• 0

een relatie, een vof... uitkopen...???

Dag,

Ik heb al jaren een relatie en vanaf het begin een vof met mijn partner. Door omstandigheden is er nu sprake van mij uitkopen, zodat zij alleen verder kan en ik mijn tijd aan een andere missie ga besteden. Al of niet samenvallend met ook nog het beëindigen van de relatie... (dat is nog de vraag). Ik wil dit eigenlijk niet, ik zou graag willen dat de relatie weer op zijn pootjes terecht komt en dat ik vennoot blijf, dat zij meer als de directeur functioneert en ik in sommige situaties mijn kwaliteiten in kan blijven zetten. Ik ben bereid om een stapje terug te zetten, zodat zij de functie van directeur op zich kan nemen. Dat is namelijk wat ze graag wil. De conflicten gaan over wanneer ik aangeef in een specifieke situatie ook mijn kwaliteiten in te willen zetten. Zij vindt dat zij dat mag gaan bepalen voor mij, terwijl ik dat wil kunnen aangeven en in overlegn dan afspraken maken over wat ik zal doen. Zij heeft op het moment nogal de neiging mij er buiten te houden en dat zit mij niet lekker.

Zij heeft het nu tijdens conflicten over mij uitkopen of zelfs het bedrijf failliet laten verklaren, mij dan helemaal niet uitkopen en daarna zonder mij en zonder relatie opnieuw te starten...

Ons bedrijf heeft pioniersjaren gekend, maar begint in de afgelopen tijden te groeien en een betere positie te krijgen. Maar we moeten ook nog wel één en ander wegwerken uit het verleden. Ik heb dus geen flauw idee wat de waarde is van ons bedrijf... De prognoses echter zien er goed uit...

Ik heb behoefte aan wat meer duidelijkheid over hoe dit zit. Heb wel al wat gezocht en hier gelezen, maar vindt niet mijn antwoorden tot nu toe. Ik zoek (nog) geen gedetailleerde informatie, maar alleen eerst nog richtlijnen wat wel of niet kan. Of een link waar ik daarvoor terecht kan. Mijn vragen zijn met name de volgende:

- Hoe wordt de waarde van een bedrijf bepaald?

- Kan zij mij uitkopen en hoe gaat dat in zijn werk? Waar moet ik en wij dan rekening mee gaan houden?

- Haar verhaal over failliet laten verklaren, is dat iets dat reële optie is? Of is het enkel een loze dreigement? Als het wel een optie is hoe zit dat dan?

- Zijn er andere opties die ik/we over het hoofd zien?

 

Ik hoop werkelijk dat het enkel een fase is en dat ze weer wat tot zinnen komt. De relatie en de opbouw van het bedrijf is altijd bijzonder mooi verlopen, tot nu toe. Maar ergens heb ik toch het gevoel een beetje beter te moeten weten hoe het er voor staat...

 

Ik hoor graag jullie reacties.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jella

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.