• 0

CE, FCC, RoHS, EMC-keurmerk

Beste mensen,

 

Ik ga digitale fotolijstjes uit China importeren dus komen er een aantal keurmerken om de hoek kijken.

Ik had hier enkele vragen over en heb daarom contact opgenomen met Stephan Naber (070) 778 8995 van de EVD en heb mijn vragen neergelegd.

 

Voor de fotolijstjes heb ik géén CE keurmerk nodig want: die kunnen zowel op netstroom als op de batterij waardoor het lager dan 1000 volt is. Wel op de transformator die zit boven de 1000 volt natuurlijk.

 

-Nu moet ik hier ook een document of certificaat van opvragen bij de leverancier. Dit moet je kunnen tonen mochten er zich problemen voordoen, ook kan de douane hier wel eens om vragen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

-Wie kan mij uitleg geven wat het FCC certificaat in houdt?

-Moet je ook een certificaat van het RoHS-keurmerk vragen bij je exporteur?

-Het EVD vertelde mij dat voor een digitaal fotolijstje het EMC-keurmerk verplicht is. Dit is een Elektromagnetisch keurmerk wat inhoudt dat bijv. wanneer je telefooneert het scherm niet gaat trillen. Heeft iemand ervaring met dit keurmerk en waar kan ik hier meer over vinden?

 

Mijn leverancier heeft al per mail aangegeven dat het product het CE, RoHS & FCC keurmerk hebben.

 

 

Elmer Koevoets

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Volgens mij moeten de fotolijstjes voldoen aan de eisen zoals vastgelegd voor EMC en RoHS. FCC is dacht ik het amrikaanse broertje van EMC en nog wat van die regelgeving. RoHS is zeker geen keurmerk en EMC dacht ik ook niet.

 

Bij het importeren van de artikelen neem jij de verantwoordelijkheid over van de fabrikant dat de producten voldoen aan de Europese regelgeving. Daarom is het handig dat hij in ieder geval kan aantonen dat ze daaraan voldoen door bijvoorbeeld testcertificaten/rapporten te laten zien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.