Jump to content
Gratis post
Verberg

Gratis Post versturen

vraag

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

 

mod-toevoeging (test)

 

Leeftijdscategorie: #LC1

Branche : #post

Onderwerp: #watvindjevanmijnplan


Zelfs de postduif was duurder

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Wahahaha heb jij je hele leven met 2 oogkappen op geleefd of hoe zit dat? Er zijn genoeg bedrijven die zich met sex willen associeren. Sexshops (online/ofline) enz enz ... SEX is geen taboe meer ..

 

Is net zo goed mogelijk als het gratis post verhaal, op (bijna) ieder potje past een deksel.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat ik vond op msn.nl:

 

http://msn.entopic.com/money_madness/gratis_condooms

 

Zelfde idee, alleen dan met condooms.

 

Gaat weinig succesvol worden vrees ik. Een bedrijf wilt zich best associeren met post maar ik denk niet met een condoom (sex). Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Maar ik denk niet dat je hiermee een onderneming aan het opzetten bent. Dit is meer een stunt!

 

Je zou het kun MVO kunnen noemen misschien. Maar dan moet je dat wel duidelijk op je site vermelden

 

Ik heb zelf een aantal online sexshops en wil zeker wel met condooms geassocieerd worden.

 

het is eerder de vraag of ik met hun actie de juiste doelgroep berijk.

Waarschijnlijk wel mensen die niet naar een ofline sexshop durven gaan maar de doelgroep van hun zijn jongeren van 15 tot 23 jaar.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Goedemorgen allemaal, weer 2 weekjes verder en de eerste onderzoek gegevens zijn binnen van de pilot. We kunnen nu goed beslagen bij de adverteerder binnen komen.

 

Tijdens de pilot zijn we een aantal problemen tegen gekomen met inloggen van de consument deze zijn nu voor 99% verholpen. Onderzoek loopt nog naar een aantal foutieve activatie maitjes maar die die zijn te verwaarlozen. 14 mailtjes op de 3200 van de afgelopen week. Maar ons streven is natuurlijk voor de volle 100%

 

De adverteerders reageren ook positief we verwachten binnen 4 weken een zeer grote batch met enveloppen te gaan versturen.

 

We houden jullie op de hoogte.

 

Ps zijn hier geen potentiele adverteerders te vinden ;D

 


Zelfs de postduif was duurder

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ps zijn hier geen potentiele adverteerders te vinden ;D

 

 

Ik heb me net aangemeld op je website als potentiele adverteerder.

Ik ben benieuwd of je voor mijn bedrijf ook interesant zou kunnen zijn om te adverteren.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ik heb me net aangemeld op je website als potentiele adverteerder.

Ik ben benieuwd of je voor mijn bedrijf ook interesant zou kunnen zijn om te adverteren.

 

Als het om jou website gaat wie in je profiel staat, ben ik bang van niet. ;)

 

Dan zou ik toch op een hele andere manier gaan adverteren. Op sites bijvoorbeeld, die al voor je doelgroep komen. Heb nog wel tips. Stuur maar een bericht.

 

Mvg

Ruud

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Ik heb me net aangemeld op je website als potentiele adverteerder.

Ik ben benieuwd of je voor mijn bedrijf ook interesant zou kunnen zijn om te adverteren.

 

Als het om jou website gaat wie in je profiel staat, ben ik bang van niet. ;)

 

Dan zou ik toch op een hele andere manier gaan adverteren. Op sites bijvoorbeeld, die al voor je doelgroep komen. Heb nog wel tips. Stuur maar een bericht.

 

Mvg

Ruud

 

 

 

Je weet het niet, misschien heeft hij speciale thema uitgave met daarbij ook 1 voor erotiek waarbij mensen speciaal kunnen aangeven ook 18+ te willen ontvangen.

Kan je mooi een kortingscode ofzo opplaatsen.

oftwel kan we interesant zijn maar is de vraag of hij de mogelijkheid bied.

