• 0

Mooie actie van Jan Marijnissen

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan het even wat vriendelijker, ik heb geen zin om WEER een draadje op te moeten schonen

 

gewoon in de wasmachine, toch?

 

Wie die schoen past trekke hem aan.

 

Nette schoenen, want ik ga vanmiddag naar een job fair. Niet om te solliciteren, maar om personeel te werven. Gesponsord door www.nbso-california.com :-)

 

Ik heb mijn twee katertjes trouwens niet meegenomen naar Californie, die zijn nu bij mijn zus en hebben het reuze naar hun zin.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik stuur alle email, ook zakelijk, als platte tekst. What you see, is what you get. Dit gaat helaas niet op voor HTML email...

 

Dat lijkt me een prima aanpak, zouden er meer moeten doen.

 

E-mail is gewoon nooit ontworpen als een soort push-html systeem, maar het wel goeddeels geworden. Natuurlijk is het best handig als je bijv links kunt opnemen in een mailbericht, maar het klikbaar maken van urls door een mailclient is ook geen rocket science ;)

Link naar reactie
  • 0

Even de lessons learned op een rij:

 

1. Uitgaande dat:

- de actie op zich leuk en goed bedoeld en denk zelfs succes heeft geboekt!

 

Geen link in het mailtje opnemen. Bovendien had de url die van de sp moeten zijn, want op een totaal onbekende url laat ik niet zo makkelijk mijn email adres achter. Ik zou al helemaal niet iemand anders' email adres achterlaten.

 

Door geen link in de mail op te nemen, hoe zou je dan wel iets in die mail kunnen krijgen die een persoonlijke touch kan doorgeven?Je moet een keer ergens wat variabelen kwijt? Hoe zou je dat dan moeten doen als je niet eene een link in een mail zou mogen plaatsen?

 

2.

Of ben je van mening dat elke viral mailing spam is?

 

>>Ja. Het zijn een soort kettingbrieven, en die zijn ook verboden.

 

Dat is natuurlijk wel even lastig te definiëren. Wat is nou virale spam?

Het mailtje dat ik zelfs van te voren aankondig en naar Christine stuurde, om het haar te laten zien, wordt dat dan verstaan onder virale mailing spam? Mogen we elkaar geen links toesturen met goh moet je dit eens zien?! Dat is toch niet tegen te houden?!

 

Wanneer is iets virale spam?!!

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

eye of the beholder..

 

Voor de één is iets dus waardevol voor de ander niet.

 

Wie bepaald nu of iets waardevol voor iemand is of had kunnen zijn en hoe leg je vast dat iemand dan al of niet zeker een vergissing heeft gemaakt in hetgeen hij dacht iets waardevols te willen communiceren:-)

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

 

Spam is in the eye of the beholder...

 

In principe heb je gelijk, de ontvanger bepaalt uiteindelijk, maar het lijkt me toch verstandig om op een forum als dit de wettelijke omschrijving van spam te hanteren en niet de gevoelsmatige.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Het was te proberen toch? ::)

 

;)

 

Maar het blijft gewoon een probleem dat er in veel gevallen veel te snel 'spam' geroepen wordt terwijl er in die gevallen dan juridisch gezien geen vuiltje aan de lucht is.

 

Ik weet ook dat iemand die zo maar spontaan een echt spammailtje opent hier positief tegenover kan staan en het dus niet als spam beschouwt terwijl het dat dus eigenlijk wel is en een ander juist meteen 'spam' roept omdat hij/zij zich ergert aan een nieuwsbrief waarvoor men zich notabene zelf heeft aangemeld.

 

Door meteen ergens het stempel 'spam' op te drukken geef je meteen een negatieve lading aan een discussie en dat is gewoon jammer en vaak overbodig en overschaduwt dan al snel het onderwerp.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

eye of the beholder..

Voor de één is iets dus waardevol voor de ander niet.

