• 0

Website bedrijf op het internet: hoe?

Beste ondernemers,

 

Momenteel ben ik enkele maanden bezig met het voorbereiden van een nieuw project. Wij zullen ons puur gaan richten op de zakelijke markt, vandaar dat dit forum een uitstekende gelegenheid biedt voor feedback.

 

Ons bedrijf zal complete internetdiensten gaan aanbieden aan bedrijven. Momenteel bieden wij voornamelijk diensten aan gericht op particulieren/consumenten, echter dat is niet de markt waar ik toekomst in zie. In Nederland zijn er honderden (laat staan duizenden) webhostingbedrijven die zich richten op de particulieren. De Business to Business komt vrij weinig voor, en daar zijn wij onze kansen.

 

Het plan wordt om een all-inclusief pakket aan te bieden. Dit pakket betreft een Content Management System, webdesign met webhosting en domeinnaamregistratie. In principe alles wat men nodig heeft om het bedrijf online te promoten op een professionele wijze.

 

Op dit forum zitten veel (startende) ondernemers. Het zou fijn zijn om wat informatie te vernemen. Bijvoorbeeld..

 

- hoe selecteer jij de gewenste provider voor je website?

- is een all-inclusief pakket aantrekkelijk voor jou onderneming?

- welke eisen/verwachtingen stel jij aan een zakelijke hostingprovider?

 

Aangezien wij ons gaan richten op kwaliteit, zouden wij graag wat feedback van jullie vernemen. Onze markt is niet gebaseerd op concurreren op prijstechnisch gebied. Ik ben erg benieuwd naar jullie input! Alvast bedankt. :)

 

Uiteraard zal ik dit topic dagelijks in de gaten blijven houden, en waar nodig verdere informatie verlenen.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Toevallig heb ik dit topic teruggevonden in Google, en ik vind het leuk om hierop verder te reageren.

 

Mijn eerste post over het project werd gemaakt in maart. Toen werd pijnlijk duidelijk dat het concept absoluut niet klaar was om in de praktijk te zetten. Het was dus tijd om het hele concept te herzien en met ondernemers te praten waar zij daadwerkelijk interesse in hebben. Zoals in het begin van dit topic aangegeven: hoge uptime en persoonlijke support is leuk maar ieder bedrijf gebruikt dat als USP. De ondernemers waren niet onder de indruk van mijn plan. Aan de hand van hun feedback werd het concept verbeterd.

 

Inmiddels is het een klein half jaar na opening van dit topic. Het voormalige concept is deels overboord gegooid, en met de feedback van de ondernemers opnieuw uitgedacht. Gevolg: de omzet is binnen 2 weken hoger dan mijn vorig bedrijf waar ik een volledig jaar nodig had om die omzet te bereiken. Het concept wekt interesse bij de ondernemers, waardoor ik wekelijks minimaal 1 afspraak heb met een prospect. Ik had niet verwacht dat het concept zo zou aanslaan, dus ik mag niet klagen. :)

 

Mede dank aan de negatieve feedback in dit topic werd ik gedwongen om dieper na te denken. Uiteindelijk is er een leuk idee uitgerold wat blijkbaar gewaardeerd wordt. Zo bleek een topic op Higherlevel waardevoller dan vooraf gedacht. ;)

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 1

Als je webhosting wil aanbieden op de zakelijke markt en meteen een CMS pakket wilt aanbieden, dan moet je je eens verdiepen in wat voor een zakelijk ondernemer op internet interessant is.

 

1) groeimogelijkheden - ik zou nooit voor een host kiezen die bijv. de site afsluit wanneer de max. bandbreedte bereikt is. Stel dat mijn site de nieuwe hit wordt, je moet er niet aan denken! Bandbreedte is vooral ook belangrijk voor internet ondernemers die downloads en multi-media willen aanbieden. Je wilt niet weten hoeveel bandbreedte een videootje opsoupeert als het populair wordt...

 

2) Databases - uiteraard noodzakelijk voor ieder CMS systeem, maar een boel mn goedkope host providers geven geen database in hun pakket. En verder is er nog een groep die dit op zich wel doen, maar waarbij je er zelf helemaal geen toegang toe hebt. Erg onhandig als je programmeur een keertje iets moet herstellen in de 'back-end'...

