• 0

Gratis Post versturen

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

 

mod-toevoeging (test)

 

Leeftijdscategorie: #LC1

Branche : #post

Onderwerp: #watvindjevanmijnplan

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Goedemorgen allemaal, weer 2 weekjes verder en de eerste onderzoek gegevens zijn binnen van de pilot. We kunnen nu goed beslagen bij de adverteerder binnen komen.

 

Tijdens de pilot zijn we een aantal problemen tegen gekomen met inloggen van de consument deze zijn nu voor 99% verholpen. Onderzoek loopt nog naar een aantal foutieve activatie maitjes maar die die zijn te verwaarlozen. 14 mailtjes op de 3200 van de afgelopen week. Maar ons streven is natuurlijk voor de volle 100%

 

De adverteerders reageren ook positief we verwachten binnen 4 weken een zeer grote batch met enveloppen te gaan versturen.

 

We houden jullie op de hoogte.

 

Ps zijn hier geen potentiele adverteerders te vinden ;D

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 1

Oh sorry, ik doelde er niet op om kritiek te geven. En ik bewonder zijn ondernemersschap zeer zekers. Doen is een vereiste.

 

Tijd zal het leren het gaat je goed. En geloven in je product is zeer belangrijk.

 

Mijn excuses het was niet de bedoeling een trap te geven of iets in die zin. Ik probeerde enkel mee te denken, als dat in verkeerde aard viel, dan mijn excuses voor dit ongemak

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie
  • 1

hallo higherlevel adviseurs ;) het is weer een tijdje geleden maar weer een kleine up date van gratis-post. Net van vankantie terug dat was wel even nodig als ik het zelf zeg. We zijn weer opgeladen voor een spannende periode. Van september tot november worden de nieuwe budgetten voor 2008 vergeven we moeten dus volle bak gaan. We hebben al de nodige afspraken staan maar ja nu nog afmaken. Binnen kort gaan we een samenwerking aan met Winkelman en van Hessen een top buro, kost een paar centen maar dan heb je ook wat hahaha.

 

Als ik terug kijk op de afgelopen periode is er heel wat gebeurd. Ik heb er nog een spijt van gehad wat heerlijk om zelfstandige te zijn. Alleen moet ik eerlijk zijn, ik dacht dat doe ik even maar in de praktijk werkt dit iets anders. De dagen zouden uit 30 uur moeten bestaan.

 

1 van de belangrijkste dingen van de opbouw van je bedrijf is toch wel netwerken. Een nadeel is dat je zoveel informatie en ideeen toegespeeld krijgt van verschillende ondernemers dat we soms de rem er op moeten zetten.

Ik wil alles wel doen maar eerst het een en dan het ander. We krijgen binnenkort wel een dienst erbij die qua database erg goed past in ons systeem en de partners die we nu hebben kunnen dit makkelijk implementeren en op pakken.

 

Er was al door een ander toevallig over gesproken op deze topic. Als ik er iets meer over kan vertellen zal ik dit in een ander topic melden. Het gaat in ieder geval over gratis bellen maar dan op een manier die nog niet wordt toegepast dus zeker een primeur als we hier mee naar buiten komen. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Gratis-Post loopt een klein beetje achter op schema maar dat komt zeker weer goed. In september willen we starten met weer een pilot voor de B to C en B to B markt.

 

Binnenkort meer hierover.

 

Groetjes

 

Ps ik vind het erg leuk om alle reacties te lezen. En vindt het super hoe jullie je best doen om de onderwerpen zo schoon mogelijk te houden.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 1

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

Eerst mijn excuses voor het niet meer bij houden van mijn topic.

De dagen waren in mijn gevoel te kort. En voor je het weet ben je weer een maand verder.

 

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik ben gestart met Gratis-Post voor consumenten. Wat een jaar en wat een hobbels hebben we moeten nemen.

Maar we zijn er nog. Ondernemen is niet zo makkelijk als het lijkt petje af voor alle eigen ondernemers. Maar het blijkt wel dat als je geloof hebt in je plan of bedrijf en de juiste mensen om je heen weet te verzamelen dan stapje voor stapje kom je dicht bij het doel wat je voor je zelf hebt gesteld.

 

Even een kleine update

 

Momenteel 127.369 consumenten in de database.

Veel consumenten vragen trouw iedere week de enveloppen aan.

Als we willen en natuurlijk de mogelijkheid krijgen van de adverteerders kunnen meer dan 1.000.000 enveloppen verdelen.

 

De infodrager van TNT werkt nog steeds niet. Jammer want dit is een belangrijk onderdeel van ons concept. De planning hiervoor is maart of april.

 

Vanaf volgende maand staan er diverse adverteerders op agenda die enveloppen beschikbaar gaan stellen.

 

Vanaf 1 maart starten we met de zakelijke markt, wederom met een uniek concept. Gaat zeker weer de pers halen.

 

Kan ik dit op deze topic beschrijven of kan ik daar beter een nieuw topic voor openen.

