• 0

Boot met riet uit Turkije?

Geachte Lezers,

 

Allereerst wil ik mijn positieve bevindingen uiten over dit forum! Ik ben enige tijd lid en lees dan ook veel hier. Vind het super hoe iedereen elkaar helpt. Heb nu zelf een vraag en hoop dat ik hiermee ook zo word geholpen.. :D

 

Mijn situatie is als volgd:

Ik ben een aardig ondernemende student die van alles en nog wat uitprobeerd. Zodoende probeer ik op dit moment een boot vol met riet vanaf Turkije naar Nederland te halen. Het riet is beschikbaar en een afnemer heb ik ook al..

 

Nu moet ik alleen het riet nog hier in Nederland krijgen. En graag op een veilige en het liefst niet al te dure manier. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ziet u verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden bij het importeren van riet uit Turkije?

 

Graag ontvang ik zoveel mogelijk reactie met zoveel mogelijk tips/trucs/advies/alles is welkom! Alvast bedankt..

 

 

Met een vriendelijke groet,

 

Norman :)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Riet vereist geen speciale bescheiden zoals hierboven gemeld.

Is vrij te importeren, geen invoerrechten.

Waarom per boot en niet gewoon met een vrachtwagen? Is het zoveel volume dat het niet in een vrachtwagen past?

 

Ritje Turkije-Nederland kost ongeveer € 3.000,- tot € 3.500,- per vrachtwagen.

 

Is leuke handel hoor, maar wel veel concurrentie uit Roemenie.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties!

 

Het komt er dus op neer dat riet zonder enige moeite naar Nederland kan worden gehaald. Het enige wat ik moet doen is transport regelen. En inderdaad is per vrachtwagen misschien een beter idee.. Vooral voor de eerste keer..

 

Ik kan weer ff verder! bedankt.. Mochten er toch nog meer mensen zijn die een reactie hebben. Altijd welkom!

 

Vr Gr Norman

Link naar reactie
  • 0