 

3) Mailing service voor nieuwsbrieven - mijn ervaring met versturen van nieuwsbrieven via de eigen server is slecht, zeker bij shared hosting. Heb verschillende keren meegemaakt dat eoa malloot in mijn IP 'range' zich schuldig had gemaakt aan spammen waardoor al mijn nieuwsbrieven geblokkeerd werden. :o Ik heb prima hosts dus de spammer wordt wel uit hun systeem gemikt. Alleen duurt het vervolgens wel even voor het IP adres weer van de blacklists verwijderd is...

 

Dus, liever een mailingservice. Ben zelf dol op Aweber maar die zijn voorlopig niet van plan een Nederlandse vertaling van hun service te doen. Als je een soortgelijke service voor de N'landse markt weet op te zetten tegen dezelfde tarieven, dan ben je volgens mij de eerste...

 

Mèt autoresponder uiteraard. :-)

 

4) gescheiden domeinregistratie en webhosting - ik las dat iemand anders liever een alles-in-een oplossing heeft, maar als je door toedoen van derden zelf een keer op de spammers lijst komt te staan (en dat kan heel makkelijk gebeuren als je bijv. een partnerprogramma hebt en een van je partners gaat spammen) dan heb je geen grip op de DNS. Bij aparte registratie kan je binnen 48 uur in elk geval een bericht online hebben over je probleem en een adres waarop mensen je voor vragen/klachten etc kunnen bereiken.

 

5) helpdesk - chat of support tickets is me om het even. Als ik het opzetten van een serieuze online onderneming uitbesteed, dan moet dat onderdeel van het pakket zijn. En minimaal een contact formulier. En (designers opgelet!) géén email adressen op de site!!! Ik heb m'n buik echt vol van de v!@gr@ reclames die dagelijks mijn inbox vullen omdat ik ooit m'n adres online had geplaatst...

 

6) géén frames en géén flash en géén black hat SEO zodat Google me leuk blijft vinden...

 

7) geïntegreerde betalingssystemen met automatische facturering en koppeling aan boekhoudprogramma etc. - ben nog herstellende van een BTW aangifte nachtmerrie omdat ik dat dus zelf niet goed geregeld had... Is mij persoonlijk wel wat geld waard!

 

8) klant georiënteerde designer - een klant wil informatie en het moet helder geschreven zijn en makkelijk te vinden. Ik verbaas me nog iedere dag over het aantal websites van bijv. web designers die er fantastisch uitzien maar waar je je rot zoekt naar de info die je weten wilt. Heldere navigatie systemen, lekentaal en antwoorden op de primaire vragen:

 

a - wat heb je te bieden?

b - wat kost het?

c - hoe wordt ik er beter van?

d - waarom zou ik jou vertrouwen?

 

Als je die vragen niet op je site kunt beantwoorden, ben ik weg. Als ik me eerst moet registreren om hier antwoord op te krijgen, ben ik ook weg...

 

9) legale zaken - hoe wordt er omgegaan met privacy van gegevens, wat is de TOS (terms of service) etc. Heerlijk als ik dat allemaal dus zelf niet hoef te schrijven maar als dat onderdeel van het service pakket is!

 

10) marketing aspecten - heb er al een aantal genoemd, maar ik vindt het dus zeker belangrijk als de site gebouwd wordt vanuit internet marketing oogpunt, dus een site die goed te vinden is in de zoekmachines, die het makkelijk maakt om te 'bookmarken' (maw RSS en een XML sitemap), waar iedere bezoeker aangemoedigd wordt zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, waar het mogelijk is om nuttige info te vinden (dus ook dmv link uitwisseling met complementaire websites die niet competatief zijn) etc.

 

Ik denk dat dit het wel zo'n beetje samenvat. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met je onderneming!

 

Patricia

 

"If you can believe it, you will achieve it!"

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard heb ik eerst via de zoekfunctie gezocht naar antwoorden. Helaas staat daar niet alle informatie in die ik zoek. Het aanbieden van één totaalpakket aan zakelijke klanten komt slechts mondjesmaat voor.

