• 0

HS-code (douane product code)

Hallo,

 

Ik heb net bij de douane de HS code opgevraagd voor digitale fotolijstjes uit China.

Na een paar foute codes uiteindelijk volgens mij de goede code ontvangen: '85284100'

 

Via http://exporthelp.europa.eu/ de invoerrechten opgevraagd en volgens mij blijkt hieruit dat ik géén invoerrechten hoef te betalen enkel natuurlijk BTW. Kan iemand dit voor mij bevestiggen?

Verder worden er door de douane toch geen kosten in rekening gebracht? Laatst een pallet pokersets gekocht en dat ging per boot, toen hadden we ook te maken met verwerkingskosten.

 

Erga omnes Third country duty 0 % R0615490

Erga omnes Supplementary unit import /p/st R8726581

Erga omnes Airworthiness tariff suspension 0 %

 

 

Groetjes, Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

8528 Monitors en projectietoestellen, niet uitgerust met ontvangtoestel voor televisie; ontvangtoestellen voor televisie, ook indien met ingebouwd ontvangtoestel voor radio-omroep of toestel voor het opnemen of weergeven van geluid of van beelden

- 8528 41 monitors werkend met een kathodestraalbuis

- - 8528 41 van de soort die uitsluitend of hoofdzakelijk wordt gebruikt in een automatisch gegevensverwerkend systeem als bedoeld bij post 8471

 

 

Is 0% invoerrecht, dus je krijgt alleen een rekening van de BTW.

De douane berekend inderdaad geen kosten, soms kosten voor ambtelijke werkzaamheden. Maar dat is alleen in uitzonderlijke gevallen, als je specifiek vraagt om een handeling van de douane. Je krijgt natuurlijk wel een rekening voor het opmaken van de aangifte. Waar ik werk berekenen wij ongeveer 45 euro daarvoor.

 

Edit:

Ik heb nog even verder zitten zoeken, maar ik ben er bijna zeker van dat je hs code niet goed is. Er zijn bindende tariefinlichtingen aangevraagd en die vermelden het volgende:

Omschrijving van de goederen ELECTRONIC PHOTOFRAME - THIS IS AN 8" DIGITAL LCD PHOTO FRAME. IT IS USED FOR VIEWING STILL IMAGE DIGITAL PHOTOS IN JPEG FORMAT. THIS PHOTFRAME CAN PLAY MPEG4 VIDEO SAVED ON A MEDIA CARD WHICH IS INSERTED INTO THE FRAME. IT HAS TV OUT FUNCTION ONLY. YOU CANNOT PLAY VIDEO ON THIS PHOTOFRAME.

 

Nationale sleutelwoorden FOTOLIJSTEN, MET LCD-WEERGAVE, DIGITAAL

 

En die heeft dus code 8543.7090.99 gekregen. En dat heeft 3,7% invoerrecht.

Link naar reactie
  • 0

De douani zit flink te sukkelen. Ik heb al 3 keer gebeld en 3 keer een andere code gekregen. ???

 

Het gaat om 7'' lijstjes zoals reeds beschreven.

Verder gaat het om sleutelhangers met daarop een scherm van 1.1''

en wekkers met een scherm van 1.4'' met een thermometer erop.

 

Ik ga morgen weer opnieuw bellen, het is erg lastig.

 

Dank voor het uizoeken!

Via welke site heeft u dat gedaan?

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.