• 0

samenwerking kent geen liefde en nu?????

beste mensen,

 

Ik ben een half jaar geleden een samenwerkingsverband aangegaan met mijn vader en we hebben 3 bv i.o. neergezet op aanraden van de accountant. De 3 bv i.o. zijn 1 werkmaatschappij en 2 holdings.

Nu blijkt dat onze samenwerking geen liefde kent en ik dus de samenwerking heb beeindigd.

 

Het geval nu wil zijn dat ik constant bedreigd en onder druk gezet wordt door mijn vader omdat hij eist dat ik mezelf laat uitschrijven uit die werkmaaktschappij zodat hij verder door kan starten.

Na een gesprek met een accountant bleek dat ik dat nooit zomaar moet doen, indien ik mijn geld eruit wil hebben en heb dus voor een contract gezorgd. Die hij 1e instantie wel zou tekenen en niet heeft gedaan.

Nu dreigd ie met juridische stappen om de boel af te handelen en mij dus op mijn knieën te krijgen om het maar netjes te zeggen. Hij is van mening dat ik dat geld wel een keer krijg.

 

Mijn enige intentie met heel dit gebeuren is alleen maar mijn geld te krijgen en dan schrijf ik mezelf meteen uit. Dit stel ik zo omdat bij hem wel een keer, eigenlijk nooit is.

 

Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Tjonge Van je vader moet je het hebben. Met famille moet je wandelen en niet handelen zijn die oude van mij altijd.Ben best benieuwd waar het nou fout is gegaan.

 

Anyway. Ik zou de behoeftes en motivaties nog eens goed op een rij zetten en er eventueel een onafhankelijk persoon er bij halen.

 

Het blijft je pa ook zonder BV's en contracten, een goed gesprek lijkt me wel op z'n plaats.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Dag Rob,

 

Je vader is waarschijnlijk ook teleurgesteld dat de samenwerking niet zo gelopen is als hij verwachtte.

Ik denk ook dat hij het geld in zijn huidige voorstel niet snel terug zal geven. Met deze situatie zou ik dan ook, voor mij zelf, niet akkoord gaan.

 

Ik zou:

1. Goed nadenken hoe je vader er in zit en een persoonljik gesprek met hem voeren. Begripvol maar toch aangeven dat je het geld terug wil. Probeer de gevoelige snaar bij hem te raken.

2. Lukt het in het gesprek niet schrijf dan een brief waarin je aangeeft dat je het geld wil hebben. Doe dit niet van "met dit schrijven verzoek ik u binnen 15 dagen..." maar "Ik vind het erg jammer dat we in ons gesprek..ook ik heb een gezin te onderhouden en wil daarom mijn inbreng graag terug...."

3 Krijg je het geld nog niet betrek dan een advocaat mediator erbij. Dat zijn "speciale" advocaten die niet alleen naar de wet kijken maar ook of er nog iets te bemiddelen valt. Aangezien ik denk dat in juridische termen dit geen bijzondere zaak is zal hij snel aan je vader duidelijk kunnen maken hoe de zaak in elkaar zit. Dit soort advocaten weet ook goed hoe je een dergelijke zaak moet brengen zodat je vader het kan "los laten".

 

Je moet altijd de volgende dingen voor ogen houden:

- Niemand heeft dit zo bedoeld.

- Ook je vader weet eigenlijk niet goed wat hij met deze situatie moet. (De bedreigingen zijn natuurlijk gewoon onbeholpen uitingen)

- Het beste is als jullie aan het einde van een van de bovenstaande drie stappen opgelucht bent dat het over is en jullie weer gewoon vader en zoon kunnen zijn.

 

sterkte,

 

Jaguar

 

Link naar reactie
  • 0

vervelende situatie. Ik heb vroeger ook voor/met mijn vader gewerkt, dat kan erg lastig zijn.

 

Let even goed op. BV's i.o. zijn eenmanszaken zolang de oprichtingsactes niet gepasseerd zijn. Op wiens naam staat de gezamenlijke BVio? Op naam van je vader of op naam van jouw. Staat de zaak op naam van je vader, dan hoef je je niet uit te schrijven en kan je je vader persoonlijk aanspreken op teruggave van je inleg. Staat de BVio op jouw naam en wil je vader dat je de zaak overdraagt, dat moet je onderhandelen en tot een overeenkomst zien te komen.