 

Ik zal je verder ook een berichtje sturen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ja ik zou eigenlijk ook nog eens willen horen hoe dat het ondertussen staat met dit project? Wat zijn de resultaten van de pilot?

 

Ik heb ook het interview hier beluisterd: http://www.vodw.com/getfile.php?id=2829 en daarin wordt gezegd (op 9min30) dat het allemaal goed beschermd is met intellectueel eigendomsrecht dmv auteursrecht. Maar daarmee wordt toch bedoeld dat de site en de concent niet mogen gekopieerd worden, maar het concept van adverteren op enveloppe kan toch door iemand in het buitenland worden opgepikt? Ben je daar niet bang voor? Heeft iemand anders hier ook nog meer kennis van misschien? Deel het svp met de groep.

 

Ben echt benieuwd hoe het ermee staat ...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Deze maand staart er een klein stukje in de "Bizz" over Gartis-post.

 

Volgens het artikel: Het gaat allemaal heel hard. De komende maanden moeten er er zeker 10 nieuwe mensen worden aangenomen. Ze rekenen op 5 miljoen wenskaarten rond de kerst. Dit jaar verwachten ze een omzet van zo'n 8 miljoen euro

 

Uiteraard zijn dit even de hoofdlijnen. Om aan te geven hoe het gaat.

 

Als ik op de website kijk valt het mij op dat er (nog) niet veel adverteerders zijn. In vergelijking met de verwachte omzet van 8 miljoen. Kan het natuurlijk ook verkeerd zien. Maar volgens mij moet hij dan minimaal 1000 adverteerders per jaar binnen halen. Hij vraagt gemiddeld zo'n 8000 euro per adverteerder.

 

Ik begrijp alleen nooit waarom veel startups (niet alleen gratis-post.nl ) altijd van die mega omzetten noemen in interviews. Word je dan interessanter voor de adverteerder?

 


De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

In de juli-augustus uitgave van Bizz (deze week ontvangen) staat een klein artikel over Gratis Post. Onder het motto "Gat in de m@rkt".

 

Ik zal even wat getallen noemen die in dat artikel staan:

 

- eerste dag 1,9 miljoen hits

- binnen 3 uur waren de eerste 52.500 enveloppen toegewezen aan de eerste 7000 aanmeldingen

- sindsdien (23 april) hebben 30000 mensen hun naw achtergelaten

- de nieuwsbrief wordt verstuurd naar 40000 klanten uit de database

- in september beginnen ze met b-to-c

- begin 2008 met b-to-b

- hij verwacht de komende maanden 10 mensen aan te nemen

- met de kerst rekent hij op 5 miljoen kerstkaarten

- verwachte jaaromzet dit jaar 8 miljoen euro.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor jullie reacties ... fijn dat hier weer wat actief over wordt gepost. Ben ook benieuwd naar de het vervolg verhaal van member GratisPost zelf. Misschien kan hij de cijfers wat verder uitleggen. Want bv. 10 extra werknemers aannemen lijkt mij dan vooral om het concept gaan te verkopen aan adverteerders omdat die er nu nog niet echt zijn. En dan waarschijnlijk ook voor de uitbreiding naar het buitenland. Hoe ver zou het daarmee staan? Is men niet bang dat dit concept wordt overgenomen in het buitenland door pietere ondernemers, want zoals we ondertussen weten kan het concept niet gepatenteerd worden.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Maar dan zit ik nog steeds met de vraag?

 

Ik begrijp alleen nooit waarom veel startups (niet alleen gratis-post.nl ) altijd van die mega omzetten noemen in interviews. Word je dan interessanter voor de adverteerder?

 

Misschien heeft dat niet veel met deze topic te maken? maar het valt me altijd op, dat er altijd zo makkelijk over dit soort bedragen wordt gesproken.

 

Ik gun het hem van harte. Laat dat duidelijk zijn. Door dit soort ondernemers blijf jezelf ook infintief. En zeker als je die omzetten leest ;D


De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Is men niet bang dat dit concept wordt overgenomen in het buitenland door pietere ondernemers, want zoals we ondertussen weten kan het concept niet gepatenteerd worden.

 

De kracht van het origineel is krachtiger dan een goed patent.

 

Wat brengt bang zijn of angst? Wat levert dat op? Ik vind dit een mooi voorbeeld van de kracht van het doen. De eerste zijn. Je energie stoppen in de uitbouw van je bedrijf. Uitgaan van je eigen kracht. Is het niet te beschermen door patenten? Jammer dan, dan doen we het zonder patent.

 

Vergelijk het met startpagina.nl, duizenden keren gekopieerd maar er is maar 1 origineel en dat concurrentievoordeel pakken ze je nooit meer af.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

In de juli-augustus uitgave van Bizz (deze week ontvangen) staat een klein artikel over Gratis Post. Onder het motto "Gat in de m@rkt".

 

Ik zal even wat getallen noemen die in dat artikel staan:

 

- eerste dag 1,9 miljoen hits

- binnen 3 uur waren de eerste 52.500 enveloppen toegewezen aan de eerste 7000 aanmeldingen

- sindsdien (23 april) hebben 30000 mensen hun naw achtergelaten

- de nieuwsbrief wordt verstuurd naar 40000 klanten uit de database

- in september beginnen ze met b-to-c

- begin 2008 met b-to-b

- hij verwacht de komende maanden 10 mensen aan te nemen

- met de kerst rekent hij op 5 miljoen kerstkaarten

- verwachte jaaromzet dit jaar 8 miljoen euro.

 

In september gaan ze B-to-C? Dat wil zeggen dat bedrijven vanaf dan ook evenloppen kunnen aanvragen die ze gratis naar hun klanten sturen.

 

Ik heb hier 2 vraagjes/bedenkingen over:

 

1. Zouden er veel bedrijven zijn die gratis enveloppen zouden aanvragen en versturen waar dat reclame van een ander bedrijf op staat?

 

2. Wat met hun eigen enveloppen? De meeste bedrijven hebben toch hun eigenenveloppen met logo, adres, ...

 

Ben benieuwd wat jullie hiervan denken!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Goedemorgen hier weer een kleine Up date van Gratis-Post.

 

We zijn weer een stukje verder, opbouwen kost veel energie. Het lijkt makkelijk maar er komt toch heel veel bij kijken. Om juiste keuzes te maken ga je niet over 1 nacht ijs. De structuur die je moet opbouwen vergt veel aandacht en inzet maar als deze dan staat dan kunnen we uitrollen zowel in nederland als daar buiten.

 

Momenteel hebben wij een leuk netwerk om ons heen staan. Specialisten voor data verrijking, post versturen, full filment, communicatie, marketing, netwerk campagnes, en een bank die de financien regelt.

 

Ons verkoop team bestaat momenteel uit 8 personen en de vlam zit nu in de pijp. Veel adverteerders die we benaderen vinden dit een leuke manier van reclame te maken en vragen ons om in september of oktober een afspraak te maken voor het budget van 2008. Helaas zijn bij veel bedrijven de budgetten al vergeven voor dit seizoen.

 

We zijn nu bezig een kerst envelop te ontwerpen voor de speciale kerst groet van adverteerders.

 

Onze prioriteit ligt nu bij Meten Is Weten

 

Wat we nu wel al weten is dat onze nieuwsbrief voor 68% wordt geopend en dat er 37% wordt door geklikt dus geen slechte score. Nu gaan we kijken door heel gericht campagnes op te zetten naar zeer specifieke doelgroepen wat hier dan de reacties en cijfers van worden.

 

De mogelijkheden zijn echt ongelimiteerd.

