• 0

Gratis Post versturen

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

 

mod-toevoeging (test)

 

Leeftijdscategorie: #LC1

Branche : #post

Onderwerp: #watvindjevanmijnplan

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben trots op gratis post. Het is een hele krachttour. Ik hoop dat ze focus houden en niet te snel diversificeren.

 

By the way, het is "not done" om ondernemers die zo hard gaan als gratis post te bekritiseren. Zelf ben ik daar zelf ook ambivalent over. Het is erg Nederlands om enerzijds het succes van ondernemers te bagetaliseren en anderszijds, om uit angst om zelf het mikpunt te worden van kritiek, "helden" te bekritiseren. Dat maakt kritiek op (of analyse van) succes heel heikel.

 

Niet dat ik kritiek heb op gratis post. Integendeel. Maar willen we echt iets leren van het succes, dan moet het wel ontleed kunen worden tot individuele succs en faal factoren. Dat wordt snel als kritiek gezien. Lastig onderwerp.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als drukwerkinkoper ken ik de prijzen. Waarom zou een bedrijf dat via jou doen, dit kunstje kan snel afgekeken worden.

 

Waarom zou ik als ondernemer niet een reclamefolder als insteek in het lokale krantje steken?

 

a) minder kosten

b) een groter bereik

 

Onderbouw die observatie eens. Maak een kostenvergelijking van Gratis Post met een reclamefolder in een lokaal krantje. Geef dan ook eens een inschatting van het communicatie-effect. Hoeveel procent van jouw folder wordt daadwerkelijk bekeken, in vergelijking met Gratis Post dat doelgericht aangevraagd wordt en waarvan vervolgens een percentage gebruikt wordt ter verzending: opnieuw contactmomenten? Uiteraard ken je de bereikcijfers van brievenbusreclame en inserts...

 

Blijkbaar zijn een paar grote adverteerders/folderaars dermate geïnteresseerd dat ze het wel de moeite waard vinden om de proef op de som te nemen. Waarom is dat, denk je?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

hallo higherlevel adviseurs ;) het is weer een tijdje geleden maar weer een kleine up date van gratis-post. Net van vankantie terug dat was wel even nodig als ik het zelf zeg. We zijn weer opgeladen voor een spannende periode. Van september tot november worden de nieuwe budgetten voor 2008 vergeven we moeten dus volle bak gaan. We hebben al de nodige afspraken staan maar ja nu nog afmaken. Binnen kort gaan we een samenwerking aan met Winkelman en van Hessen een top buro, kost een paar centen maar dan heb je ook wat hahaha.

 

Als ik terug kijk op de afgelopen periode is er heel wat gebeurd. Ik heb er nog een spijt van gehad wat heerlijk om zelfstandige te zijn. Alleen moet ik eerlijk zijn, ik dacht dat doe ik even maar in de praktijk werkt dit iets anders. De dagen zouden uit 30 uur moeten bestaan.

 

1 van de belangrijkste dingen van de opbouw van je bedrijf is toch wel netwerken. Een nadeel is dat je zoveel informatie en ideeen toegespeeld krijgt van verschillende ondernemers dat we soms de rem er op moeten zetten.

Ik wil alles wel doen maar eerst het een en dan het ander. We krijgen binnenkort wel een dienst erbij die qua database erg goed past in ons systeem en de partners die we nu hebben kunnen dit makkelijk implementeren en op pakken.

 

Er was al door een ander toevallig over gesproken op deze topic. Als ik er iets meer over kan vertellen zal ik dit in een ander topic melden. Het gaat in ieder geval over gratis bellen maar dan op een manier die nog niet wordt toegepast dus zeker een primeur als we hier mee naar buiten komen. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Gratis-Post loopt een klein beetje achter op schema maar dat komt zeker weer goed. In september willen we starten met weer een pilot voor de B to C en B to B markt.

 

Binnenkort meer hierover.

