Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
Momenteel zijn we bezig met het ontwikkelen van een product (een softwareproduct voor een specifiek segment in het onderwijs). Het probleem waar dit product zich op richt is er eentje waarvoor reeds een bestaande productcategorie bestaat gevuld met inmiddels al zeer langlopende producten, alleen zijn de producten daarin dus vrij 'stoffig' en niet-optimaal werkend.
Nu denken wij met ons product onze (potentiële) klanten een enorme stap voorwaarts te kunnen laten zetten. Ons product past dus in de lijn van die oude producten, alleen er doet zich dè kans voor om het zodanig te introduceren, dat we een hele nieuwe productcategorie kunnen scheppen. Met niet meer dan een verwijzing naar de oude categorie, maar wel wezenlijk nieuw, een nieuw segment die wij een naam kunnen geven en waarin wij de eerste zouden kunnen zijn. En die dus bij voorbaat kunnen proberen te domineren - al is het maar in Nederland. Dit brengt in mijn ogen twee zaken met zich mee:
- We moeten de nieuwe productcategorie goed introduceren en verankeren;
- We moeten flink actie ondernemen om in die productcategorie direct al een sterke positie in te nemen.
Hebben jullie tips of aandachtspunten om dit te doen? Hoe introduceer en ontwikkel je een nieuwe productcategorie? Welke voorgangers zou ik kunnen bestuderen om van hun werkwijze te leren? Is het introduceren van een nieuwe productcategorie (aangehaakt bij actuele trends) überhaupt iets om aan te raden?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag