• 0

Geld uit de BV halen

Hallo allemaal.

 

Ik ga samen met met partner een BV starten. We storten beiden 9.000

Omdat ik een deel van dit geld op korte termijn weer nodig heb (3.000) wil ik deze na een maand eruit halen. (een vorm van een kasrondje denk ik), Over de risico's heb ik al het e.a. gelezen. Vraag is of je over deze 4.000 op één of andere manier belast is. Moet ik dit weer opgeven als inkomsten? M.a.w. hoe moet je dit zo voordelig mogelijk in de boeken verwerken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, zo moet het officiëel. Vaak wordt die rente niet betaald maar bij een belastingcontrole kun je problemen krijgen en als de BV faiiliet gaat ben je persoonlijk aansprakelijk voor de totale schuld en wordt je verplicht om alsnog die 18k te storten.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zakelijke (zou je het ook zo met een derde doen als je directeur van de BV bent?) voorwaarden hanteert, is er weinig reden tot zorgen. Wat dat faillissement betreft: Bij faillissement worden alle vorderingen zoveel mogelijk door de curator geïnd. Of dit nu een vordering op de aandeelhouder of een derde is.

 

Als je echter nooit je aandelen hebt volgestort, is er meer gedoe, maar het verhaal van de topictstarter maakt duidelijk dat er wél gestort zal worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.