• 0

USA-INT Trademark in de USA

Hi all,

 

Ik weet niet of dit bericht onder deze topic hoort maar ik ben van mening onder dit hoofdstuk de meeste kans op een reply te krijgen.

 

Zijn er mede forumers met ervaring of kennis van zaken m.b.t. tot het registreren van een USA-INT trademark in de USA alvorens eventueel een LLC of Inc op te richten?

Bedoeling is dus het USA trademark middels een NL firma ( holding ) te registreren en daarna eventueel de markt pas te betreden.

 

Thanx Ed

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Cristine,

 

Bedankt voor de link maar die was al bekend. Ik had gehoopt via dit forum wellicht eventueel iemand met praktijk ervaring te vinden die mijn wellicht voor het addertje onder het gras kan behoeden ;-)

 

 

Ed

Link naar reactie
  • 0

Zijn er mede forumers met ervaring of kennis van zaken m.b.t. tot het registreren van een USA-INT trademark in de USA alvorens eventueel een

 

Ik heb een trademark gereg. in de VS. Dat duurde uiteindelijk 1,5 jaar voordat ik het mooie papiertje met gouden sticker kreeg. Daarnaast kreeg in ongelooflijk veel spam via de post binnen van bureau's die vervolgens facturen sturen (allemaal spookfacturen en aanbiedingen).

 

Ik heb het uiteindelijk geregeld via een bureau in Amsterdam,Matchmark (http://www.matchmark.nl) die ook de contactpersoon zijn voor merkvragen. Het is niet de meest goedkope manier van een merk registreren, maar in de VS wil je geen fouten maken, aangezien dat vaak direct afgestraft wordt als je toko een succes wordt.

 

Vergeet niet dat de opstap naar een internationaal merk prima het Benelux merkenbureau kan zijn. Wij hebben eerst daar gereg. en vervolgens zijn aanvullende landen gewoon gekoppeld aan de reg.datum van de Benelux. Dat is wel zo handig... zeker als je later verder wil uitbreiden in landendekking.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Dennis bedankt,

 

Heb ik een aantal specifieke vragen;

I-s de houder van het merk een NL bedrijf of USA entity,

 

-Kan jij bij benadering aangeven hoeveel geld er gemoeid was met de betreffende merkregistratie en is er ook een bijbehorend advies omtrent classificatie gegeven? ( eventueel via PM )

 

-Is er oppositie op je registratie gepleegt en/of heb je merkbewaking in de USA

 

Zoals je aangaf kan je zoiets alleen op de juiste manier doen en mag het ook wat geld kosten om een goede registratie te hebben.

 

Ik hoop dat je deze vragen nog kan//wil beantwoorden.

 

Ed

 

Link naar reactie
  • 0

I-s de houder van het merk een NL bedrijf of USA entity,

 

De houder is een Nederlands bedrijf, dat eerste een Benelux merk heeft aangevraagd. Na toekenning een trademark in de VS heeft aangevraagd.

 

-Kan jij bij benadering aangeven hoeveel geld er gemoeid was met de betreffende merkregistratie en is er ook een bijbehorend advies omtrent classificatie gegeven? ( eventueel via PM )

 

Belangrijk naar mijn gevoel is hier een expert bij te halen. De calssificatie was deel maatwerk en eerst zelfs afgewezen. Dus na opnieuw indienen goedgekeurd voor 10 jaar met datum (terugwerkende kracht) van het Benelux merk.

 

Voor beide NL en Benelux moet je denken aan 4000-5000 euro via een bureau. Je kunt vast een hoop zelf doen, maar aangezien ik het nogal belangrijk vond dat het goed zat, via een expert gedaan.

 

-Is er oppositie op je registratie gepleegt en/of heb je merkbewaking in de USA

 

De classificatie is tegen gehouden en moest opnieuw. Na aanpassing daarvan is het doorgegaan. Gelukkig geen oppositie want dan kan het wel duur worden (dus eerst goed onderzoek doen, dat zat in mijn totaalprijs). Mijn bureau handelt alle vragen af die komen (zijn gemachtigd) indien ik actie moet ondernemen hoor ik het van hun.

 

Verder heb ik geen actieve merkbewaking aangezien het een online product is in een specifieke branche en ik enkel de naam (niet het logo) heb beschermd is het niet al te moeilijk zelf te bewaken. Op het moment dat iemand de mist in gaat gelijk waar tegenin gaan is mijn advies, harde taal of advocaten in merkland werkt het best is mijn ervaring.

 

Succes Ed.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Met aandacht de posts hier gelezen mbt hoe je een trademark in de VS dient te registreren.

Ik moet namelijk hetzelfde zien te verwezelijken.

Echter zit ik met een bijkomend probleem hieromtrent:

 

De reden dat ik de trademark (woordmerk) in de VS wil registreren is om te vermijden dat enerzijds het merk zou gebruikt worden door evt concurrenten die de producten van de amerikaanse markt willen houden en anderzijds natuurlijk om ervoor te zorgen dat niemand anders een leuke toko wil opstarten met mijn merknaam.

Nu dit zijn vooralsnog mijn grootste drijfveren. De drijfveer om mijn merk te gaan beschermen omdat ik effectief mijn producten ginds wil gaan voeren is voorlopig nog secundair en daar verneem ik zit ik met een probleem.

Ik zou namelijk zoals ik vernam, binnen de drie jaar na de registratie van mijn trademark in de VS moeten bewijzen dat ik het ook effectief gebruik. dus dat ik effectief mijn producten op amerikaanse bodem voer. En dit natuurlijk kan ik niet garanderen.

 

Dus enerzijds zit ik t concurrenten die me maar al te graag van de de amerikaanse markt zullen willen weghouden en anderzijds met een tijdsdruk voor een geldige merkregistratie.

 

Heeft iemand hier ervaring mee wat je precies op termijn moet kunnen bewijzen en hoe je dit eventueel kunt omzeilen...

 

thx

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.