 

Ik hoop dat jullie mij weer van goede adviezen kunnen voorzien

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

Ik vind het een geweldig plan! maar ik denk dat je het maximaal aantal enveloppen p.p. moet beperken omdat er anders in gehandeld gaat worden

 

Je website is ook nog niet helemaal consistent. Op de all-in pagina staat dat de oplage minimaal 12.000 is maar op de tarieven pagina staat een oplage van 10.000 genoemd.

 

Heb je al adverteerders?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Op zich ook wel een apart idee.

De meeste (grote) bedrijven die post verzenden gebruiken hun eigen logo (indirect ook reclame) op hun enveloppen en sommige zelfs met hele lappen tekst op de achterkant. Ik ben benieuwd of deze geinteresseerd zijn om dit te sharen met reclame van een ander bedrijf?

Ik vraag me dus niet zozeer af hoe de Nederlandse ontvanger van de envelop het ziet (mocht dit je vraag zijn met 'hoe zal Nederland reageren', maar hoe de verzender dit ziet.

Maar ,,,,,, ik ga er vanuit dat je dat al onderzocht hebt?

 

maar ik denk dat je het maximaal aantal enveloppen p.p. moet beperken omdat er anders in gehandeld gaat worden

 

Dat is inderdaad ook iets om over na te denken.

Alhoewel .... de reclame maker hier alleen maar blij mee is en de inititiefnemer van dit plan zijn reclame-opbrengsten al binnen heeft van de adverteerders.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat er al snel gereageerd en kritisch naar gekeken wordt. Bedankt alvast ik hoop dat er veel bruikbare tips komen.

 

(Je website is ook nog niet helemaal consistent. Op de all-in pagina staat dat de oplage minimaal 12.000 is maar op de tarieven pagina staat een oplage van 10.000 genoemd.)

 

De oplage bestaat uit 10.000 gefrankeerde consumenten enveloppen. en 2000 omslag enveloppen deze kunnen de mensen niet versturen. Deze gebruik ik voor de 5 enveloppen te versturen.

 

( Ik vind het een geweldig plan! maar ik denk dat je het maximaal aantal enveloppen p.p. moet beperken omdat er anders in gehandeld gaat worden)

 

Uit onderzoek blijkt dat de meeste enveloppen verstuurd gaan worden met de feestdagen. Alleen in deze periode worden meer dan 200.000.000 wenskaarten verstuurd. Mensen zullen niet gaan handelen maar sparen en omdat iedereen gratis de enveloppen kan bestellen.

 

(Je kunt ook de reclame op de voorkant zetten, dat is de kant die bekeken wordt. Een reclame voor papermate pennen, gezien door mensen terwijl ze met een ander merk pen zitten te schrijven.).

 

De postwet hanteert strenge regels. De voorzijde van consumenten post mag niet afwijken. Tevens vinden wij dat de voorzijde vrjj moet zijn van reclame dit geeft nog een persoonlijk tintje.

De achterzijde van de envelop is de meest bekeken zijde iedereen draait hem om om te te openen en evt naar de afzender te kijken.

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

(Is de reclame erg opvallend aanwezig? Hoe moeten we dat zien? Het concept opzich is leuk.)

 

We gebruiken 1 formaat envelop De bekende C5. Dit is een half a4tje

De afmeting op de achterzijde is 13 bij 15 cm.

 

Dit formaat kan door 1,2 of 4 adverteerders gebruikt worden per envelop.

en een envelop verdelen we met 50 logo's

 

Tijdens de pilot testen we hoe de consument reageert op de verschillende enveloppen. Dit hele project wordt gemonitoord door Cendris en metrixlab,

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

De kracht van gratis post voor adverteerders is:

 

1. Goodwill, omdat mensen gratis post mogen versturen.

 

2. Landelijke dekking.

 

3. Een reclamevorm die direct contact garandeert met de consument.

 

4. Direct mail via OPT-in adressen.

 

5. Interactieve ondersteuning door de website.

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Een geweldig idee. Ik speel echter graag advocaat van de duivel. Zonder naar de tarieven op de website te hebben gekeken vroeg ik mij al af welke ondernemer bereid is om € 0,44 per folder te betalen. Op de website zie ik echter dat het hoogste tarief zelfs € 1,25 per envelop bedraagt. Dat worden hele kostbare reclamefolders, waarbij het voor de adverteerder nog maar de vraag is of hij zijn doelgroep bereikt.

 

De enveloppen lenen zich bij uitstek ervoor om een collectersitem te worden. Dat is natuurlijk geweldig voor de naam, maar heeft ook een keerzijde wanneer de consument de enveloppen niet verzendt maar ze juist massaal gaat verzamelen. Het risico bestaat dat adverteerders om die reden afhaken.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat die enveloppen bij de consument zeker wel zullen aanslaan, gratis post sturen in ruil voor wat reclame zal absoluut een deel van de markt aanspreken.

