• 0

Marketing via muntjes

Hallo allemaal,

 

Ik heb net ff heel kort gezocht, en wellicht is hier al een topic over, maar dan heb ik niet diep genoeg gezocht.

 

Ik heb tot vorig jaar in een supermarkt gewerkt en toen kwam ik zo nu een dan een 50 eurocent of een euro muntstuk tegen waarom een ronde sticker zat met reclame van een bedrijf. Bij veel mensen trekt dit toch wel de aandacht als ze eenmaal een munt in de handen krijgen, is mijn ervaring. Ik weet echter niet of ze daadwerkelijk naar een site gaan als dit op de munt staat ofzo. Daarnaast is het maken van stickers relatief goedkoop en gaan die muntjes niet na 1 persoon, maar komen ze vaak bij meerdere personen terecht. Toch zit ik met wat vragen. Misschien dat enkele HL-leden dit weten?

 

1. Is het toegestaan om muntjes te beplakken zonder daarvoor strafrechtelijk vervolgd te worden?

2. In hoeverre ben je verantwoordelijk ervoor?

3. Wie heeft ervaring met dit type acties? En hoe verliep het n.a.v. deze actie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Geen flauw idee, maar mijn gezond verstand zegt dat ze er bij de nationale Munt niet heel blij mee zullen zijn. Het zal mij niets verbazen als dit enigzins is afgetimmerd, maar who knows?

 

2. Zie 1.

 

3. In dezelfde categorie heb ik hier thuis nog wel een muntje van FNV bondgenoten liggen. Geen sticker, maar gewoon een muntje ter grootte van een 50 cent met reclame er op. Herinner hem zonder ooit te gebruiken, dus blijkbaar werkt het bij mij iig. ;)

Link naar reactie
  • 0

1. Geen flauw idee, maar mijn gezond verstand zegt dat ze er bij de nationale Munt niet heel blij mee zullen zijn. Het zal mij niets verbazen als dit enigzins is afgetimmerd, maar who knows?

 

2. Zie 1.

 

3. In dezelfde categorie heb ik hier thuis nog wel een muntje van FNV bondgenoten liggen. Geen sticker, maar gewoon een muntje ter grootte van een 50 cent met reclame er op. Herinner hem zonder ooit te gebruiken, dus blijkbaar werkt het bij mij iig. ;)

Naja, het idee was om het stickertje dan op 1 kant te plakken en dan aan de kant waar bij ons dus de koningin op staat, maar cker niet aan de kant waar de waarde van de munt op staat...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit de resultaten van een onderzoek gezien waarin een aantal eenvoudige promotiemethoden werden vergeleken. Als men van offline naar online moet, werken bedrukte pennen beter dan bijv. muntjes, die ergens in de portemonnee zitten. De pen wordt vaker spontaan uit de borstzak of handtas gehaald en vergroot daarmee de kans op het intypen van de URL.

Het muntenstickertje valt bij ontvangst van de munt wel op maar zit op het juiste moment (wanneer de ontvanger voor zijn/haar PC zit) verstopt.

Link naar reactie
  • 0

Of het bij een of andere wet verboden is weet ik niet, maar die stickermuntjes hebben wel vervelende side effects. Als het slijt wordt het gauw een beetje een viezige plakboel, maar ook heel vervelend: ze geven soms problemen met parkeerautomaten en dergelijke.

 

Als je iets met muntjes wilt: maak van die schijfjes van euro-formaat, handig voor winkelkarretjes en dergelijke. Met een klein gaatje erin kunnen ze aan de sleutelbos. Natuurlijk ben je lang niet de enige hiermee, maar afhankelijk van wat je wilt promoten kan het best werken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.