 

Wie bepaald nu of iets waardevol voor iemand is of had kunnen zijn en hoe leg je vast dat iemand dan al of niet zeker een vergissing heeft gemaakt in hetgeen hij dacht iets waardevols te willen communiceren:-)

 

Het probleem is dat als iemand klikt op een spam bericht, dat weer een aantal nieuwe spamruns veroorzaakt omdat de spammer weer wat geld heeft verdiend. Zelfs als een spambericht iets bevat wat voor jou nuttig is, moet je er om die reden niet op klikken, en bedrijven die spammen consequent boycotten.

 

De eerste spamrun aller tijden leidde onmiddellijk tot het faillisement van de spammer, en dat was mooi.

Link naar reactie
  • 0

Zelfs als een spambericht iets bevat wat voor jou nuttig is, moet je er om

die reden niet op klikken, en bedrijven die spammen consequent boycotten.

 

Tja, dat gaat natuurlijk niet, wie laat nou een leuk aanbod dat precies op het juiste moment binnen komt voorbij gaan. Je zou maar net naar dat op zoek zijn. Wie klikt er dan niet op een mail dat op moment voor jou eigenlijk geen spam is, maar een graag ontvangen bericht.

 

Of je juist net die grappige inspiratie kan geven die de mensen tijdens de koffie tot lachen kan brengen. Dat laat je toch niet voorbij gaan :-)

 

Nou wil ik het echte spam waarbij 3 miljoen mailtjes in één keer worden afgeschoten niet goedkeuren. De virale mailtjes die mensen naar elkaar toesturen kun je niet onder spam laten vallen vind ik. Of het moet echt zo'n kettingbrief zijn, dat verdwijnt bij mij linea recta in de vuilnisbak zonder het ook maar een blik waardig te gunnen en de relatie verdwijnt uit mijn database, skype, MSN lijst en komt bij mij in een e-mail rule terecht:-)

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik had gezegd dat ik nooit mijn email adres achterlaat op sites die ik niet vertrouw. En ik klik niet op links in mailtjes. dus nee, ik weet niet wat er verder achter steekt, en ik stuur dit soort dingen zeker niet door naar anderen.

 

Of ik met de SP geassocieerd wil worden of niet, dat is mijn zaak. En of ik met de VVD geassocieerd wil worden, dat is ook mijn zaak.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Prima, je goed recht maar praat anderen dan aub je mailfobie niet aan.

 

Alles wat je in dit topic hebt gezegd is dus simpelweg gebaseerd op bovengenoemde instelling en handelswijze en raakt dus, zoals ik al eerder aangaf, kant nog wal wat betreft deze campagne. Jammer.

 

Dat je de humor niet begreep vergeef ik je, dat was ook moeilijk te plaatsen zonder het filmpje gezien te hebben. Je reactie was in ieder geval zeer vermakelijk.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Eens met Christine,

 

Met dank aan JM heeft het volgende virus weer een wat betere kans om zichzelf te verspreiden via de mail. Niks mailfobie, gewoon reeel.

 

Dus de SP is medeverantwoordelijk voor een volgend virus?

 

Reëel komt van realiteit, oftwel werkelijkheid. Jullie suggereren, voorspellen en proberen dat als feiten te brengen. Dat heeft niets met de realiteit te maken en is (vooralsnog) fantasie en stemmingmakerij.

 

Jammer dat op een forum rondom 'innovatief' ondernemen zo bekrompen en angstig bedacht wordt over een zeer effectief en waardevol medium.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Dus de SP is medeverantwoordelijk voor een volgend virus?

 

Ja! Als het goed is inspireert het anderen om een soort gelijke succesvolle marketing actie te bedenken. Als je dat een virus wilt noemen, mag. Maar we gaan toch niet zeggen dat dit niet mag! Heb het draadje ook opgestart ter inspiratie om te laten zien dat zelfs de SP in staat is om zoiets niet alleen te bedenken....maar ook te doen!

 

En uiteraard zullen er feestgangers zijn die de boel gaan verzieken en /of misbruiken door de meest wilde clips te gaan maken, die niemand meer op een gegeven moment aan klikt, zo is het leven en moeten we weer wat nieuws bedenken :-)

 

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.