 

Schrijf je nooit zomaar uit bij de KvK. Dat betekend juridisch niks. Je kan voor allerlei zaken aansprakelijk blijven, ook al heb je niets meer met ze zaak te maken. Zorg eerst voor een goede overeenkomst, waarbij de andere partij jouw ontslaat van alle verantwoordelijkheid en schrijf je dan pas uit.

 

Een juridisch onderlegde mediator kan uitkomst bieden..

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, de oprichters van een BV zijn persoonlijk aansprakelijk voor alle handelingen van de BV io totdat de BV is opgericht en de BV de handelingen heeft bekrachtigd. Het is van belang om alle zaken goed te regelen als je je wilt terugtreken uit de BV en je je inleg terug wilt (voor zover dat redelijk zou zijn). Zeker in gevallen waar de betrokkenen nauwe banden hebben, zoals hier een familieband, is het op de lange termijn waarschijnlijk van belang dat er van het contact ook nog wat overblijft. Een mediator kan inderdaad een heel goed idee zijn, omdat een mediator tot taak heeft, naast de wettelijk zaken te beschouwen, om rekening te houden met de belangen van beide partijen, terwijl een 'gewone advocaat', die ook niet alleen naar de wet kijkt, tot taak heeft om de belangen van slechts 1 partij te behartigen.

 

Bij NMI het instituut voor mediation kan je een erkend mediator vinden: http://www.nmi-mediation.nl/

 

Succes.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

in ieder geval al hartstikke bedankt allemaal!

 

om even terug te komen op de vraag van op wiens naam staat de gezamelijke bv? wij zijn beiden voor 50% aandeelhouder zeg maar, alleen mijn vader is de contactpersoon.

 

komende woensdag heb ik een gesprek met een advocaat mediator....

Link naar reactie
  • 0

is het inderdaad mogelijk om de medeoprichter uit te laten schrijven bij de kvk omdat je je daar persisteerde bij een bekende van je die daar werkt??

zwaaiend met een contract die ik op heb laten stellen en hij weigerde te tekenen als bewijs dat ik geen mede oprichter meer was......

 

Link naar reactie
  • 0

Na mijn verhaal gedaan te hebben in samenwerking kent geen liefde heb ik nog een vervolg.

 

Nou wil het geval zijn dat ik nog steeds onder druk gezet wordt en dat ik ben uitgeschreven uit de kvk zonder dat ik daaraan te pas ben geweest.

En de bankrekening leeg was getrokken. Aangezien ik nu tijd over heb en dus veel achter mijn computer zit zag ik dat er weer geld op de bankrekening van de werkmaatschappij was gestort en ik het bedrag eraf gehaald heb wat ik ongeveer zou krijgen als ik me uit liet schrijven. Nou bedreigt mijn vader met het doen van een aangifte van fraude omdat ik helemaal niet bevoegd meer zou zijn. en dat ik het geld acuut terug moet storten en vragen om een voorschot. waarop ik zeg dit is niet mijn voorschot maar het complete bedrag en hiermee is het klaar voor mij.

 

nou is mijn vraag in hoeverre kan hij mij aanpakken?

 

anders zal ik het geld nooit, maar dan ook echt nooit krijgen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je per direct een advocaat of juridisch adviseur in de arm moet nemen. Zeker na je actie, die ik niet als echt slim zie.

 

Juridisch misschien niet, menselijk daarentegen zeer begrijpelijk.

 

Een advokaat is inderdaad de aangewezen persoon, denk ik.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je per direct een advocaat of juridisch adviseur in de arm moet nemen. Zeker na je actie, die ik niet als echt slim zie.

 

Juridisch misschien niet, menselijk daarentegen zeer begrijpelijk.

 

Een advokaat is inderdaad de aangewezen persoon, denk ik.

Ik denk dat je dit soort zaken, zeker binnen familie, puur zakelijk af moet handelen anders krijg je nooit een bevredigend resultaat. Het persoonlijke probleem moet er zo veel mogelijk van los gekoppeld worden om het goed op te lossen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.