 

De vraag is dan: is een dergelijk pakket aantrekkelijk voor de zakelijke markt? Er zijn weinig bedrijven met personeel die een website kunnen opzetten en beheren. Juist voor die groep (en dat zijn er behoorlijk veel in Nederland) lijkt mij dit een geschikt pakket. Tijdens de analysefase hebben wij enkele bedrijven in onze regio gevraagd hoe zij dachten over dit plan. Vrijwel allemaal waren positief over het idee en zagen er brood in.

 

Op dit forum zitten ondernemers van alle regio's en sectoren, vandaar dat ik benieuwd hoe jullie een dergelijke opzet zien zitten.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

De meeste webdesignbedrijven doen b2b, het grootste deel van de particulieren laat de website regelen door neefjes/broertjes/handige kennissen. (net als veel kleine bedrijfjes)

 

De combinatie van CMS, hosting en webdesign is vrij standaard en wordt meer en meer standaard voor veel bedrijven. Over een paar jaar zul je weinig bedrijven zien die een website afleveren zonder bijbehorend cms.

 

Wil trouwens niet zeggen dat er geen markt is, vooral met een goed cms (waarbij oa rekening gehouden wordt met zoekmachines, gebruikersgemak en overzichtelijkheid) moet je een heel eind kunnen komen.

 

Link naar reactie
  • 0

B2B webhosting komt weinig voor? En een "totaalpakket" als domeinnaamregistratie+webhosting+sitebouw met CMS ook niet? Dan zou ik toch maar eens beter gaan Google'n, anders kom je voor onaangename verrassingen te staan... :)

 

Relatief gezien komt het weinig voor. Vergelijking tussen de pure hostingmarkt en B2B met een totaalpakket; een enorm verschil. Daarbij hoort wel een andere marketing. Een hagelschot op het algehele internet is kansloos, daarvoor zijn de concurrentie en mogelijkheden te groot. Ook zijn een ander branches zwaar onderontwikkeld op dit gebied, waar weinig andere bedrijven rekening mee houden als je je enkel via internet probeert te promoten.

 

Kwa marketing zit het wel snor. Wel had ik meer constructieve berichten verwacht: waarop selecteren jullie je hostingprovider? Ik mag aannemen dat men voor hun bedrijfssite kiest voor kwaliteit en niet voor lowbudget.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Wel had ik meer constructieve berichten verwacht: waarop selecteren jullie je hostingprovider? Ik mag aannemen dat men voor hun bedrijfssite kiest voor kwaliteit en niet voor lowbudget.

 

Maar je beantwoord deze vraag zelf toch al? Ik begrijp niet zo goed waar je op zoek naar bent, immers zo moeilijk is dit niet: specificaties, uptime, betaalbaarheid, bereikbaarheid van de organisatie wellicht en vooral vertrouwen in de organisatie. Dat zullen de belangrijkste overwegingen zijn, maar dat ligt voor de hand lijkt me.

 

Veel webbouwers besteden hosting uit aan professionele aanbieders, maar dragen wel zorg voor de selectie ervan, het inrichten van de ruimte en het regelen van aanverwante zaken als domeinnamen. Voor de klant bieden zij dus ook een totaaloplossing waarin voor de klant dus hosting+webbouw+cms in één pakket zitten. Volgens mij focus je dus op een nietbestaand probleem als je het benadert vanuit het aanbod, en is het interessanter je, zoals je stelt, met een scherpe focus te richten op markten waarop niemand anders zich focust. Dus niet redeneren vanuit het aanbod, maar vanuit je klant.

Link naar reactie
  • 0

- hoe selecteer jij de gewenste provider voor je website?

- is een all-inclusief pakket aantrekkelijk voor jou onderneming?

- welke eisen/verwachtingen stel jij aan een zakelijke hostingprovider?

 

Ik selecteer helemaal geen hostingpakket, ten eerste weet een leek niet wat deze moet kiezen, sterker nog bijna geen enkele hoster kan vertellen wat nu precies 5 Gig dataverkeer is, dus de meeste weten het zelf niet eens.