 

Maar ik vraag me wel af of het lukt adverteerders te vinden die zulke bedragen neertellen. De voordelen die je zo stelt zijn wel duidelijk, maar of het echt zoveel waard is zal de tijd moeten leren vrees ik.

Link naar reactie
  • 0

Er zit natuurlijk nog wel een flinke marge op. En als het om miljoenen poststukken gaat dan krijg je ook flinke kortingen bij tntpost. Dus die prijzen zullen best nog wel naar beneden kunnen. Maar ik zie nog een bezwaar:

 

- De adverteerder heeft weinig controle over zijn campagne. Enveloppen kunnen nog jaren later worden gebruikt en de doelgroep is niet nauwkeuriger te bepalen dan "mensen die post versturen en mensen die post ontvangen".

 

Er zou dus ook een uiterste houdbaarheidsdatum op de envelop gedrukt moeten worden

 

Wie ziet een oplossing voor het doelgroepprobleem?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je de enveloppen deels als kortingsbon of actiebon laat fungeren dan weet je zeker dat ze op tijd gepost worden. Mensen die enveloppen ontvangen die over datum zijn zullen dat de afzender niet altijd in dank af nemen. Kun je vast hele leuke kerst-, paas-, valentijnsacties,enz. voor bedenken.

Met unieke codes kun je natuurlijk heel veel kanten op. Maar ook met links naar webadressen of acties kun je natuurlijk spelen me datum.

 

Bestaat er zoiets als prepaid postzegels. :)

 

Het is jammer dat TNT zo'n zootje maakt van zijn stempels, anders zou je dat als voorwaarde voor verzilvering in kunnen stellen.

Gaan mensen post naarzichzelf sturen haha.

 

Ik zie snailmailspam ontstaan. 8)

Link naar reactie
  • 0

Prachtig idee! Veel succes! Schrijf je maar in voor de Wijffels innovatieprijs! :)

 

http://www.rabobank.nl/bedrijven/advies/speciaal_voor/mkb/herman_wijffels_innovatieprijs/

 

P.S. Als je mensen op een bepaalde manier lid kan laten worden van je service, dan heb je doelgroep gegevens voor je business klanten. Wellicht is met een lidmaatschap ook aankruising van interessen gebieden een idee, of gebieden waarbinnen men het vaakst aankopen doet etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Prachtig idee! Veel succes! Schrijf je maar in voor de Wijffels innovatieprijs! :)

 

http://www.rabobank.nl/bedrijven/advies/speciaal_voor/mkb/herman_wijffels_innovatieprijs/

 

P.S. Als je mensen op een bepaalde manier lid kan laten worden van je service, dan heb je doelgroep gegevens voor je business klanten. Wellicht is met een lidmaatschap ook aankruising van interessen gebieden een idee, of gebieden waarbinnen men het vaakst aankopen doet etc.

 

Hoi bedankt voor de tip ik heb ons direct ingeschreven. Het een super waardering zijn als we geselecteerd worden om mee te dingen naar deze prijs. ik hou je op de hoogte.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Er zit natuurlijk nog wel een flinke marge op. En als het om miljoenen poststukken gaat dan krijg je ook flinke kortingen bij tntpost. Dus die prijzen zullen best nog wel naar beneden kunnen. Maar ik zie nog een bezwaar:

 

- De adverteerder heeft weinig controle over zijn campagne. Enveloppen kunnen nog jaren later worden gebruikt en de doelgroep is niet nauwkeuriger te bepalen dan "mensen die post versturen en mensen die post ontvangen".

 

Er zou dus ook een uiterste houdbaarheidsdatum op de envelop gedrukt moeten worden

 

Wie ziet een oplossing voor het doelgroepprobleem?

 

 

 

 

 

de envelop is 1 jaar geldig. Adverteerders hebben geen inzicht waar de envelop heen gaat maar kunnen wel zien op code gebied waar ze verstuurd worden.

 

Kortingen zitten er niet in bij TNT omdat wij wel grote volumes kopen maar ze per stuk door de consument verstuurd worden. We krijgen natuurlijk wel korting op de omslag enveloppen die we gaan versturen naar de consumnet dit valt dan weer onder de partijen post.

 

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Zet QR-codes op de envelop!

 

 

We gaan kijken of we dit of iets in deze vorm kunnen verwerken op de envelop.

Wat we nu aanbieden is:

Om de envelop actief te laten worden voor de adverteerder zijn er mogelijkheden om er codes op te drukken die de consument in de winkel of website van de adverteerder kunnen nakijken of ze iets gewonnen hebben of gebruik kunnen maken van een bepaalde dienst.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Maak er anders een soort advertentie-mozaïek van, meerdere adverteerders in de advertentieruimte die allen min of meer eenzelfde doelgroep willen benaderen. Zo breng je advertentiekosten naar beneden.

 

Een systeem ter check van respons en exposure van de actie is wel vereist denk ik, met zo'n nieuwe manier van marketing moet er wel iets bewezen worden qua resultaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.