• 0

wanneer aansluiten bij ondernemersvereniging

Sinds september 2006 ben ik full time begonnen om mijn bedrijf op te zetten, met het idee om per jan 2007 van start te gaan. Ik heb destijds nooit aan een ondernemers vereniging gedacht.

 

Nu is mijn vraag, waneer ga je opzoek naar een ondernemers vereniging.

Voor mijn gevoel is mijn onderneming te jong om te netwerken maar aan de andere kant denk ik juist dat het veel werk kan opleveren door "te netwerken"

 

Waneer is het een goed moment om je aan te sluiten?

 

[titel aangepast - mod]

vallen gaat makkelijker dan opstaan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoezo is je onderneming "te jong" om te netwerken? Zo'n raar argument heb ik nog nooit gehoord. Volgens mij begin je al met netwerken voordat je gestart bent. Iedere persoon die je ontmoet is een potentiële klant of kan je naar een potentïele klant toe leiden.

In jouw omgeving zijn er diverse ondernemerdsverenigingen actief dus je zult wel even moeten zoeken welke het beste bij jou past. Al eens gekeken bij jongmkb ?

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, ik kan wel in dat argument komen: ik zou pas gaan netwerken als ik mijn internetsite af heb. 'deze pagina wordt binnenkort aangevuld' staat erg lullig, vooral als je bedenkt dat je de tekst voor 'over ons' in een paar minuten geschreven hebt. Greentail,de onderste site uit mijn signatureheb ik in een middag geschreven. Is ook net online, communiceert dat het pas kort bestaat maar staat er wel.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, ik kan wel in dat argument komen: ik zou pas gaan netwerken als ik mijn internetsite af heb. 'deze pagina wordt binnenkort aangevuld' staat erg lullig, vooral als je bedenkt dat je de tekst voor 'over ons' in een paar minuten geschreven hebt. Greentail,de onderste site uit mijn signatureheb ik in een middag geschreven. Is ook net online, communiceert dat het pas kort bestaat maar staat er wel.

 

 

De website af hebben is m.i. niet noodzakelijk om te starten met netwerken. Je zegt zelf al dat een korte tekst volstaat dus dat kan geen showstopper zijn. Trouwens, anderen mogen best weten dat je een starter bent. Dit verbloem je ook echt niet door een professionele website te hebben. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het niet belangrijk is.

 

Ik kan me drempelvrees wel voorstellen maar mijn persoonlijke ervaring is dat de leden van mijn ondernemersclub mij met open armen ontvingen en het geweldig vonden dat ze hun eigen verhaal eindelijk weer eens een keer mochten vertellen.Dat is trouwens ook wel een tip die ik wil geven aan de ts . Ga niet gelijk lopen "schreeuwen" en je visitekaartje overal lopen pushen. Luister vooral wat de ander te vertellen heeft dan komt vanzelf de vraag wel wat jij eigenlijk doet.

Link naar reactie
  • 0

Hoezo is je onderneming "te jong" om te netwerken? Zo'n raar argument heb ik nog nooit gehoord. Volgens mij begin je al met netwerken voordat je gestart bent. Iedere persoon die je ontmoet is een potentiële klant of kan je naar een potentïele klant toe leiden.

In jouw omgeving zijn er diverse ondernemerdsverenigingen actief dus je zult wel even moeten zoeken welke het beste bij jou past. Al eens gekeken bij jongmkb ?

 

Bedankt voor de URL deze zal ik zeker bestuderen. Wat het netwerken betreft, hier ben in tot eind december 2006 niet mee bezig geweest,omdat ik mezelf ervan heb overtuigd dat iedereen op ieder moment van de dag gebruik maakt van mijn producten en of diensten. Maar wat ik eigenlijk probeerde te zeggen met te jong zijn. Wanneer Krijgen jonge ondernemers het vertrouwen van de "grote jongens" die eventueel zaken met je willen doen. Of is dit een kwestie van jezelf goed verkopen.

 

Ik kan me heel goed voorstellen wanneer je met een verse inschijving van de KVK niet de hele grote oprachten krijgt. Maar dat de "grote jongens" graag zaken doen met bedrijven die langer bestaan en veel ervaring hebben.

 

Dit alles is niet gebaseerd op feiten maar op gevoel :).

 

 

 

vallen gaat makkelijker dan opstaan

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, ik kan wel in dat argument komen: ik zou pas gaan netwerken als ik mijn internetsite af heb. 'deze pagina wordt binnenkort aangevuld' staat erg lullig, vooral als je bedenkt dat je de tekst voor 'over ons' in een paar minuten geschreven hebt. Greentail,de onderste site uit mijn signatureheb ik in een middag geschreven. Is ook net online, communiceert dat het pas kort bestaat maar staat er wel.

 

Wat de website bedtreft, hierin heb je helemaal gelijk, dit zijn van die dingen die je direct af moet maken, want anders ligt het even stil en vervolgens ben je zo weer een paar maanden verder. Zal begin volgende week de "over ons" aanvullen :) :).

 

vallen gaat makkelijker dan opstaan

Link naar reactie
  • 0

Volgende week ga ik me orienteren op ondernemers verenigingen.

Weet alleen nog niet waaruit ik een selectie moet maken, ik wil tenslotte met iedereen zaken doen. maar ik zie me nog niet op de golfbaan staan :).

 

Ook kan ik me nog niet goed voorstellen om bij een ondernemings vereniging aan te sluiten waar ook je conculega's aanwezig zijn.

vallen gaat makkelijker dan opstaan

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat het netwerken betreft, hier ben in tot eind december 2006 niet mee bezig geweest,omdat ik mezelf ervan heb overtuigd dat iedereen op ieder moment van de dag gebruik maakt van mijn producten en of diensten.