 

Als ik een site op wil zetten zoek ik vooral naar een bedrijf dat een website kan ontwerpen die aansluit bij wat mijn bedrijf moet uitstralen.

Hosting regelt zichzelf, ik zoek naar een ontwerper die iets moois maakt.

 

 

Het aanbieden van één totaalpakket aan zakelijke klanten komt slechts mondjesmaat voor.

 

De vraag is dan: is een dergelijk pakket aantrekkelijk voor de zakelijke markt? Er zijn weinig bedrijven met personeel die een website kunnen opzetten en beheren. Juist voor die groep (en dat zijn er behoorlijk veel in Nederland) lijkt mij dit een geschikt pakket. Tijdens de analysefase hebben wij enkele bedrijven in onze regio gevraagd hoe zij dachten over dit plan. Vrijwel allemaal waren positief over het idee en zagen er brood in.

 

 

Ik weet niet in welke kelder je de afgelopen jaren hebt gezeten, of dat je misschien nog met een 14k4 modem inbelt, Zoek met google op webdesign en het puilt uit van de webbureautjes die elkaar verdringen op de B2B markt.

 

Verder hoeft mijn personeel geen site te kunnen bouwen, voor al mijn sites heb ik een cms waar eenvoudig alles wat ik zelf wil kunnen veranderen verandert kan worden.

 

Verder, bedrijven die het een mooi idee vinden is leuk, ik heb liever klanten die het product of dienst aanschaffen, Sorry dat ik het zeg maar je komt wel erg bleu over.

 

B2B webhosting komt weinig voor? En een "totaalpakket" als domeinnaamregistratie+webhosting+sitebouw met CMS ook niet? Dan zou ik toch maar eens beter gaan Google'n, anders kom je voor onaangename verrassingen te staan... :)

 

Relatief gezien komt het weinig voor. Vergelijking tussen de pure hostingmarkt en B2B met een totaalpakket; een enorm verschil. Daarbij hoort wel een andere marketing. Een hagelschot op het algehele internet is kansloos, daarvoor zijn de concurrentie en mogelijkheden te groot. Ook zijn een ander branches zwaar onderontwikkeld op dit gebied, waar weinig andere bedrijven rekening mee houden als je je enkel via internet probeert te promoten.

 

Kwa marketing zit het wel snor. Wel had ik meer constructieve berichten verwacht: waarop selecteren jullie je hostingprovider? Ik mag aannemen dat men voor hun bedrijfssite kiest voor kwaliteit en niet voor lowbudget.

 

Hoe kan het kwa marketing snor zitten als je marktonderzoek beneden elk peil is, misschien dat een student met een dergelijk rammelent marktonderzoek wegkomt, als je wilt gaan ondernemen schiet je jezelf alleen maar in de voet.

In plaats van de mensen op dit forum tegen te spreken kun je je hand ook eens in eigen beozem steken, je vraagt hier om terugkoppeling, als het antwoord je vervolgens niet bevalt ga je tegenstribbelen en wil je toch je gelijk halen. Moet je verder zelf weten, dan leer je maar niks.

 

Merkava, die recent nog bij betrokken was bij het opzetten van een internetportal inclusief cms en diverse speciale functionaliteiten waarin een aantal patienten verenigingen hun krachten bundelen.

Link naar reactie
  • 0

Voor jou telt hosting als een verplichte bijzaak, als ik het goed begrijp? Een bevestiging wat wij al dachten. Die opmerking hebben wij bij de analyse vaker gehoord inderdaad, vandaar dat wij ons willen gaan richten op een all-inclusief pakket. Enkel hosting wordt haast niet meer verkocht aan de zakelijke markt.

 

Natuurlijk zijn er voldoende webdesign bedrijven, daar hebben wij nu ook dagelijks mee te maken. Dat is echter niet de markt waar wij ons in willen mengen. Een gemiddeld webdesignbedrijf heeft kennis van ontwerpen en codering, wellicht ergens een resellerpakket voor de hosting en daarmee klaar. Ik betwijfel dat dat voldoende is voor een bedrijf dat bijvoorbeeld haar inkomsten moet halen uit de website. Meestal heeft de desbetreffende designer weinig kennis van serverbeheer of webhosting. Wij gaan alles in eigen beheer houden, met vakkennis op ieder gebied.

 

Verder hoeft mijn personeel geen site te kunnen bouwen, voor al mijn sites heb ik een cms waar eenvoudig alles wat ik zelf wil kunnen veranderen verandert kan worden

Juist. En dat is hetgene wat ik bedoel. Haast geen enkel bedrijf heeft personeel dat een website kan ontwerpen en beheren. Daarvoor worden externe diensten als het huren/ontwerpen van een CMS interessant.

 

Hoe kan het kwa marketing snor zitten als je marktonderzoek beneden elk peil is, misschien dat een student met een dergelijk rammelent marktonderzoek wegkomt, als je wilt gaan ondernemen schiet je jezelf alleen maar in de voet.

Tussen het kennen van de markt en mogelijkheden(onderzoek) en het daadwerkelijk contact leggen met potentiële afnemers(marketing), zit naar mijn idee een groot verschil. Het klopt dat er geen volledige marktanalyse klaar ligt, vandaar dat er via dit forum en direct contact met bedrijven bruikbare informatie wordt gezocht.

 

In plaats van de mensen op dit forum tegen te spreken kun je je hand ook eens in eigen beozem steken, je vraagt hier om terugkoppeling, als het antwoord je vervolgens niet bevalt ga je tegenstribbelen en wil je toch je gelijk halen. Moet je verder zelf weten, dan leer je maar niks.

Ik zie niets verkeerd met mijn reactie? Iedere opmerking wordt gewaardeerd, zowel negatief als positief. De reacties op dit forum geven aan dat nog voldoende werk aan de winkel is. Dergelijke constructieve informatie hoor ik graag.

 

Jou laatste quote lijkt net alsof ik iedereen hier probeer te overtuigen van mijn inzichten? Als ik dat zou willen, had ik geen topic aangemaakt en was ik gaan praten met mensen die er 0 verstand van hebben. Reacties hoor ik graag en zal ik ook gebruiken in de praktijk, zeker als diegene zelf ervaring heeft met een dergelijk project.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

Het wiel opnieuw uitvinden is niet lastig.

 

Een complete website aanbieden (ontwerp/cms/hosting) is enkel een B2B markt, aangezien particulieren geen interessante markt vormen (laag budget en toch veel eisen). Voor particulieren hebben ze daarom weblogs en open-source uitgevonden. Bedrijven daarentegen willen liever iets 'eigen' in handen hebben, dus zijn daar ook bereid om voor te betalen. Dus je hebt gelijk dat bedrijven het willen, maar nieuw is het niet.

 

Als antwoord op je vragen: als ik een complete website zou willen, zou ik zoeken naar een bedrijf die mij iets unieks kan aanbieden. Op dat moment gun ik het aan dat bedrijf en niet andersom.

 

Groot wiel, compact wiel, mooi wiel is bijzaak. Doe mij maar een wiel dat anders draait.

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0

Als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk dat de gemiddelde webdesigner geen verstand heeft van hosten, Het zou dan een USP van jullie bedrijf zijn dat jullie die kennis wel hebben.

 

Onderhand komen we in een fase waarin de kinderen van vele directeuren en andere beslissers gewoon via msn, secondlife,hyves blogger enz hele verhalen op internet zetten, en dan ga jij een verhaal houden hoe moeilijk het allemaal is ?

 

Ik vraag me af hoe je die USP naar bedrijven wilt communiceren die helemaal niet bekend zijn met jargon. naar mijn idee haken deze bedrijven op voorhand af omdat je een bedrijf lijkt te zijn wat onmiddelijk met allerlei moeilijke termen begint te gooien.

 

Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gehoort waarom jullie nu voor mij beter zouden zijn dan het bedrijf waar mijn sites nu onder gebracht zijn.

Link naar reactie
  • 0
Als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk dat de gemiddelde webdesigner geen verstand heeft van hosten, Het zou dan een USP van jullie bedrijf zijn dat jullie die kennis wel hebben.

 

Dat zou één van de USP kunnen worden, dat klopt. De afgelopen drie jaren heb ik ervaring gehad met meerdere webdesign bedrijven, waarvan een deel hosting uitbesteedt aan een partner, de ander via een resellerpakket probeert de hosting te realiseren, en een enkeling die een eigen server gebruikt en alles in eigen beheer hield. Naar de eerste twee variaties heb ik mijn twijfel, aan de derde hebben wij een betrouwbare partner overhouden.

 

Het vergelijken van een verkoopbare bedrijfssite met Hyves/blogger? Dat is appels met peren vergelijken.

 

Ons volgende USP (en een antwoord op jou laatste 2 alinea's) is dat alle contacten persoonlijk worden gelegd. Onze klanten zullen niet via het internet met ons zaken gaan doen, daarvoor is de concurrentie te groot en de bekendheid te minimaal. Juist doordat wij enkel persoonlijk zaken doen, hopen wij een band te krijgen met onze klanten. Op die manier kunnen wij hun leren begrijpen en (waar nodig) de dienstverlening aanpassen.Enkel contact voor het plaatsen van de bestelling zoals dat vaker voorkomt, is niet de wijze waarop wij de zaak willen runnen.

 

Aangezien ik jou provider niet ken, kan en wens ik daarmee niet te vergelijken. Wij gaan proberen onze potentiële klanten te overtuigen met onze sterke punten. Zo staat kwaliteit en persoonlijkheid bovenaan onze lijst; optimale bereikbaarheid van zowel de server als ons bedrijf. Eén van de grootste mankementen in deze branche blijkt dat het dienstverlenende bedrijf moeilijk te bereiken is. Juist dit moet één van onze sterke punten worden.

 

Voor de rest gaan wij ons richten op één totaalpakket met meerdere extra opties. Hierbij valt te denken aan een uitgebreid online statistiekensysteem, gespecialiseerde spamfilter en anti-virus software. De klanten kunnen hierdoor hun pakket optimaliseren. Wanneer een klant veel gebruik maakt van e-mail, is een gespecialiseerde spamfilter o zo belangrijk. Als men zich richt op verkoop via internet, wordt een uitgebreidt statistiekensysteem erg interessant. Zo willen wij meerdere opties aanbieden om het proces te optimaliseren aan de wensen van de klant.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 0

 

Verder hoeft mijn personeel geen site te kunnen bouwen, voor al mijn sites heb ik een cms waar eenvoudig alles wat ik zelf wil kunnen veranderen verandert kan worden

Juist. En dat is hetgene wat ik bedoel. Haast geen enkel bedrijf heeft personeel dat een website kan ontwerpen en beheren. Daarvoor worden externe diensten als het huren/ontwerpen van een CMS interessant.

 

Nogmaals, waar baseer je dit soort uitspraken op? "Haast geen enkel bedrijf" Dus er zijn er wel en naar mijn weten ook meer dan genoeg. Zoals al gezegd, je zult echt met iets sterker moet aankomen als dit je enige USP is. En ook ik heb het idee dat je niet luistert naar wat er hier gezegd wordt. Even een stap terug, goed marktonderzoek doen (en dan bedoel ik niet hier vragen stellen) en daaruit je USP filteren. Als er die dan nog is.

Link naar reactie
  • 0
bla bla bla is dat alle contacten persoonlijk worden gelegd......blabla persoonlijk zaken doen, hopen wij een band te krijgen met onze klanten......bla bla bla Op die manier kunnen wij hun leren begrijpen en (waar nodig) de dienstverlening aanpassen bla bla bla.

 

bla bla bla Zo staat kwaliteit en persoonlijkheid bovenaan onze lijst; optimale bereikbaarheid van zowel de server als ons bedrijf. Eén van de grootste mankementen in deze branche blijkt dat het dienstverlenende bedrijf moeilijk te bereiken is. Juist dit moet één van onze sterke punten worden. bla bla bla

 

bla bla bla Zo willen wij meerdere opties aanbieden om het proces te optimaliseren aan de wensen van de klant. bla bla bla

 

Eerlijk? Je hebt je reclametekst blijkbaar al klaar. Zo'n gebakken lucht, alles wat je hier nu opnoemt pretendeert elk bedrijf. Ik lees nog niets waarmee je je echt differentieert. Maar dat is niet erg, je hebt waarschijnlijk in een straal van 20 km al 150 officiele concurrenten zitten, dus echt onderscheidend zijn in deze branche is moeilijk. Zorg dat je een goed netwerk hebt van potentiele klanten en probeer zo groot te worden.

Link naar reactie
  • 0

 

Maak er geen welles-nietus van, jongens. Iemand statistieken over het aantal ondernemingen dat dit soort diensten aanbiedt, inclusief zolderkamerondernemers die bestaande diensten bundelen? Volgens mij zitten er alleen in het deelnemersbestand van HL al een stuk of twintig concurrenten...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk dat de gemiddelde webdesigner geen verstand heeft van hosten, Het zou dan een USP van jullie bedrijf zijn dat jullie die kennis wel hebben.

 

Dat zou één van de USP kunnen worden, dat klopt. De afgelopen drie jaren heb ik ervaring gehad met meerdere webdesign bedrijven, waarvan een deel hosting uitbesteedt aan een partner, de ander via een resellerpakket probeert de hosting te realiseren, en een enkeling die een eigen server gebruikt en alles in eigen beheer hield. Naar de eerste twee variaties heb ik mijn twijfel, aan de derde hebben wij een betrouwbare partner overhouden.

 

Wat heb ik daar als klant aan ?? wat is hierin mijn voordeel ?

Als mijn auto kapot is wil ik dat ze hem maken, wat voor opleiding die chef monteurs hebben gehad interesseert mij niet, als ze mijn auto maar repareren.

 

 

Ons volgende USP (en een antwoord op jou laatste 2 alinea's) is dat alle contacten persoonlijk worden gelegd. Onze klanten zullen niet via het internet met ons zaken gaan doen, daarvoor is de concurrentie te groot en de bekendheid te minimaal. Juist doordat wij enkel persoonlijk zaken doen, hopen wij een band te krijgen met onze klanten. Op die manier kunnen wij hun leren begrijpen en (waar nodig) de dienstverlening aanpassen.Enkel contact voor het plaatsen van de bestelling zoals dat vaker voorkomt, is niet de wijze waarop wij de zaak willen runnen.

 

Nognaals ik bestel nergens webhosting, dat doet mijn ontwerper, en aangezien die goedkoper is dan dat wat jij hier aanbied zie ik helemaal niet waarom ik met jullie zaken zou willen doen.

 

Aangezien ik jou provider niet ken, kan en wens ik daarmee niet te vergelijken. Wij gaan proberen onze potentiële klanten te overtuigen met onze sterke punten. Zo staat kwaliteit en persoonlijkheid bovenaan onze lijst; optimale bereikbaarheid van zowel de server als ons bedrijf. Eén van de grootste mankementen in deze branche blijkt dat het dienstverlenende bedrijf moeilijk te bereiken is. Juist dit moet één van onze sterke punten worden.

 

Waarom zou ik mijn ontwerper/hoster willen bereiken als mijn uptime voor mijn gevoel praktisch 100% is ??

 

Al met al zie ik nog steeds niet wat je nu eigenlijk meer biedt dan die drie miljoen andere zolderkamerwebhosting bedrijfjes.

En als ik dan toch ga shoppen dan plemp ik mijn site wel hier neer.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de dingen die je wilt doen allemaal leuk hoor, persoonlijke support enzovoorts. Uiteindelijk gaat de klant dat betalen. Alles in eigen beheer, prima, met vakkennis op elk gebied, super! Maar ook daar zit weer een prijskaartje aan.

