• 0

Wat mag je verwachten van een sales buitendienst

Heb een vraag over wat je kan en mag en moet verwachten van een sales buitendienst man.

Wij hebben een sales buitendienst persoon rond lopen die nieuwe klanten moet aanboren. Er zit in zijn pakket idem een deel voorgekookte prospects. Er gaan redelijk wat offertes uit bij hem......maar........kopt niets binnen. De persoon is nu ruim 4 maanden bezig maar nog niet zonder veel resultaat. Toch alle nevenactiviteiten die bij de functie horen worden naar veel tevredenheid ingevuld. Goed personeel is moeilijk te vinden. Alleen offertes worden geen orders.........Heeft iemand ervaring op dit gebied of enig idee wanneer het moment gemiddeld is om uit offerte trajecten orders te scoren vanuit de sales man?

 

vast bedankt voor de info

Geetz Maaike

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De conversiegraad van offerte in opdracht verschilt per markt/produkt/klant. Van belang is het principe 'fuck the offer' te hanteren. Voor veel klanten is 'schrijf maar een offerte een excuus om van sales medew. 'af te komen'. Maak daarom alleen maar een offerte als de klant echt wil en maak direct een afspraak over het hercontact om de offerte te bespreken. Zo voorkom je het onnodige offerteschrijven en bespaar je dus tijd. Bovendien neemt je conversiegraad toe.

 

Daarnaast kan een reden zijn dat de afsluitingtechniek niet goed is, ook dit kan worden getraind.

 

Je mag van een goede acc. mngr wel verwachten dat hij de handel ook binnenhaalt! Doorlooptijd is dus een aspect maar verdiep je vnl even in het waarom een klant niet akkoord gaat met de offerte

 

Arnoud

Link naar reactie
  • 0

Bericht gemeld door een gast.

 

Conversieslag moet liggen op minimaal 60 offertes. Principe dat gehanteerd moet worden is 'F*** the Offer'. Een offerte laten schrijven door een sales mw is vaak de oplossing van een klant om van de sales pers. 'af te komen'. M.a.w. maak alleen offertes als de klant die wil en spreek af met de klant waneer je de offerte gaat bespreken. Zo maak je minder offertes (en bespaar je sales tijd voor afspr.) en die offertes die je uitstuurt hebben een hoge conversie. Groet, Arnoud Veldhuis

 

Leuk maar bovenstaande is een standaard riedeltje , in onze praktijk werkt het toch anders, daarnaast kiezen wij niet voor een minimaal aantal offertes, maar een maximaal successtory's en dat je goede afspraak maakt voor dat je een offerte gaat uitbrengen ben ik het mee eens maar een minimaal aantal offertes , werkt in mijn branche beslist niet. Onze projecten lopen van af 5 K maar een gemiddeld project ligt rond de 40K , als ik er daar 60 in offerte van heb is dit een geweldig streven maar word er niet warm of koud van, als ze in me knip zitten uiteraard wel, dat is een ander verhaal. Maar snap wat je bedoeld.........

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Leuk maar bovenstaande is een standaard riedeltje , in onze praktijk werkt het toch anders

 

Ik denk dat je het iets te radicaal bekijkt. Een minimaal aantal offertes geloof ik ook niet in. Zelf heb ik twee werknemers in de buitendienst , maar hanteer enigzins toch een gedeelte van deze "theorie". Offertes worden in overleg opgemaakt en, inderdaad, een afspraak gemaakt om deze offerte te bespreken. Daarmee krijgen ze nog een onderhandelings-percentage mee om de deal te sluiten. 9 van de 10 eindbesprekingen resulteren in een orderbevestiging alsmede levering (verkoop). Uiteraard heeft ieder zijn eigen handel en elke markt is verschillend.

 

Toch zou ik van dit antwoord wat opsteken, hoewel gedeeltelijk theorie, maar dit werkt wel in de praktijk en zal ook in jouw branche voor meer deals zorgen.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals ik al schreef.........Maar snap wat je bedoeld.........

 

 

Toch zou ik van dit antwoord wat opsteken, hoewel gedeeltelijk theorie, maar dit werkt wel in de praktijk en zal ook in jouw branche voor meer deals zorgen.

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

..........oke jij schreef ..........

Toch zou ik van dit antwoord wat opsteken, hoewel gedeeltelijk theorie, maar dit werkt wel in de praktijk en zal ook in jouw branche voor meer deals zorgen.

 

En ik reageerde maar snap wat je bedoeld.

Ofwel ik kan me er een heel eind in vinden hoewel de vlieger niet altijd op gaat.

Wat niet weg neemt dat je deels gelijk hebt..........Dus Snap wat je bedoeld........

Hopelijk zijn de ???? nu weg gewerkt......... ;D......

Gr Maaike

 

 

Link naar reactie
  • 0

nee, de persoon in kwestie doet de eenvoudige systemen gemiddeld 5 k per stuk zitten er ook een paar van 8 of 10 bij uiteraard, ik zelf doe de grote projecten tussen 40 k en 100k .maar dat zijn lange termijn projecten en vallen in een later stadium en in een andere groep.

 

gr maaike

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.