• 0

welke vergunningen/diplomas nodig voor ijskraam!

Hoi , ik zal me even voorstellen , Ik ben maarten . 17 jaar oud .

ik loop al een tijdje met het volgende idee rond ,

bij mij in de buurt is een vrij populair strand ,

maar er is sinds de oude patat wagen dermee gestopt is (al zon 2 jaar geleden) helemaal nix meer qua horeca in de buurt, terwijl in de zomer er elke dag toch enkele honderden mensen liggen te bakken.

 

Mijn idee was dan ook , om in de zomer maanden , met een ijswagentje daar te gaan staan , in het week-end , en eventueel doordeweeks .

 

mijn vraag is dus ook , wat kan ik , en wat niet als 17 jarige ?

Op de site van de KVK heb ik al gevonden dat ik me gewoon kan inschrijven , maar heb ik nog meer nodig "ondernemings papieren"(die ik niet heb) ??,

en welke vergunningen heb ik allemaal nodig(en aan welke regels moet ik voldoen)?

( naast een standplaats vergunning?)

 

Gaarne hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten Maarten

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bel het gemeentehuis en maak een afspraak met de afdeling die over ventvergunningen gaat. Een opleiding heb je niet nodig. Ga vervolgens op zoek naar een ijsgroothandel of ijsmaker in de buurt. Vaak hebben die ijsbakfietsen of ijsaanhangers, dus ga daar eens mee kletsen. Iemand anders weet waarschijnlijk wel wat voor afspraken er te maken zijn.

 

En anders kun je altijd op zoek gaan naar een ijskarretje, bv op deze marktplaats. Succes!

 

ijskarretje.thumb.jpg.cb4682ed94540750a7e887162c574d11.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bel het gemeentehuis en maak een afspraak met de afdeling die over ventvergunningen gaat. Een opleiding heb je niet nodig. Ga vervolgens op zoek naar een ijsgroothandel of ijsmaker in de buurt. Vaak hebben die ijsbakfietsen of ijsaanhangers, dus ga daar eens mee kletsen. Iemand anders weet waarschijnlijk wel wat voor afspraken er te maken zijn.

 

En anders kun je altijd op zoek gaan naar een ijskarretje, bv op deze marktplaats. Succes!

 

 

Zover ik wist had ik een standvergunning nodig ,

omdat je met een vent niet de heletijd op de dezelde plek mag staan ,

maar stel al wissel ik 2x per dag van strand (zijn meer stranden in de buurt) .

mag het dan weer wel met een vent vergunning?

Link naar reactie
  • 0

 

Ha, je weet er al meer van. Wat zegt de gemeente?

;) daar moet ik nog even contact mee opnemen ,

ik vraag met alleen af wat zoiets kost .

kan ik al contact opnemen met de gemeente voor ik me ingeschreven heb bij de KVK ? ,

en wat het wagentje betreft , dat word een zelfbouw :

Ik heb hier nog een vrij stevig fiets aanhanger frame liggen , en daar ga ik het een en ander op bouwen (oa: een vrieskist ,agregaat etc.)

en dat geheel moet achter een brommertje komen te hangen.

Groeten Maarten

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Erg "cool" trouwens, zo leuk in de zomer je eigen bijbaantje zien te fixen, gezien de lage investeringen (even afwachten wat die vergunning gaat kosten...) lijkt de kans dat je hier nog een leuk centje aan overhoudt trouwens ook realistisch.

 

Succes ermee! 8)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.