Ik heb een klein grafisch bureau. Nu doe ik voor het eerst zaken met een belgisch bedrijf. Het gaat om een gerealiseerde website die binnen enkele dagen online gaat.
Nu moet er uiteraard een factuur opgemaakt worden. Hoe zit het nu met de BTW? Moet ik gewoon 19% BTW heffen?
Bijvoorbeeld:
1000 euro excl. BTW
190 euro BTW
--------------------
1190 incl BTW
Ik ben gevestigd in Nederland. Er worden niet fysiek goederen afgeleverd, dus van een levering is geen sprake. Het gaat hier dus om een dienst aan een eu-land.
Op het forum zie ik allerlei verwarrende antwoorden. Vandaar dat ik de vraag stel.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stinkywinky
stinkywinky
Ik heb een klein grafisch bureau. Nu doe ik voor het eerst zaken met een belgisch bedrijf. Het gaat om een gerealiseerde website die binnen enkele dagen online gaat.
Nu moet er uiteraard een factuur opgemaakt worden. Hoe zit het nu met de BTW? Moet ik gewoon 19% BTW heffen?
Bijvoorbeeld:
1000 euro excl. BTW
190 euro BTW
--------------------
1190 incl BTW
Ik ben gevestigd in Nederland. Er worden niet fysiek goederen afgeleverd, dus van een levering is geen sprake. Het gaat hier dus om een dienst aan een eu-land.
Op het forum zie ik allerlei verwarrende antwoorden. Vandaar dat ik de vraag stel.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11542-dienst-naar-belgie-btw-op-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag