• 0

BTW boeken van 2006 in 2007

Beste allen,

 

een vraag inzake het volgende wat ik voor de zekerheid wil verifieren :

 

in 2006 moesten we btw afdragen aan de belastingdienst (maandelijkse btw aangifte) voor het tijdvak November 2006. Dit is pas in 2007 betaald en op dit moment hebben we een andere boekhoudpakket. Dus in 2006 stond de afte dragen btw en te ontvangen btw nog niet op nul van november en ook van december trouwens ivm te laat indienen van de omzetbelasting. Kan iemand mij vertellen hoe hiermee om tegaan. Dus waar we de bank afschrijving voor deze betaalde btw van 2006 kunnen boeken daar we voorheen een boekhouder hadden maar nu zelf doen en hij nog niet klaar is met de balansen aan te leveren aan ons, dus we missen de beginbalansen welke we later zodra we het krijgen via de memoriaal gaan inboeken.

 

Wie o wie kan ons helpen hierbij en een duidelijk antwoord en journaalpost genereren.

 

En indien deze BTW via de prive bankrekening is betaald omdat er geen saldo op de ondernemingsbankrekening was hoe dan hiermee om te gaan ?

 

De kosten inzake telaat betalen kunnen we op een rubriek 4 (W&V) zetten alszijnde: boetes - niet aftrekbare kosten

 

maar welke verdichtingen moeten we hiervoor nemen ?

 

Dus:

 

winst & verlies -> resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening voor belastingen -> resultaat uit gewone en buitengewone bedrijfsuitoefening -> bedrijfsresultaat -> kosten -> overige kosten -> ?? en dan waar te plaatsen als beste dus bij autokosten / buitengewone lasten / kosten van overige schulden/leningen ?

 

bedankt alvast voor al jullie hulp.

 

gr,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Was deze vraag niet gemakkelijker gesteld aan je boekhouder of is de relatie zo slecht dat je alles zelf gaat doen (toch wel met begeleiding mag ik hopen)? Desondanks hieronder de beantwoording van jouw vraag.

 

Betaling BTW aangifte

Bij de registratie van de BTW maakt het niet uit of deze betrekking heeft op 2006, 2007 of zelfs een ander boekjaar.

1... af te dragen BTW (balans)

1... AAN Bank/Kas/Giro (balans)

of

0... AAN Prive (balans, passiva, eigen vermogen)

 

Kosten bij te late betaling

Voor de kosten van de te late betaling, moeten wij onderscheid maken in de boete (niet fiscaal aftrekbaar) en de heffingsrente (wel fiscaal aftrekbaar).

4... Boetes (resultatenrekening, bedrijfslasten, overige algemene kosten)

4... of 9... Rente (resultatenrekening, financieringsresultaat, financieringslasten)

 

Succes met de inrichting en het voeren van de administratie.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

nog even terugkomend op jouw vraag :

 

Was deze vraag niet gemakkelijker gesteld aan je boekhouder of is de relatie zo slecht dat je alles zelf gaat doen (toch wel met begeleiding mag ik hopen)? Desondanks hieronder de beantwoording van jouw vraag.

 

Voor elke keer als ik hem wat vraag rekent hij weer geld, dat zie ik niet direct op de factuur van hem (of beter gezegd zag) maar hij schreef maar uren en ik uiteraard betalen.

 

Dus nu doe ik het alleen. Heb zoals eerder aangegeven boekhouding gestudeerd maar dat is al 9 jaar terug en voor het laatst heb ik 5 jaar geleden de boekhouding gedaan maar met sommige dingen heb ik toch wel wat problemen mee > ik moet weer op stoom komen.

 

bedankt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.