• 0

Is verlies BV negatief 'voordeel' in BOX 2

Al enkele keren heb ik dit forum bezocht, maar nog geen vraag gesteld. Bij deze dus de eerste.

 

Vorig jaar heb ik een nieuw bedrijf opgestart in BV-vorm. Hiervoor heb ik 18.000 euro gestort. Inmiddels heeft de accountant een verlies van 1.000 euro berekend in de BV. over 2006.

De aangifte IB doe ik zelf via het aangifteprogramma van de belastingdienst. Dit omdat ik er nog een ander (IB) bedrijf naast heb, waarvan ik de administatie en aangifte altijd zelf heb gedaan.

 

Moet ik nu die 1.000 euro als negatief "regulier voordeel uit aanmerkelijk belang" opgeven in box 2? En is het juist dat mijn box 3- vermogen in één keer vorig jaar met 18.000 euro is gedaald door de oprichting van de BV?Wie kan aangeven of dit juist is?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Ik ben geen expert maar een verlies in je BV neem je in de regel niet prive. Bij AB in Box 2 geef je zover ik weet alleen op wanneer je als privepersoon bijvoorbeeld winstuitkering op je aandelen hebt ontvangen of je aandelen met verlies of winst hebt verkocht (vervreemd).

Verder geef je het aantal aandelen op dat je bezit. Als je van je privevermogen 18.000 euro stort als aandelenkapitaal in een BV is je privevermogen op dat moment dus inderdaad met 18.000 euro gedaald. Die 18.000 euro is bezit geworden van je BV en in ruil daarvoor heb jij je aandelen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

In jouw aangifte komt in Box2 alleen het aantal aandelen dat je bezit van de BV.

 

Bij een faillissement en pas na de opheffing van de onderneming heb je een verlies van EUR 18.000 aan te geven.

 

Bij dividenduitkeringen heb je pas een opbrengst die je hier moet aangeven.

 

Succes met invullen en denk aan de mogelijkheid tot middeling!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.