 

Even over het artikel in de Bizz over die omzet verwachting wij hadden gesproken over een markt van 200.000.000 wenskaarten met de kerst periode en dat we hopen daar 5% procent van te bereiken.

 

Wij hopen natuurlijk wel die omzet te halen maar ja dat gaat nog een hele tijd duren.

 

Onze dienst draait natuurlijk op de database deze is van groot belang voor ons bedrijf. Om deze nog beter en sneller te laten groeien gaan wij speciale acties starten die zowel voor de adverteerder en voor ons de database extra moeten gaan vullen. Wab push, sms games, wheel of fortune, bel en win. Al deze acties zijn erg makkelijk voor ons en de adverteerder te intergreren op de envelop.

 

Ik hou jullie op de hoogte en als jullie vragen of suggesties hebben dan

lees ik ze graag.

 

Groetjes Stanley Schot

 

 

 


Zelfs de postduif was duurder

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Complimenten! Vooral vind ik het super dat je de tijd neemt om je basis goed op te zetten. Door die solide basis is het veel moeilijker voor potentiële concurrenten om je een stap voor te zijn.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ga dit ook aanbieden alleen dan via de telefoon. Eerst even reclame boodschapje beluisteren en daarna mag je 10 min gratis bellen.

Wellicht is het leuk om, in een apart topic, je plan eens nader toe te lichten zodat we er over kunnen discussiëren! Ik zou je willen verzoeken om dit niet in dit topic te doen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het idee is totaal niet verkeerd echter wil ik je erop wijzen dat niet inovatief is ...kijk eens op http://www.gratis-post.nl

 

Deze jongens zijn al in business. Daarnaast is deze manier van postbezorgen niet interresant voor ondernemers.

 

Je zal het moeten gooien op de particulier.....met name regionaal, daar is winst te halen.


Elke uitgang heeft een ingang....

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het idee boeit me, mede gezien ik een reclame marketing bureautje heb. Echter vraag ik mij wat de marges zijn? Als drukwerk inkoper ken ik de prijzen. Waarom zou een bedrijf dat via jou doen, dit kunstje kan snel afgekeken worden.

 

Waarom zou ik als ondernemer niet een reclamefolder als insteek in het lokale krantje steken?

 

a) minder kosten

b) een groter bereik

 

Mijn vraag is eigenlijk. Hoe kun je een ondernemer overtuigen van het feit wat zijn winst is. Gezien worden, maar wil een bedrijf zich via deze weg wel profileren? Word het niet als last gezien.

 

De Ja / Nee sticker zit op vele deuren

 

Ik speel ook even de advocaat van de duivel. Je idee is goed, maar je moet de klant meer kunnen bieden tegenwoordig. Een combinatie bijvoorbeeld je belidee biedt meer mogelijkheden. Tegenwoordig zie je bijvoorbeeld de Crossmedia. Een goed magazine draait ook op haar internetsite.

 

 


Elke uitgang heeft een ingang....

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Distefano, ik snap je kritiek, maar zie je niet dat Gratis-Post allang onderweg is, flink wat publiciteit meegepakt heeft, en al een flink aantal adverteerders hééft? Het heeft dan ook in mijn ogen niet zoveel zin om in een topic alle bezwaren op te gaan sommen, soms moet je het gewoon doen, een leuk product hebben wat - als is het maar sympathie - iets opwekt en gewoon gáán. Het leuke aan Gratis-Post vind ik dat hij het gewoon doet en er al succes mee heeft! :)

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Oh sorry, ik doelde er niet op om kritiek te geven. En ik bewonder zijn ondernemersschap zeer zekers. Doen is een vereiste.

 

Tijd zal het leren het gaat je goed. En geloven in je product is zeer belangrijk.

 

Mijn excuses het was niet de bedoeling een trap te geven of iets in die zin. Ik probeerde enkel mee te denken, als dat in verkeerde aard viel, dan mijn excuses voor dit ongemak


Elke uitgang heeft een ingang....

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 51 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept