• 0

Internet portaal

Gast Verwijderd account

Ik weet dat ik me nog al op een verzadigde markt ga begeven maar we willen het toch gaan proberen. We willen een internet portaal op gaan zetten ter ondersteuning van onze webshop op www.horserunners.nl en met dat portaal willen wij ons voornamelijk gaan richten op de zakelijke markt nu is mijn vraag wat zijn de minimale eisen waar zo'n portaal aan moet voldoen. En hoe kan je zo'n portaal het best gebruiken om de verkoop van je webshop te stimuleren en eventueel in een later stadium zelfs het portaal zelf te gelden maken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Het belangrijkste is: er moet een ondernemer achter zitten die inzicht heeft in de behoeften van de zakelijke markt ;)

 

Wij hebben best inzicht in de zakelijke markt maar wij zijn een jong bedrijf dat zich richt op een moeilijke markt. Wij richten ons op de paarden markt en alles wat daar mee te maken heeft. En zeker de zakelijk markt daarvan is zeer moeilijk te benaderen en te bespelen(computers en voornamelijk internet zijn daar nog niet echt gemeen goed). En de vraag is dan ook waar hebben ondernemers in de paarden wereld dan ook behoefte aan.

Link naar reactie
  • 0

Aha, de paardenmarkt, waarom zei je dat dan niet? Dat is iets totaal anders dan 'de zakelijke markt'.

 

Kijk eens in (zakelijke) paardentijdschriften. De uitgevers en adverteerders daarvan hebben het marketingonderzoek al voor je gedaan. Wat je daarin aantreft geeft vermoedelijk een goed beeld van de interesses, behoeften, producten en diensten in die markt.

 

En dan doe je op basis daarvan een zoekwoordenonderzoek om te kijken waar mensen in die branche op internet naar zoeken.

 

Vervolgens maak je een 1e versie van de site, ga je het bezoekersgedrag monitoren en ontwikkel je de site door op die deelgebieden waar kennelijk de meeste belangstelling voor is.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Aha, de paardenmarkt, waarom zei je dat dan niet? Dat is iets totaal anders dan 'de zakelijke markt'.

 

Kijk eens in (zakelijke) paardentijdschriften. De uitgevers en adverteerders daarvan hebben het marketingonderzoek al voor je gedaan. Wat je daarin aantreft geeft vermoedelijk een goed beeld van de interesses, behoeften, producten en diensten in die markt.

 

En dan doe je op basis daarvan een zoekwoordenonderzoek om te kijken waar mensen in die branche op internet naar zoeken.

 

Vervolgens maak je een 1e versie van de site, ga je het bezoekersgedrag monitoren en ontwikkel je de site door op die deelgebieden waar kennelijk de meeste belangstelling voor is.

 

Ik bedoel met de zakelijke markt manege's, stoeterijen enz. Niet de particulier die voor zijn plezier in het weekend een eindje gaat rijden :) ;) :) ;) :). Deze laatst genoemde kan natuurlijk wel tot de zakelijke markt gaan behoren als deze een eigen paard(en) heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel met de zakelijke markt manege's, stoeterijen enz.

 

Ja, dat snap ik nu wel. Maar mensen buiten de paardenwereld bedoelen met "de zakelijke markt": alle ondernemers/ondernemingen/organisaties, inclusief schoenwinkels, piepschuimproducenten, afvalverwerkers, fysiotherapiepraktijken en rijscholen. Dit forum wordt niet alleen door paardenaars gelezen, dus wees ajb een beetje specifiek en duidelijk.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

zakelijke markt kan iig zeer slecht tegen zpelvauten. ;)

 

Dit forum doe ik zelf voor de teksten op de website heb ik iemand die wat meer verstand heeft van de Nederlandse taal als ik ;D.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik geloof dat de topic starter zich eens moet verdiepen in het begrip doelgroep. De vraagstelling is erg onduidelijk, net als wat wat de ts met zijn portal wil bereiken. Dus graag meer duidelijk anders blijft het gissen wat de ts nu precies wil.

 

Mijn doelgroep is duidelijk manege's, pensionstallen, stoeterijen en fokbedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat de topic starter zich eens moet verdiepen in het begrip doelgroep. De vraagstelling is erg onduidelijk, net als wat wat de ts met zijn portal wil bereiken. Dus graag meer duidelijk anders blijft het gissen wat de ts nu precies wil.

 

Mijn doelgroep is duidelijk manege's, pensionstallen, stoeterijen en fokbedrijven.

 

Niet de particulier die voor zijn plezier in het weekend een eindje gaat rijden :) ;) :) ;) :). Deze laatst genoemde kan natuurlijk wel tot de zakelijke markt gaan behoren als deze een eigen paard(en) heeft.

 

??? ??? ??? ???

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.