• 0

RFID-schappen tbv voorraadbeheer

Tesco en Wal-Mart testen 'slimme schappen'

 

De retailers Tesco (Engeland) en Wal-Mart (VS) gaan samen met Gillette een proef doen met 'slimme' winkelschappen. Producten van Gilette worden uitgerust met radio frequency identification (RFID)-tags en de schappen met RFID-scanners, die weer verbonden zijn met computersystemen. Op deze manier zou automatisch de beschikbare voorraad bijgehouden kunnen worden. Deze informatie is van belang voor meer efficency in de toeleveringsketen. Wal-Mart zou een soortgelijke proef gaan doen met Procter & Gamble. (emerce)

 

Lees het hele artikel >>>

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je weet natuurlijk niet van te voren hoeveel iemand gaat kopen. Als er 2 euro op staat, en iemand komt alleen een blikje cola kopen is dat genoeg natuurlijk.

 

Maar ik zie ook wel mogelijkheden tot een soort debitcard/abonnement systeem bij de supermarkt zelf. Wellicht iets dat a la creditcard aan het eind van de maand wordt verrekend ofzo. Persoonlijk zou ik wel gelukkig zijn met zon RFID systeem, heb nogal een hekel aan wachten.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Tag in je hoofd die reageert op je denkwijze. Of ben ik nu the science fiction bezig.

Ik denk ... melk, cola, pasta, scampies, chablis wijntje enzo

En het tagsignaal zegt .... forget it ... je mag alleen langs de cola en verder eet je soep met tosti's. ;D

 

Ik kan me voorstellen dat mensen dat creepy vinden, maar mij lijkt dat ideaal!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Even terug naar het RFID verhaal. Metro heeft in Duitsland een winkel van de toekomst geopend vol met RFID net over de grens ergens. Ik ga er binnenkort eens kijken en zal even laten weten waar deze winkel is en hoe mijn indruk was.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

OK barcodes zijn niet waterdicht, leve de RFID tag. Deze parodie op priceline is een serieuze vorm van winkeldiefstal;

http://www.salon.com/tech/feature/2003/04/10/barcode/index_np.html

http://www.re-code.com/index2.php

Cheers, Ron

Ik zat net op de EAN website en barcodes in te typen. Toen kwam ik ook op dit hilarische idee, maarru denk dat er ook zoiets als een visuele controle is door de cassiere.

Het is idd maf en van extreem goed vertrouwen dat men alles met barcode doet terwijl je met een barcodeprinter zo je eigen artikel kan maken ;D :o De barcodedatabases zijn echter niet openbaar (alleen land en producent) maar met enige regelmaat eenzelfde artikel inkopen ontcijfer je het zo.

 

Misschien dat iemand een keer met herprijzen een stunt wil doen??

ik denk aan www.schirris.com die het grote gat in het incassosysteem heeft aangetoond ;)

 

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.