 

Groetjes

 

Ps ik vind het erg leuk om alle reacties te lezen. En vindt het super hoe jullie je best doen om de onderwerpen zo schoon mogelijk te houden.

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Het is erg Nederlands om enerzijds het succes van ondernemers te bagetaliseren en anderszijds, om uit angst om zelf het mikpunt te worden van kritiek, "helden" te bekritiseren.

 

Ben ik even blij dat ik daar van af ben :-)

 

Ach, dit soort tegenstrijdigheden houden het leven interessant. Er is miks zo "boring" als iemand die "gelijk" heeft.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Ik ben een jonge ondernemer die de post en media markt op zijn kop ga zetten.

Vanaf 1 april en dat is geen grap kan iedereen gratis hun post versturen

tot 20 gram. De consument kan bij mijn bedrijf enveloppen aanvragen die al gefrankeerd zijn met 44 euro cent. Aan de voorkant is het gewoon een normale envelop maar op de achterzijde staat reclame van een bedrijf.

 

Hoe zal Nederland reageren????

 

Eerst mijn excuses voor het niet meer bij houden van mijn topic.

De dagen waren in mijn gevoel te kort. En voor je het weet ben je weer een maand verder.

 

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik ben gestart met Gratis-Post voor consumenten. Wat een jaar en wat een hobbels hebben we moeten nemen.

Maar we zijn er nog. Ondernemen is niet zo makkelijk als het lijkt petje af voor alle eigen ondernemers. Maar het blijkt wel dat als je geloof hebt in je plan of bedrijf en de juiste mensen om je heen weet te verzamelen dan stapje voor stapje kom je dicht bij het doel wat je voor je zelf hebt gesteld.

 

Even een kleine update

 

Momenteel 127.369 consumenten in de database.

Veel consumenten vragen trouw iedere week de enveloppen aan.

Als we willen en natuurlijk de mogelijkheid krijgen van de adverteerders kunnen meer dan 1.000.000 enveloppen verdelen.

 

De infodrager van TNT werkt nog steeds niet. Jammer want dit is een belangrijk onderdeel van ons concept. De planning hiervoor is maart of april.

 

Vanaf volgende maand staan er diverse adverteerders op agenda die enveloppen beschikbaar gaan stellen.

 

Vanaf 1 maart starten we met de zakelijke markt, wederom met een uniek concept. Gaat zeker weer de pers halen.

 

Kan ik dit op deze topic beschrijven of kan ik daar beter een nieuw topic voor openen.

 

Ik hoop dat jullie mij weer van goede adviezen kunnen voorzien

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

 

Zelfs de postduif was duurder

Link naar reactie
  • 0

Vanaf 1 maart starten we met de zakelijke markt, wederom met een uniek concept. Gaat zeker weer de pers halen.

 

Kan ik dit op deze topic beschrijven of kan ik daar beter een nieuw topic voor openen.

 

Ik hoop dat jullie mij weer van goede adviezen kunnen voorzien.

 

 

Goed nieuws dat eerdere adviezen blijkbaar nuttig waren. Toont aan dat het forum werkt. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt...

 

Voor een aanvullende venture raad ik je aan een nieuw topic te openen. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voor een aanvullende venture raad ik je aan een nieuw topic te openen. 8)

 

Maar liever niet als promotionele bijdrage. Leg uit wat je van plan bent en vraag naar meningen/kritiek/suggesties.

 

(Ik zag dat je nieuwe bijdrage door een collega-moderator verwijderd was. Stel je nieuwe dienst ter discussie zonder er een reclamepraatje van te maken. We kunnen niet met verschillende maten meten: alle spam wordt verwijderd.)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben eigelijk wel weer benieuwd naar de vorderingen ;D

* Nieuwe markten ontdekt?

* Nieuwe ervaringen die je met ons wilt delen

* Meevallers / tegenvallers

 

Kom maar op :D

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.