• 0

Optimaliseren van je eerste mailing

Uniq Print is een bedrijf in naambadges genaamd de mighty badge, dit is een innovatief product vanwege verschillende kenmerken die te lezen zijn op de website van uniqprint

 

Uniq Print wil zich doormiddel van een mailing van 200 speciaal geselecteerde bedrijven zich direct kenbaar maken bij potentiele klanten.

Hiervoor hebben wij gekozen niet om te verkopen maar puur om ons te laten zien aan de buitenwereld.

 

Om dit moment bevat de mailing de standaard onderdelen: persoonlijke brief, brochure, monster en een mogelijkheid tot een order starterspakket.

 

Mijn vraag voor deze lezers is of ze uit eerdere ervaringen sugesties hebben voor een mailing waarmee je je onderscheidt van een normale mailing, en niet direct in de prullenbak belandt.

Ik verstuur de mailing op naam naar aanleiding van telefoongesprekken maar toch wil ik wat unieks aan toevoegen zodat ze eerder geneigd zijn contact op te nemen/ reageren.

 

Ik kijk uit naar jullie suggesties

 

Groeten

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

He,

 

Phoe he......dat is niet eenvoudig natuurlijk, maareh:

 

- vreemde afmetingen doen het altijd goed als attentiewaarde

- zelf afleveren (persoonlijk bezorgen)

- ik probeer wel eens een openingszin als: "Ja, dit is ook weer reclame, maar deze reclame is ECHT interessant...lees maar eens verder...u zult zien". Deze wil ook nog al eens aanslaan.

 

Of:

 

Doe er vijf euro bij! met de tekst:

 

"Mocht het ECHT niets voor u zijn? Dan is deze vijf euro ter vergoeding van de geinvesteerde tijd, maar dan wel alvast hartelijk dank voor uw aandacht."

 

Nou ja....beetje creativiteit doet vaak wonderen..onderscheidt je..en verdiep je in wat je concurrenten al eens hebben gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Op de website al veel teveel redundantie. Blauwe luchten, mannen en vrouwen in pak. En ergens in een hoekje, de naambadge die bestaat uit vier onderdelen.

 

Ik wil meer voorbeelden zien, en niet alleen van die brave. Kom, wees eens brutaal! Pak 20 van de door jou geselecteerde 200 bedrijven, maak voor elk een demo-exemplaar. Met naam en toenaam correct. Prik die op een kaart met een foto vanaf het middel (op borsthoogte of desnood op het hoofd). Heb je meteen een bobbeltje in de envelop! Geef in de begeleidene brief een link naar de gepersonaliseerde landingspagina waar je tig toepassingen suggereert: medewerkers, beurzen, bezoekers evenementen, resellers, interne campagnes, acties, etc.

 

Scoor je, dan kun de volgende180 benaderen. Scoor je niet, dan moet je iets anders proberen.

 

Toon op je algemene website veel meer mogelijkheden. Zoek naar Magic 2.0!!!!

 

Uniq Print levert totale producten met speciale aandacht voor de after sales, ons motto luidt dan ook: "Wij verzorgen complete tevredenheid"

 

Oh, en loos al die clichées asjeblieft...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een goede mailing zorgt voor 5% sales van je potentiele kandidaten.

 

Schoolboekenwijsheid.

 

MdeBlock heeft zijn voorwerk (hopelijk) al gedaan en tweehonderd interessante prospects/suspect opgezocht. Met een goede benadering kan hij best eens vijftig procent respons krijgen. Die single digit percentages zijn uit publieke DM afkomstig en dan nog eens sterk verouderde gemiddelden. In B2B zijn veel hogere scores te halen, mits je een goed aanbod aan de juiste doelgroep doet op een aantrekkelijke en relevante manier.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een goede mailing zorgt voor 5% sales van je potentiele kandidaten.

 

Schoolboekenwijsheid.

 

MdeBlock heeft zijn voorwerk (hopelijk) al gedaan en tweehonderd interessante prospects/suspect opgezocht. Met een goede benadering kan hij best eens vijftig procent respons krijgen. Die single digit percentages zijn uit publieke DM afkomstig en dan nog eens sterk verouderde gemiddelden. In B2B zijn veel hogere scores te halen, mits je een goed aanbod aan de juiste doelgroep doet op een aantrekkelijke en relevante manier.

 

Nope, geen schoolboekenwijsheid. Was ik dit maar tegen gekomen in een schoolboek. Als jij je product goed weet af te stemmen en eerder in aanraking geweest bent met je prospects kan je dit inderdaad optimaliseren. Maar keer op keer blijkt het dat dit soort mailtjes maar een respons hebben van 1 tot 5% als je een startende ondernemer bent. Dit zijn trouwens niet mijn woorden maar van professionals. Zelf heb ik het ook een keer meegemaakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

 

Het voorstel van demo producten valt onder de monsters en zijn dus bijgevoegd. Al deze bedrijven zijn idd geselecteerd in samenwerking met de brancheorganisatie van onze doelgroep dus dat zit wel goed. Daarnaast wil ik nogmaals benadrukken dat we met al deze bedrijven al contact hebben gehad.

 

Ik zoek alleen nog iets om onze spontane naamsbekendheid op te bouwen zodat de mailing blijft hangen.

Het doel van de mailing is dus ook bekendheid verwerven en een beginnend klantenbestand. Dit vanwege het feit dat bij onze leverancier(buitenland) het werven van nieuwe klanten voor 47% bestaat uit referenties van bestaand klanten.

 

Ik kijk uit naar meer opinies

 

Groeten

 

Link naar reactie
  • 0

200 is een relatief laag aantal. En mits heel goed geselecteerd dan kun je best een hoge response verwachten. MAAR dan moet je er wel iets origineels mee gaan doen!

 

Huur een student in (of doe het zelf als je het leuk vindt) en hijs die in een paashaaspak. Laat die paashaas die brieven vervolgens stuk voor stuk persoonlijk gaan bezorgen. Neem 200 zakjes paaseitjes mee die je aan de receptie geeft, ze zullen je vervolgens veel makkelijker je brief persoonlijk af laten geven aan je betreffende contactpersoon. Zeker weten dat je brief dan wordt opengemaakt en ook gelezen.

 

Of bedenk een leuke variant op de paashaas. Een brandweerman die de brief brengt. “Is er brand?” Nee hoor. Maar onze badges zijn zo uniek dat overal waar we komen de brandalarmen afgaan!

 

Fantaseer zelf maar verder…..

 

Maar doe in ieder geval iets origineels. Een brief met iets erin waardoor de envelop ‘opbolt’ die kennen we nu wel. Die 5 euro is ook wel gaaf! Maar zorgt dat ervoor dat de brief wordt opengemaakt?

 

Een andere optie is om je brieven aangetekend te versturen. Die worden ook altijd opengemaakt en gelezen. Beetje duur….. En als gevaar dat aangetekende brieven toch negatieve associaties oproepen. Maar gelezen worden ze wel!

 

Bottom-line: wees creatief en origineel!

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vroeg me overigens af waarom je geen bestel mogelijkheid hebt op je site? Produkt lijkt me er uitermate geschikt voor.

 

Zoek eventueel samenwerking met relatie geschenk verkopers die dat produkt zo in hun site kunnen hangen.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

 

Liever iets met of rond je eigen product doen dan kunstgrepen toepassen. Creëer iets bijzonders. Speel met vormen, toepassingen of omschrijvingen. Begin een prikactie. Speld mensen iets op de mouw. Geef prikkels. Doe mee aan de lintjesregen. Geef mensen een vel vol badges met leuke nonsensteksten of kantoorcartoons die gepersonaliseerd kunnen worden. Maak je product de held van je maling.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.