Als iemand 2 eenmanszaken heeft, boekhouding wordt door verschillende administratiekantoren gedaan.
Ik neem als voorbeeld een autozaak en een kapperszaak.
Autozaak betaald via de ondernemingsbankrekening een factuur van de kapperszaak (ivm geld problemen bij de kapper). Factuur staat op naam van de kapperszaak.
1100 Bank (balans)
0623 Aan/kosten kapperszaak (balans - passiva - eigen vermogen)
En als dit een factuur met BTW betreft, kan dit zo geboekt worden
1100 Bank (balans)
1520 Aan/ te ontvangen BTW
Zijn deze boeking dan zo juist in de boeken van de autozaak. Of moet je het perse boeken in de kosten ook bij de autozaak.
En als de factuur van de kapperszaak alleen wordt geboekt door de autozaak, via de bankboek in de kosten neem ik aan indien de factuur van de kapperszaak niet door de boekhouder van de kapperszaak wordt geboekt indien dit gebeurt ?
Kloppen mijn gedachten.
Graag verneem ik of dit juist is en/of ik anders moet handelen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hc125119
hc125119
Beste allen,
ik heb een vraag over het volgende :
Als iemand 2 eenmanszaken heeft, boekhouding wordt door verschillende administratiekantoren gedaan.
Ik neem als voorbeeld een autozaak en een kapperszaak.
Autozaak betaald via de ondernemingsbankrekening een factuur van de kapperszaak (ivm geld problemen bij de kapper). Factuur staat op naam van de kapperszaak.
1100 Bank (balans)
En als dit een factuur met BTW betreft, kan dit zo geboekt worden
1100 Bank (balans)
1520 Aan/ te ontvangen BTW
Zijn deze boeking dan zo juist in de boeken van de autozaak. Of moet je het perse boeken in de kosten ook bij de autozaak.
En als de factuur van de kapperszaak alleen wordt geboekt door de autozaak, via de bankboek in de kosten neem ik aan indien de factuur van de kapperszaak niet door de boekhouder van de kapperszaak wordt geboekt indien dit gebeurt ?
Kloppen mijn gedachten.
Graag verneem ik of dit juist is en/of ik anders moet handelen.
Bedankt,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/11664-meerdere-eenmanszaken-kosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag