Jump to content
Guest
Verberg

Wanneer ontvangstbewijs?

vraag

Hallo allemaal,

 

Graag zou ik willen weten hoe ik zou kunnen voorkomen dat wanneer ik een product lever, later terug hoor dat er niks is geleverd.

 

Het gaat om producten die ik persoonlijk afgeef incl het factuur.

 

Mijn vermoeden is eigenlijk dat er altijd wel iemand zal zijn die niet betaald en achteraf zegt ik heb helemaal niks ontvangen.

 

Hiervoor zou ik een ontvangstbewijs kunnen gebruiken, maar wat moet hier allemaal verplicht op komen te staan?

 

Alvast bedankt

 

Groetjes,

Maikel

 

[titel aangepast - mod]

Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

In principe is een handtekening voldoende met daarbij de geleverde goederen lijkt mij? Vergelijk het met een koerier, die doet in principe hetzelfde. Dan moet je op zo'n schermpje een handtekening zetten.

 

Beste bewijs lijkt mij trouwens een foto van de ontvanger + goederen ;)


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zoiets heet ook wel een afleverbon.

 

Logisch is natuurlijk dat je aangeeft wat er geleverd is.

En of het verstuurd is op afgeleverd op het adres van de afnemer.

Daarnaast is het handig als iemand naast een krabbel ook zijn of haar naam in blokletters schrijft.

Verder kun je in je ALV opnemen dat mensen binnen 24 uur moeten reclameren als er iets met de levering niet in orde is.

 

Kijk ook eens naar deafleverbonnen die je zelf ontvangt.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest Verwijderd account

Beste Maikel,

 

Allereerst een voorbeeld:

 

Wij verzenden de producten met TNT, DHL.

Meerdere malen is voorgekomen dat ik een email kreeg met waar blijven de spullen. Via track en trace kan je zien of het ontvangen is, zo ook middels de barcode van DHL. Hen in het begin de barcode gestuurd en walla, rekening betaald.

 

Nu krijgt iedereen een standaard email met de barcode zodat ze zelf de zending kunnen volgen. Geen problemen meer.

 

Zoals jij meldt lever je persoonlijk af.

Vooraf een fax sturen met een orderbevestiging en laten tekenen en terug faxen. Zijn het particulieren, zonder fax, dan laten tekenen voor ontvangst bij aflevering inclusief naam in blokletters.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Verder kun je in je ALV opnemen dat mensen binnen 24 uur moeten reclameren als er iets met de levering niet in orde is.

 

Maar wat als er niet geleverd wordt/is?


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 167 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept