• 0

offertes in investeringsbegroting

Hallo allemaal.

 

Ik ben een ondernemer in spe en moet zeggen dat dit een geweldig forum is.

Heb er al veel antwoorden op vragen gevonden maar heb er nog wel 1.

 

Ben nu bezig met het financieele deel van mijn ondernemersplan en hiervoor ben ik offerte aan het verzamelen.

Moeten deze offertes excl. of incl. btw in investeringsbegroting van mijn ondernemersplan komen te staan.

Het gaat om aanschaf apparatuur en benodigheden om mijn bedrijf te kunnen laten draaien.

Zelf dacht ik aan excl. btw omdat dit geen kosten en ze dus niet ten laste gaan van het bedrag die ik heb om mijn berijf op te starten.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Mvrg

 

Bennie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account
Zelf dacht ik aan excl. btw omdat dit geen kosten en ze dus niet ten laste gaan van het bedrag die ik heb om mijn berijf op te starten.

 

In principe heb je gelijk maar je moet de BTW wel voorfinancieren. Over het algemeen heb je een kwartaalaangifte en betaal je met 30dgn. of eerder. Al met al ben je dat geld wel even kwijt. Dit kan je in het plan mee berekenen.

 

Tevens kan je dit mee laten nemen bij je financiering (indien van toepassing).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt en als je erover nadenkt heb je gelijk de btw moet ik eerst zelf betalen voordat ik deze terug krijg.

Dus het beste kan ik alle offerte incl. btw in het ondernemersplan om daarmee naar de bank te gaan voor een financiering.

 

Mvrg

 

Bennie

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is gebruikelijk om de investeringen exclusief BTW op te nemen en de benodigde voorfinanciering van BTW als een aparte post.

 

Het zijn namelijk twee totaal verschillende financiële kwesties. De investeringen moet je voor langere tijd kunnen financieren, er zit een risico aan vast, ze behouden misschien waarde, er wordt op afgeschreven in de exploitatiebegroting etc. De BTW is een eenmalige kortlopende risicoloze financieringsbehoefte, die alleen terugkeert in de liquiditeitsprognose en niet in de exploitatiebegroting.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.