de lucht in gaat. Als de pilot goed verloopt willen wij direct door naar Belgie frankrijk en Duitseland.

Wij zijn dus ook driftig op zoek naar verschillende partners die dit idee goed kunnen uitbreiden.

 

Heeft iemand tips waar wij de juiste personen kunnen vinden. Die genoeg kennis, durf en geld hebben om dit tot een europees succes te brengen.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.