• 0

Reizen en vakanties arrangeren

Hallo mensen,

 

Ik ben MBO niveau 4 student administrateur en weet veel af van reizen/vakanties/weekendjes weg. Als vrienden, buren, familie enz. op vakantie willen, vragen ze mij de reis uit te zoeken want ik zie het vaak beter, mooier of goedkoper.

 

Nu zit ik vaak te denken om een kleine internet touroperator te beginnen voor weekendjes en korte vakanties in Nederland (fietsarrangementen, sauna weekendjes en citytrips)

 

Nu weet ik wel dat je je moet inschrijven bij de Kvk en belastingdienst maar wat moet je nog meer regelen en waar moet je nog aan denken?

Zit er BTW op georganiseerde reizen binnen Nederland?

 

Ik wil het niet te groot maken, dus kan niet in een hotel tientallen kamers per nacht inkopen. Alle boekingen moeten dus op aanvraag bij het hotel. Gaat dat ook?

 

Het lijkt me ook wel wat om 's avonds mobiel reisadviseur erbij te doen. Neckermann enz. een eigen inlog code om de boekingen te verwerken en Maar hoe gaat dat als je bij de grote touroperators zoals OAD, hoe krijg je de commissie? Hoe moet je je aanmelden? Zijn er diploma's / vergunningen nodig?

 

Ik zou het thuis willen doen dus er is weinig te investeren enwil het alleen via internet, telefonisch en langs gaan bij klanten.

 

Heeft iemand nog tips en hoe dat allemaal in elkaar zit?

 

Alvast Bedankt!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je reizen verkoopt moet je een cursus volgen. Het fijne ervan weet ik ook niet, maar het heet SEPR.

 

Is dat verplicht?

 

Er zijn behalve de hygiëneregels voor de bereiding van levensmiddelen niet zoveel vereisten meer voor de start van een onderneming. Uit de SEPR-site kan ik niet opmaken dat het diploma een vereiste is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je ook overwegen door middel van affiliate marketing reizen aan te bieden. Dan hoef je geen cursussen e.d. te volgen en kun je reizen van andere aanbieders verkopen. Je krijgt dan een commissie van 2% tot 8% per geboekte vakantie.

Welke toegevoegde waarde levert dit op? Zoebier wordt benaderd vanwege zijn goede adviezen. Door zomaar wat reizen op een website te pleuren via een affiliate-programma gaat zijn hele USP naar de knoppen. !

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je ook overwegen door middel van affiliate marketing reizen aan te bieden. Dan hoef je geen cursussen e.d. te volgen en kun je reizen van andere aanbieders verkopen. Je krijgt dan een commissie van 2% tot 8% per geboekte vakantie.

Welke toegevoegde waarde levert dit op? Zoebier wordt benaderd vanwege zijn goede adviezen. Door zomaar wat reizen op een website te pleuren via een affiliate-programma gaat zijn hele USP naar de knoppen. !

 

 

Dat begrijp ik, maar zoals hij zelf aangeeft wil hij het voornamelijk vanuit huis opzetten met zo min mogelijk investeringen. Lijkt me dan goed om het eerst uit te proberen door middel van affiliates.

 

Met affiliate marketing hoeft het niet zomaar een site te worden met wat linkjes naar reizen. Het aanbod van reisorganisaties bij affiliate programma's is dermate groot, dat daar naar mijn mening prima een selectie uitgehaald kan worden. De topicstarter zou toch prima bepaalde reizen er uit kunnen lichten op zijn website met een persoonlijke motivatie? Bijna alle grote reisorganisaties zijn tegenwoordig aangesloten bij een affiliate marketing bedrijf.

 

Wat ik niet uit zijn post kan halen is of hij de reizen op maat wil maken voor klanten. In dat geval gaat het verhaal van affiliate marketing natuurlijk niet op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.