• 0

BTW Nummer op briefpapier?

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

KvK nummer op je briefpapier is wel netjes, dan kunnen je relaties je makkelijk "checken" bij de kvk. BTW nummer hoeft niet op je briefpapier, dat zou ik alleen op je facturen zetten. Wordt alleen gebruikt door boekhouders en de belastingdienst. Op internationale facturen MOET je eigen BTW nummer staan EN het BTW nummer van je klant!!!!

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ga het briefpapier ook gebruiken om de facturen te sturen, is wel zo netjes... Het BTW Nummer laat alleen nog op zich wachten en ik wil het eigenlijk wel laten drukken nu...

 

Iemand enig idee hoelang die aanvraag duurt ? Ik heb zelf begin december een BTW nummer aangevraagd maar nog niets gehoord.

Ik weet dat er een aantal feestdagen tussen zitten maar ik heb nu wel

genoeg gewacht dacht ik zo. Ik wil lekker aan de slag kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan je BTW nummer gewoon printen op je factuur. Zelf maak ik facturen op blanco papier met een geprint logo etc. Dat is goedkoper en makkelijker. Maar ja, ik zit ook al bijna aan factuurnummer 10000. Nog 12 facturen te gaan.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Weet je dat zeker dat het sofinummer gelijk is aan je BTW nummer voor een eenmanszaak? Want dan kan ik dat nummer gewoon op mijn briefpapier drukken.

 

Ik heb geen idee wat briefpapier kost om te drukken, de eerste serie krijg ik kado van een aantal cursisten ;D

Zelf printen lijkt mij ook niet echt goedkoop, zeker niet in kleur...

 

Het nummeren van een factuur, begin je die gewoon bij nul of bij een groter getal (om het wat meer aanzicht te geven).

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Voorzover mij bekend spelen in verband met briefpapier en facturen de navolgende wetten welke zeggen dat BTWnummer op de factuur moet staan terwijl het KvK inschrijvingsnummer op uitgaande brieven, orders, facturen en offertes moet worden gezet.

 

Mogelijk kan Tax advisor deze BTW vraag/antwoord nog bevestigen.

 

Lawman

 

 

 

Handelsregisterwet 1996

 

Artikel 25

1. Degenen die krachtens artikel 5 verplicht zijn tot het doen van opgaven voor de inschrijving van een onderneming of een rechtspersoon in het handelsregister, zorgen ervoor dat op alle van de onderneming of de rechtspersoon uitgaande brieven, orders, facturen en offertes is vermeld onder welk nummer de onderneming of de rechtspersoon in het handelsregister is ingeschreven.

2. Het eerste lid is niet van toepassing op stukken die uitgaan van een stichting of vereniging waaraan niet een onderneming toebehoort.

 

Wet op de omzetbelasting 1968

 

Artikel 35

1. De ondernemer is verplicht ter zake van zijn leveringen en diensten aan een andere ondernemer of aan een rechtspersoon, andere dan ondernemer, een genummerde en gedagtekende factuur uit te reiken, waarin op duidelijke en overzichtelijke wijze zijn vermeld:

a.   (..)

(..)

f. in geval van diensten als bedoeld in artikel 6a of artikel 6b, alsmede in geval van leveringen met toepassing van de bij deze wet behorende tabel II, onderdeel a, post 6, het btw-identificatienummer van de ondernemer die de levering of de dienst verricht en het btw-identificatienummer van degene aan wie de levering wordt verricht of de dienst wordt verleend;

g. in geval van toepassing van artikel 30a het btw-identificatienummer van de ondernemer die de intracommunautaire verwerving en de daarop volgende levering verricht, het btw-identificatienummer van degene aan wie deze levering wordt verricht alsmede een aanduiding dat de verschuldigdheid van belasting ter zake van deze levering is verlegd door vermelding van '28 quater, E, 3';

 

 

 

Lawman

Ondernemingsrechtadviseur

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.