• 0

Boot met riet uit Turkije?

Geachte Lezers,

 

Allereerst wil ik mijn positieve bevindingen uiten over dit forum! Ik ben enige tijd lid en lees dan ook veel hier. Vind het super hoe iedereen elkaar helpt. Heb nu zelf een vraag en hoop dat ik hiermee ook zo word geholpen.. :D

 

Mijn situatie is als volgd:

Ik ben een aardig ondernemende student die van alles en nog wat uitprobeerd. Zodoende probeer ik op dit moment een boot vol met riet vanaf Turkije naar Nederland te halen. Het riet is beschikbaar en een afnemer heb ik ook al..

 

Nu moet ik alleen het riet nog hier in Nederland krijgen. En graag op een veilige en het liefst niet al te dure manier. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ziet u verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het importeren van riet uit Turkije?

 

Graag ontvang ik zoveel mogelijk reactie met zoveel mogelijk tips/trucs/advies/alles is welkom! Alvast bedankt..

 

 

Met een vriendelijke groet,

 

Norman :)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Riet vereist geen speciale bescheiden zoals hierboven gemeld.

Is vrij te importeren, geen invoerrechten.

Waarom per boot en niet gewoon met een vrachtwagen? Is het zoveel volume dat het niet in een vrachtwagen past?

 

Ritje Turkije-Nederland kost ongeveer € 3.000,- tot € 3.500,- per vrachtwagen.

 

Is leuke handel hoor, maar wel veel concurrentie uit Roemenie.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties!

 

Het komt er dus op neer dat riet zonder enige moeite naar Nederland kan worden gehaald. Het enige wat ik moet doen is transport regelen. En inderdaad is per vrachtwagen misschien een beter idee.. Vooral voor de eerste keer..

 

Ik kan weer ff verder! bedankt.. Mochten er toch nog meer mensen zijn die een reactie hebben. Altijd welkom!

 

Vr Gr Norman

Link naar reactie
  • 0

Ik kan uit Rusland waarschijnlijk veel riet halen, maar vraag me af wat de marktprijzen zijn en hoe die handel loopt.

Kan iemand me helpen wat informatie te krijgen.

Wat is bv de prijs die het hier op brengt, mits de kwaliteit goed is, per hoeveel en is er veel vraag ?

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties!

 

Het komt er dus op neer dat riet zonder enige moeite naar Nederland kan worden gehaald. Het enige wat ik moet doen is transport regelen. En inderdaad is per vrachtwagen misschien een beter idee.. Vooral voor de eerste keer..

 

Ik kan weer ff verder! bedankt.. Mochten er toch nog meer mensen zijn die een reactie hebben. Altijd welkom!

 

Vr Gr Norman

Een beetje schip kan veel meer vervoeren dan een vrachtwagen. En de volumeprijs is vaak veel voordeliger.

Is het geen idee om de gewenste kwaliteit in Nederland meetbaar te hebben. En alvorens het spul op transport gezet wordt met monsters vast te stellen wat voor kwaliteit het is. Om een indicatie te hebben. Je zal maar met een partij riet zitten die niemand wil hebben hier omdat het niet voldoet.

 

-edit de vraag is meer of de rietboot uit Turkije nou aangekomen is, zag ff niet dat het een stokoude post is....

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Hier goed laten bekijken is een stap, maar voordat ik dat laat doen, wil ik een indicatie van de marktprijzen hebben.

Zeg voor goede, middelmatige en slechte kwaliteit

 

Dat soort marktprijzen zul je hier echt niet op het forum gaan vinden.

Je zult zelf even achter rietleveranciers en rietdekkers aan moeten om te horen wat de prijzen van het materiaal zijn.

Link naar reactie
  • 0

middelmatige en slechte kwaliteit riet is in Nederland aan de riethandelaren en rietdekkers normaal gesproken niet te verkopen.

wil je meer weten over kwaliteit en prijs neem dan even contact met me op, ik ben ook geinteresseerd om het riet van je te kopen mits de kwaliteit natuurlijk goed is.

 

Groeten,

Marcel

m.we@hotmail.com

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.