 

Wat ik me afvraag:

1. Je bent duurder.

2. Je moet groot zijn om in hosting kosteneffectief te zijn.

3. Als je groot wordt zal je weer je communicatie moeten stroomlijnen, blijft het dan zo persoonlijk?

 

Waarom zou ik voor je concept kiezen? Zeker als ik het gewoon door mijn webdesigner (persoonlijk contact!) kan laten regelen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Eerlijk? Je hebt je reclametekst blijkbaar al klaar. Zo'n gebakken lucht, alles wat je hier nu opnoemt pretendeert elk bedrijf. Ik lees nog niets waarmee je je echt differentieert. Maar dat is niet erg, je hebt waarschijnlijk in een straal van 20 km al 150 officiele concurrenten zitten, dus echt onderscheidend zijn in deze branche is moeilijk. Zorg dat je een goed netwerk hebt van potentiele klanten en probeer zo groot te worden.

 

 

klopt helemaal... het stikt van de webdesigners, maar dat is ook te zien... de meeste websites zien er nogniet geweldig uit... er is dus een hoop te verbeteren...

 

waar je je echt in kan onderscheiden is nazorg en service, daar scheelt nogal eens wat aan..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de dingen die je wilt doen allemaal leuk hoor, persoonlijke support enzovoorts. Uiteindelijk gaat de klant dat betalen. Alles in eigen beheer, prima, met vakkennis op elk gebied, super! Maar ook daar zit weer een prijskaartje aan.

 

Wat ik me afvraag:

1. Je bent duurder.

2. Je moet groot zijn om in hosting kosteneffectief te zijn.

3. Als je groot wordt zal je weer je communicatie moeten stroomlijnen, blijft het dan zo persoonlijk?

 

Waarom zou ik voor je concept kiezen? Zeker als ik het gewoon door mijn webdesigner (persoonlijk contact!) kan laten regelen.

 

das gewoon stom toch? alles in eigen beheer en over specialisatie op.. dat kost je zoveel geld en tijd, en er is maar 1 iemand de dupe van en dat is de klant... netwerk is alles... de juiste mensen om je heen, technische en grafische..

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de dingen die je wilt doen allemaal leuk hoor, persoonlijke support enzovoorts. Uiteindelijk gaat de klant dat betalen. Alles in eigen beheer, prima, met vakkennis op elk gebied, super! Maar ook daar zit weer een prijskaartje aan.

 

Wat ik me afvraag:

1. Je bent duurder.

2. Je moet groot zijn om in hosting kosteneffectief te zijn.

3. Als je groot wordt zal je weer je communicatie moeten stroomlijnen, blijft het dan zo persoonlijk?

 

Waarom zou ik voor je concept kiezen? Zeker als ik het gewoon door mijn webdesigner (persoonlijk contact!) kan laten regelen.

 

das gewoon stom toch? alles in eigen beheer en over specialisatie op.. dat kost je zoveel geld en tijd, en er is maar 1 iemand de dupe van en dat is de klant... netwerk is alles... de juiste mensen om je heen, technische en grafische..

Dat lijkt mij dus ook. Je kunt gerust alles aannemen maar wel zorgen dat je de juiste partijen het uit laat voeren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

- hoe selecteer jij de gewenste provider voor je website?

 

Een relatie had goede ervaring met een provider. De tarieven bleken marktconform, op basis daarvan de keuze gemaakt.

 

- is een all-inclusief pakket aantrekkelijk voor jou onderneming?

 

Ik heb de domeinregistratie en de hosting bij mijn provider.

 

- welke eisen/verwachtingen stel jij aan een zakelijke hostingprovider?

 

Mijn site in de lucht houden. E-mail verkeer goed afhandelen. Bij concrete vragen van mij als klant binnen 1 dag reageren. Marktconform tarief.

 

 

Succes met je toko!!! Ard

 

(ik vind het altijd wel leuk om te zien hoeveel enthousiasme een 17 jarige over zijn bedrijf heeft .....)

Link naar reactie
  • 0

Je kan het verschrikkelijk goed doen en ook ongetwijfeld verschrikkelijk veel geld verdienen met je bedrijf. Maar zoals jij het nu naar buiten brengt ben je 1 van de honderden. Niks geen USP. honderden bedrijven in NL hebben dat al als USP.

 

Je moet realistisch kijken en jouw USP etc. is niet zo uniek meer, omdat je niet de enige bent(maar zelfs met honderden).

 

Toch veel succes met je bedrijf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.