 

 

 

Oei, ik hoop niet dat je hier bedoelt dat je zo'n uniek product hebt, en dat jij zó goed bent dat iedereen wel klant moet worden. Mijn ervaring is dat je tijdens gesprekken (of dat nou in verenigingsverband is, op een beurs etc.) vooral moet lúisteren naar het verhaal van de ander. Zoals Malamut al zegt zal men graag zijn verhaal vertellen. Dan hoor je vanzelf of er kansen liggen, en komt het gesprek vanzelf op het punt 'en wat doe jij eigenlijk?'.

 

De voorbereiding van netwerken bestaat dus vooral uit verkennen wie de anderen zijn en wat ze doen. Wat je zelf doet weet je al :)

DBC en ICT advies en ondersteuning in de gezondheidszorg, http://www.hooftman-consultancy.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgende week ga ik me orienteren op ondernemers verenigingen.

Weet alleen nog niet waaruit ik een selectie moet maken, ik wil tenslotte met iedereen zaken doen. maar ik zie me nog niet op de golfbaan staan :).

 

Ook kan ik me nog niet goed voorstellen om bij een ondernemings vereniging aan te sluiten waar ook je conculega's aanwezig zijn.

 

Jij hebt volgens mij een heel verkeerd beeld van een ondernemersvereniging. Ik zeg niet dat er niet gegolfd wordt maar dat is echt niet een standaard activiteit. Bij het oriënteren zou ik vooral de agenda's van de verschillende verenigingen bestuderen. Hoe voller de agenda des te actiever de vereniging is. En je moet juist WEL met je conculega's gaan praten. Daar leer je het meeste van. Wellicht hebben ze teveel werk en schuiven ze wat naar jou door. Zie conculega's als kansen en niet als iets wat je zoveel mogelijk moet ontwijken!

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat het netwerken betreft, hier ben in tot eind december 2006 niet mee bezig geweest,omdat ik mezelf ervan heb overtuigd dat iedereen op ieder moment van de dag gebruik maakt van mijn producten en of diensten.

 

 

 

Oei, ik hoop niet dat je hier bedoelt dat je zo'n uniek product hebt, en dat jij zó goed bent dat iedereen wel klant moet worden. Mijn ervaring is dat je tijdens gesprekken (of dat nou in verenigingsverband is, op een beurs etc.) vooral moet lúisteren naar het verhaal van de ander. Zoals Malamut al zegt zal men graag zijn verhaal vertellen. Dan hoor je vanzelf of er kansen liggen, en komt het gesprek vanzelf op het punt 'en wat doe jij eigenlijk?'.

 

De voorbereiding van netwerken bestaat dus vooral uit verkennen wie de anderen zijn en wat ze doen. Wat je zelf doet weet je al :)

 

Mijn producten zijn niet uniek, maar elke ondernemer maakt gebruik van de producten en diensten die ik en andere bedrijven verlenen. En gezien het feit dat er vorig jaar ruim 80.000 nieuwe bedrijven zijn begonnen lijkt het mij een ideaal moment om hiervan de vruchten te plukken. Mijn marketing is heel direct en lijkt op het verhaal wat je hierboven hebt omschreven, maar wanneer ben jij actief lid geworden van een ondernemersvereniging??

 

Ik sluit me niet aan bij een ondernemers vereniging om daar direct geld te willen verdienen, maar juist leren van mensen die een volwassen zaak hebben. en natuurlijk onderzoeken wat de behoeftes zijn.

 

 

vallen gaat makkelijker dan opstaan

Link naar reactie
  • 0

Netwerken doe je niet alleen bij ondernemersverenigingen. Dat is een misverstand. Hier op Higherlevel ben je ook aan het netwerken. Op beurzen wordt veel genetwerkt en op sportclubs, locale ondernemersverenigingen, eigenlijk overal waar mensen samenkomen.

 

Het is prettig als je wat betekend in een netwerk. Als nieuwkomer is het vaak lastig om je in te werken bij een ondernemersvereniging. Kijk goed om je heen. Waar zitten de voor jouw belangrijke personen, waar ben je het meest op je gemak en waar kan je het makkelijkst een prominente rol spelen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgende week ga ik me orienteren op ondernemers verenigingen.

Weet alleen nog niet waaruit ik een selectie moet maken, ik wil tenslotte met iedereen zaken doen. maar ik zie me nog niet op de golfbaan staan :).

 

Ook kan ik me nog niet goed voorstellen om bij een ondernemings vereniging aan te sluiten waar ook je conculega's aanwezig zijn.

 

Jij hebt volgens mij een heel verkeerd beeld van een ondernemersvereniging. Ik zeg niet dat er niet gegolfd wordt maar dat is echt niet een standaard activiteit. Bij het oriënteren zou ik vooral de agenda's van de verschillende verenigingen bestuderen. Hoe voller de agenda des te actiever de vereniging is. En je moet juist WEL met je conculega's gaan praten. Daar leer je het meeste van. Wellicht hebben ze teveel werk en schuiven ze wat naar jou door. Zie conculega's als kansen en niet als iets wat je zoveel mogelijk moet ontwijken!

 

 

Zo had ik het nog niet bekeken, zo zie je maar dat situaties vanuit andere ooghoeken er heel anders uitzien.

 

Ik heb ook geen vrees voor conculega's er is "werk genoeg" alleen ik moet het nog een beetje opzoeken :) :) Volgende week ga ik een bezoekje brengen aan een netwerkbijeenkomst en eens kijken hoe die ervaring zal zijn.

 

 

vallen gaat makkelijker dan opstaan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.