• 0

website ideeen reistip.com

Beste Zibbers,

 

Ik heb sinds een tweetal maanden de website www.reistip.com online.

 

Dit ontstond als een hobbyproject waarbij ik gewoon een website wou maken, zien groeien en laten ontwikkelen.

 

Natuurlijk kwam de ondernemer in mij weer boven en ben ik nu op zoek naar allerlei ideeen om de site verder commercieel te kunnen ontwikkelen.

 

Alle ideeen om de site verder commercieel te kunnen exploiteren zijn van harte welkom.

 

Groeten

Hermess

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een paar algemene opmerkingen over de opmaak van de website reistip.com:

 

(1) Eerste indruk: De site komt amateuristisch over. Alsof hij is gemaakt door iemand die net geleerd heeft html pagina's te maken.

 

(2) Er is te weinig contrast tussen de tekst van de knoppen in de navigatiekolom en de vulkleur van de knoppen.

 

(3) De kleurkeuze van de informatieblokken, zwart op donkergrijs en fel rood op donkergrijs, is niet de meest gelukkige. Ik was het grijs en gifgroen op oranje vergeten. Wat er na het klikken op de wedstrijdbutton te zien is, maakt je ook niet echt vrolijk.

 

Mijn verontschuldigingen voor de teneur van dit bericht, maar ik heb qua opmaak helaas niets positiefs kunnen ontdekken. Het gevolg is dat ik niet meer naar de inhoud heb gekeken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je website ziet er inderdaad gedateerd en onaantrekkelijk uit. No offence, maar ik denk dat hier nog wel het nodige werk aan verzet mag worden.

 

Wat betreft invulling, je zou kunnen overwegen de zoveelste reis-vergelijkingssite te beginnen. Of pik enkele trends in de reiswereld op, omschrijf de landen en bestemmingen die op dit moment hot zijn, wat praktische reistips en je hebt een platform waar je gemakkelijk via diverse affiliatie-aanbieders (Tradedoubler/M4n/Tradetracker) leads en wellicht verkopen kan scoren.

 

Je loopt hoogstwaarschijnlijk wel net de grote boekingsperiode mis, in eht voorjaar worden de meeste reizen geboekt, hoewel de belastingteruggave voor de meeste mensen nog niet geweest is. :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joep,

 

je vraagt er letterlijk en figuurlijk om, nou hier komt ie;

nou die kleurencombi's zijn ietwat afstootwekkend en over Miranda;

 

Airhostess, een messcherpe pen, ervaring te koop...Miranda loodst ons mee in de wereld van reizen. Deze week lees je over hoe Miranda terug kijkt naar een trip in Texel

 

Airhostess > Texel ::)

Deze week lees je over hoe Miranda terug kijkt OP een trip NAAR Texel.

 

De wedstrijden;

 

Uiteraard kunt U als hotelgast lekker schommelen in een van de, zoals Sandra dat noemt, HOLLYWOOD schaukels. Genieten van een goed boek, glaasje rose erbij en..................je dag kan niet meer stuk.

 

Who the **** is Sandra nou weer ???

Ik hou niet van lezen, rose en in 'schaukels' zitten en met mij vele anderen.

 

Als hobby is het best wel om te lachen maar commercieel vind ik het niks. Groetjes Sjaakstra ;D ;D ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hermess, an allen Webseiten gibt es immer etwas man besser machen kann. Was mir bei deiner besonders aufällt ist

 

1. Die Bildschirmbreite. Viele User haben noch Bildschirme der Grösse 1024x768 in Costa Rica sogar noch 800x600. Die Breite der Seite führt zu einer horizontalen und vertikalen Navigation. Eine sollte ausreichen. Ich bin bei meiner Seite sogar soweit gegangen, dass ich die Seite per Javascript auf 1024x768 und 800x600 anpasse. Für Europa dürfte 800x600 aber nicht mehr notwendig sein.

 

2. Im Menüpunkt 2 B&B ist der Text im Bild dargestellt. Von der Lesbarkeit abgesehen, ist das sehr schlecht für Suchmaschinen, da der Text nicht erfasst werden kann und keine Keywords gebildet werden können.

 

3. Virtuelles Reisebüro. Im Prinzip keine schlechte Idee. Nur wird kaum einer etwas dafür bezahlen, wenn nicht ausreichend Besucher, die darauf klicken vorhanden sind. Auch besteht die Gefahr, dass dieser Teil aus Linkfarm angesehen wird und der Besucher wegklickt.

 

4. Links. Eine Seite sollte nicht mehr als 20 ausgehende Links haben. Auch solltest du darauf achten, dass gerade diese Seite einen hohen PR bekommt, da sonst kaum einer zu einem Backlink bereit ist. Nach 2 Monaten Laufzeit ist es schwierig überhaupt starke Links durch einen Linkexchange zu bekommen, also muss zuerst mal viel Arbeit investiert werden oder man viel Geld ausgeben um Links zu kaufen. Dabei besteht auch noch die Gefahr, dass die Suchmaschinen nicht alle Links (Linkfarmen) akzeptieren. Wie bekommt man am Besten kostenlose Links? Viele Seiten besuchen und überall wo es möglich ist sich eintragen und seine URL hinterlassen. Das sind Gästebücher, Foren, Blogs ..

Auch ist es wichtig sich bei Suchmaschinen und Directories anzumelden. Gut ist ein Eintrag bei DMOZ , da viele Webseiten diese Einträge auslesen und von sich aus einen Eintrag zu deiner Seite setzten. Dann wollen die Suchmaschinen sehen, das einen Seite lebt, daher ist es gut, nach möglichkeit jeden Tag etwas neues dazu zu setzen.

 

Es gibt noch viel dazu zusagen. Spontan fällt mir noch ein .

Die Seite sollte eigenen Webspace haben. Eine Umleitung zu kostenlos oder billig Anbietern ist ungünstig und zum Schluss das Wichtigste:

Eine Domain mit der Namen Reistip.com suggeriert: Hier erhalte ich Tips für meinen nächsten Urlaub.

 

Ich hoffe ich konnte dir etwas weiter helfen

 

Saludos

costaklaus - Costa Rica informatie

costaricaweb-logo-kl.gif

 

 

 

Saludos

Costaklaus - www.costaricaweb.de

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een onprofessionele site. Sterker nog, ik had laatst iemand aan de telefoon die zich doodlachte om de "Excel"uitstraling:

www.leukeuitjes.nl

Ik probeer het wel zo foutloos mogelijk te maken, dat is wel belangrijk. Ik heb het na een jaar of 2, 3 toch voor elkaar gekregen dat ik één van de grootste sites op het gebied van uitjes ben geworden en dat zelfs bedrijven als de Telegraaf adverteren.

En bij mij staan er toch ook nog véél meer dan 20 uitgaande links op.

 

Werk gewoon zoveel mogelijk aan wat jouw bezoekers willen, niet wat professionele bedrijven er van vinden. Schaaf het gewoon een beetje bij af en toe, maak het gebruikersvriendelijk. Als je dan eenmaal genoeg verdient, kun je altijd nog een professionele website kopen.

Link naar reactie
  • 0

T zal allemaal best wel met je uitjes-site maar zo '' gebruikersvriendelijk " / of overzichtelijk vind ik je site niet, en ik ben abonnee van de telegraaf maar die advertenties van je heb ik nog nooit zien staan. :-\ ;D :-\ ;D Mvg sjaakstra

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.