• 0

volgende stap webwinkel

Gast Verwijderd account

Hi, ik ben 1 januari live gegaan met webwinkel (na pilot eind 2006). De site www.kamertjeklik.nl loopt succesvoller dan gedacht en/maar kost behoorlijk wat tijd. Kamertjeklik.nl is in de huidige vorm een puur marketingapparaat zonder eigen logistieke back-end of echt eigen produkten. Er worden dus produkten van partners aangeboden die zelf de afhandeling doen van de orders (marge voor Kamertjeklik). De scenarios van de volgende stap zijn duidelijk:1. eigen produkten gaan verkopen en distribueren, extra personeel 2. partner zoeken die inkoop en logistieke stuk invult, zelfs wellicht samen 1 onderneming vormen. 3. doorgaan in huidige vorm, partner/medewerkers erbij en site verder uitbouwen.

Natuurlijk erken ik enige criteria voor onderbouwing van finale keuze (investering, tijd, risico, swot, etc.) maar ben zeker benieuwd naar hoe jullie tot een keuze zouden komen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Robo, een topsite zonder twijfel. Ziet er heel goed uit en komt bijzonder vriendelijk over. De keuzes waar je nu voor staat zijn altijd lastig. Ik zou zelf eens gaan praten met een van de partijen waar je al zaken mee doet. Kijken in hoeverre zij openstaan voor nauwere samenwerking. Misschien middels een participatie. Het voordeel hiervan is dat je elkaar kent en al een beetje weet wat je aan elkaar hebt en dat zij al een bestaand netwerk hebben voor inkoop etc.

 

Succes ermee, JW

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Robo,

 

je site ziet er goed uit en loopt, zoals je zelf schrijft, boven verwachting. Dit is niets voor niets. Je doet waar je goed in bent. Mijn menig zou zijn blijf bij je concept en werk dit verder uit.

 

Als je zelf producten gaat inkopen en verkopen dan vergt dit een investeringen in voorraad en personeel. Verder krijg je verschil in kwaliteit van levering. Aan de ene kant de producten die je zelf verkoopt en aan de producten van je partners. Dit schept verwarring bij klanten. Nu is het helder dat alles via partners wordt geleverd en dat jouw site weinig invloed heeft op de afhandeling.

 

Dus probeer je concept uit te werken en probeer goede en leuke producten (ik heb nog wel wat ideeen) aan de site toe te voegen en probeer je marges te vergroten op de verkochte producten.

 

Als het dan echt uit de hand gaat lopen dan kun je partners zoeken die je gaan helpen binnen het concept.

 

Los van mijn advies zou ik graag een link hebben naar mijn webwinkel als die live gaat.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Robo,

 

Werk verder op de manier zoals je nu bezig bent en zorg voor goede afspraken en contracten voor verkopen via jouw site.

 

Wanneer je produkten wilt gaan verkopen komt er een ander probleem.

Bedrijfsruimte, voorraadinvestering, handelsgeest, inkoopkanalen etc. (niet verkeerd opvatten)

 

Punt 1 ben ik best wel trots op mensen die wat verdienen door dat anderen hun producten verkopen (provisie).

 

Punt 2 kan je op deze manier, en zeker ggezien de kwaliteit van jouw website, nog veel verder komen.

 

Dus; Haal alles uit jouw adverteerders (als ik de goede benaming gebruik) en pak alles uit jouw huidige concept.

 

Persoonlijk denk ik dat je op deze manier verder moet gaan en het meeste kan verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp best dat je de marges wilt verbeteren. Misschien kan je eens testen met 1 of 2 producten of het past binnen je bedrijfsvoering? De investering is redelijk beperkt en de invloed is vrij snel merkbaar.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
De investering is redelijk beperkt en de invloed is vrij snel merkbaar.

 

Als je echt wilt verdienen op verkopen is er 1 ding van zeer groot belang.

 

Je moet kunnen verkopen, maar ook inkopen.

Macht van dit spel is geld en ruimte.

 

Anders val je gewoon in het verhaal; inkoop + marge is winst.

Daarbij komen wel de extra kosten; Opslag, personeel, voorraad.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hi, ik ben positief verrast daar de prima inbreng! Alvast dank.

 

start met weinig produkten: voorraad kosten is laag, echter de initiele investering (webshop, betalingsprogramma etc.)

is nagenoeg hetzelfde ongeacht assortiment. Ik ben er nog niet helemaal uit...wel duidelijk is dat nieuwe produkten, eigen of derden, ze moeten uniek zijn en partner of personeel erbij is dan noodzakelijk....

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet meteen een hele automatisering er achter te hangen e.d. Gewoon bestellingen per mail ontvangen en via een simpel tooltje administreren. Mocht het inderdaad zijn wat je wilt dan kan je er relatief snel een systeem achter hangen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.