• 0

Veilig hosten / goedkoop hosten / makkelijk hosten?

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Snelle service is inderdaad onwijs belangrijk

- Betrouwbare lijn (niet alleen in de zin van uptime, maar ook guaranteed snelheid)

 

 

Daarnaast heb je vaak je domainname ook geregistreerd bij de provider en daar wil ik nooit al te veel aan vast zitten (ik moet makkelijk de DNS records kunnen (laten) wijzigen)!

Link naar reactie
  • 0

plesk draait op sun cobalts, de meest gebruikte virtual en shared hosting server. als je vier bent kan je met cobalts een hostingprovider opzetten ;)

 

nadeel is dus wel dat je voor plesk een bepaalde configuratie moet hebben draaien, en dus veel beveiligingspuntjes niet 100% kan doorvoeren. je kan namelijk niet je eigen systeem helemaal opzetten omdat je vast zit aan plesk (of je moet plesk eruit gooien) en dat geeft altijd ergens wel een risico.

Link naar reactie
  • 0

> tja, wat moet je beveiligen aan een site

 

klopt helemaal, ik kan daarom ook nooit aan klanten duidelijk maken waarom secure hosten zo belangrijk is. tenminste, niet 100%.

 

als het draait, dan is het goed en zo hoort het ook, maar zodra je een beetje kennis van zaken hebt ga je toch anders tegen dingen aankijken.

 

(ik heb trouwens een gloeiende hekel aan hosters die lopen te leuren met gigabit backbones en redundancy en routers enzo... allemaal onzin en marketingpraat. alsof er meer dan 100 hosters zijn in NL die eigen backbones en routers hebben (even frustraties uiten hoor :))

Link naar reactie
  • 0

Paul, als je je server(s) huurt op een locatie waar meerdere gigabit verbindingen zijn e.d. kan je daar toch ook mee leuren. Doe ik zelf ook op eriky.com terwijl ik niet zelf die dingen bezit. Maar ik weet dat het bedrijf waar ik m'n server huur er alles aan doet om de boel online te houden en dat lukt ze dan ook prima.

Link naar reactie
  • 0

Draai mijn sites al 7 jaar bij www.pair.com Werken met apache servers. Aafgelopen 5 jaar 0 keer down geweest. Maak ook gebruik van Frontpage extenties en secure server toepassingen. Kost geen biet en draait als een tierelier. Geen problemen met vertragingen en zo.

 

Ideaal.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik kijk eigenlijk naar 2 dingen:

 

- dollars per gigabyte

- support als dr wat down gaat

 

Nou ben ik wat dat aan gaat misschien een etter van een klant (toch, paul matthijs? ;)), maar als je sites draait die leven van reclame op flinke bezoekersaantallen wordt bandbreedte vaak een aardige kostenpost.

 

Zaken als ondersteuning voor php, perl etc, en een mysql databaseje erbij vind ik eigenlijk standaard, dat zou gewoon ieder zichzelf respecterend hostingbedrijf moeten bieden.

 

Wellicht dat snelheid belangrijker wordt nu steeds meer bezoekers gaan beschikken over een breedband verbinding. Nu gaat het opvallen als een site wat langzamer is, bij modemgebruikers kun je daar nauwelijks van spreken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.