• 0

Verdienen aan kamerverhuur

Hallo,

 

Ik zal eerst even iets over mij zelf vertellen. Ik ben Arjen Koenders, ben 18 jaar en woon in Gourdon, Frankrijk. Op dit moment zit ik het eindexamenjaar van een soort havo/vwo (met accountant, recht introducties). Aangezien ik goed kan leren, ga ik volgend jaar in Toulouse studeren.

Nu zijn er de volgende mogelijkheden:

- ik kan gaan huren alleen (een klein kamertje en in Toulouse ong. 350/400€ per maand)

- ik kan samen met iemand anders iets huren (meer ruimte en ongeveer 600/700 per maand gedeeld door het aantal huurders)

- iets zelf kopen, maar krijg dan geen huursubsidie (en ik heb geen geld en kan het ook niet krijgen)

- iemand zoeken die het koopt en mij en anderen het verhuurd

 

Ik heb op dit moment een kleinschalig idee voor de laatste mogelijkheid . Het gaat om het kopen van appartementen die hierna verhuurd zullen worden aan studenten.

 

Ik heb het volgende bedacht:

- een persoon of een groepje personen koopt het appartement (onder de rechtsvorm van een sci (société commune immobilier, een juridische rechtsvorm voor onroerendgoed ondernemingen).

- deze sci, betaald alle lasten (gas, electriciteit, onroerendgoed belasting)

- deze sci verhuurd het appartement (bijv; een driekamerappartement aan drie studenten, deze drie student betalen gezamelijk de huur)

 

Van deze huur inkomsten worden de kosten betaald en het rendement behaald.

 

Ik heb uitgerekend dat het rendement ong. 6% per jaar bedraagt (meer dan bijv. een hypotheek kost of wat je bij de bank kan krijgen)

 

Naast dit rendement is er ook nog de waardestijging van het onroerendgoed. In Toulouse is een heel groot tekort aan woonruimte en er komt steeds meer vraag, dit brengt teweeg dat de huren en de prijzen alleen maar kunnen stijgen. Deze prijs stijging kan een extra rendement teweeg brengen bij de verkoop van het object.

 

Ik denk dat dit soort inverstering zeer geschikt zijn voor 50'ers zonder hypotheek en een goed salaris en die het geld liever niet op de beurs inversteren vanwegen het risico, maar toch een beter rendement willen behalen dan bij de bank.

 

Het enige probleem is dat ik niet heel erg goed weet hoe ik mensen kan vinden die het geld hebben. Hoe bereik ik deze doelgroep.

 

Ik zou graag opmerkingen en reacties op mijn idee hebben.

 

Arjen Koenders

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is helemaal geen oproep of de bedoeling dat de doen.

 

Ik zou gewoon graag willen weten of jullie denken of zo'n plan haalbaar is.

 

Over franse banken hoeven jullie niet te beginnen, je kunt gewoon niet op 100% financieren door hypotheek en ik word te jong en onervaren gevonden. Het is juist zo dat ik wil proberen dit in Nederland op te zetten om hierna hierin door te gaan (onroerend goed en projectontwikkeling).

 

Arjen Koenders

Link naar reactie
  • 0

Hallo Arjen,

 

Je idee is prima. Volgens mij is het ook een constructie die vaak wordt toegepast. Er zijn zat nederlandse studenten die op die manier in een " eigen" huis wonen. Meestal gefinanciert door een Pa van 'e'en van de studenten.

 

Dat is ook meteen je probleem. Die soort projecten worden zonder uitzondering gefinanciert met eigen geld of geld uit het FFF circuit (Family, Friends & Fools). Als je de investeerder voor je project nog niet kent, is de kan klein dat je het rond krijgt. Er blijft natuurlijk altijd een kans.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor de reactie,

 

ik heb zelf nog wat verder rechearch gedaan, vooral naar de mogelijkheden voor hypotheken en dergelijke, maar dit blijkt onmogelijk op dat als privépersoon te doen, zonder goede inkomsten. Ik denk dat ik het plan nog een jaartje in de koeling plaats, en dat ik in tussentijd in Toulouse in eerste instantie iets huur, en tegelijkertijd rond kijk voor objecten.

 

Arjen Koenders

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.