• 0

Wanneer ontvangstbewijs?

Hallo allemaal,

 

Graag zou ik willen weten hoe ik zou kunnen voorkomen dat wanneer ik een product lever, later terug hoor dat er niks is geleverd.

 

Het gaat om producten die ik persoonlijk afgeef incl het factuur.

 

Mijn vermoeden is eigenlijk dat er altijd wel iemand zal zijn die niet betaald en achteraf zegt ik heb helemaal niks ontvangen.

 

Hiervoor zou ik een ontvangstbewijs kunnen gebruiken, maar wat moet hier allemaal verplicht op komen te staan?

 

Alvast bedankt

 

Groetjes,

Maikel

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe is een handtekening voldoende met daarbij de geleverde goederen lijkt mij? Vergelijk het met een koerier, die doet in principe hetzelfde. Dan moet je op zo'n schermpje een handtekening zetten.

 

Beste bewijs lijkt mij trouwens een foto van de ontvanger + goederen ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zoiets heet ook wel een afleverbon.

 

Logisch is natuurlijk dat je aangeeft wat er geleverd is.

En of het verstuurd is op afgeleverd op het adres van de afnemer.

Daarnaast is het handig als iemand naast een krabbel ook zijn of haar naam in blokletters schrijft.

Verder kun je in je ALV opnemen dat mensen binnen 24 uur moeten reclameren als er iets met de levering niet in orde is.

 

Kijk ook eens naar deafleverbonnen die je zelf ontvangt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Maikel,

 

Allereerst een voorbeeld:

 

Wij verzenden de producten met TNT, DHL.

Meerdere malen is voorgekomen dat ik een email kreeg met waar blijven de spullen. Via track en trace kan je zien of het ontvangen is, zo ook middels de barcode van DHL. Hen in het begin de barcode gestuurd en walla, rekening betaald.

 

Nu krijgt iedereen een standaard email met de barcode zodat ze zelf de zending kunnen volgen. Geen problemen meer.

 

Zoals jij meldt lever je persoonlijk af.

Vooraf een fax sturen met een orderbevestiging en laten tekenen en terug faxen. Zijn het particulieren, zonder fax, dan laten tekenen voor ontvangst bij aflevering inclusief naam in blokletters.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.