• 0

Vrijwel niemand doet mee aan enquete

Gast Verwijderd account

Wij hebben online enquete's gemaakt en daar naar toe verwezen doormiddel van een link op onze tijdelijk gesloten website's. Alleen hebben wij GROTE moeite om mensen die enquete's in te laten vullen.

 

Heeft iemand raad hoe wij het invullen van onze enquete's kunnen laten gebeuren.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Beantwoord eens, terwijl je denkt vanuit de potentiële invuller, de vraag 'What's in it for me'. Als de enige zaken die je kunt bedenken ten voordele van jouw organisatie zijn, dan heb je de reden te pakken waarom niemand hem invult.

 

De weg die jij nu voorstelt heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar een enquete is volgens mij altijd ten voordele van het bedrijf die hem uitschrijft. Nu kan je natuurlijk een kadobon van bijvoorbeeld 5 euro cadeau doen aan iedereen die hem invult maar als zij die dan moeten besteden bij jou en jou goedkoopste produkt is bijvoorbeeld 20 euro dan voel ik dat als een klein beetje oplichterij.

Link naar reactie
  • 0

Mwah, soms is het nuttig ergens aan mee te doen, en alleen maar te weten dat de resultaten online gepost gaan worden. Of dat je duidelijk weet/merkt dat jouw dienstverlening er beter van wordt. Het hoeft niet meteen om een geldelijke beloning te gaan, als 'ik' er maar iets positiefs van merk.

 

Werkt dat toch allemaal niet, verloot dan onder de inzenders één of enkele hele mooie prijzen (en maak dat ook echt bekend op je site, met foto enzo erbij), i.p.v. iedereen een klein presentje te geven. iPods doen het altijd goed geloof ik, of is dat alweer zó 2006..? :)

Link naar reactie
  • 0

 

Klanten zijn er niet voor bedrijven; bedrijven zijn er voor klanten. Je zal eerst iets moeten geven, voor je iets kan vragen. Een beloning is wat slapjes, zeker als je centrale dienstverlening 'tijdelijk gesloten' is. Je krijgt bovendien onbruikbare antwoorden, want mensen doen niet wat ze zeggen en ze zeggen niet wat ze doen. Uit het gedrag (ze negeren je verzoek tot meedoen) kun je afleiden dat je voor hen niet van belang bent.

 

Doe iets anders!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ondernemer in de paardenbranche en vind het niet erg om eventjes naar jou vraag te kijken en deze proberen te beantwoorden.

 

Helaas zal ik negatieve dingen moeten schrijven, had het ook graag ander voor je gezien.

 

Het eerste wat mij opviel is saaiheid. Veel tekst, maar niks fleurigs zoals bv een foto die past bij het bedrijf. Ook offline, mag er nog een tikkie fleurigheid te vinden zijn denk ik dan maar.

Lange lap tekst, welke denk ik ietsje korter had gekund.

Misschien dat ik er overheen gekeken heb, maar je verhuisd naar een ander pand, praat over bestellingen, maar nergens in je tekst staat aangegeven wat voor bedrijf je hebt. Is het een winkel/webshop met ruitersport artikelen misschien?

 

Je vraag gaat over de enquete. Daar heb ik eventjes naar moeten zoeken hoor. De eerste keer ging ik vluchtig door de tekst en zag ik het dus over het hoofd. Ik zag wel dikgedrukte, aanklikbare woorden, maar niet het woord enquete. Misschien klik hier omruilen met het woord enquete?

Eenmaal de enquete gevonden was het al snel weer wegklikken.

Neem me niet kwalijk, maar hoe wil ik een enquete invullen met vragen als, wat vind u van het uiterlijk van onze website, wat vind u van het assortiment, de manier van betalen enz, als er nergens een website online is om deze dingen te kunnen bekijken?

Dat werkt zo niet en ik zou denken dat dat je grote probleem is.

 

Het is verder niet jou vraag, maar het zakelijk forum.

Waarom denk jij dat ik daar iets aan zou kunnen hebben en op welke manier denk je dat ondernemers in de paardenbranche naar je toe zouden willen komen?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik ben ondernemer in de paardenbranche en vind het niet erg om eventjes naar jou vraag te kijken en deze proberen te beantwoorden.

 

Helaas zal ik negatieve dingen moeten schrijven, had het ook graag ander voor je gezien.

 

Het eerste wat mij opviel is saaiheid. Veel tekst, maar niks fleurigs zoals bv een foto die past bij het bedrijf. Ook offline, mag er nog een tikkie fleurigheid te vinden zijn denk ik dan maar.

Lange lap tekst, welke denk ik ietsje korter had gekund.

Misschien dat ik er overheen gekeken heb, maar je verhuisd naar een ander pand, praat over bestellingen, maar nergens in je tekst staat aangegeven wat voor bedrijf je hebt. Is het een winkel/webshop met ruitersport artikelen misschien?

 

Je vraag gaat over de enquete. Daar heb ik eventjes naar moeten zoeken hoor. De eerste keer ging ik vluchtig door de tekst en zag ik het dus over het hoofd. Ik zag wel dikgedrukte, aanklikbare woorden, maar niet het woord enquete. Misschien klik hier omruilen met het woord enquete?

Eenmaal de enquete gevonden was het al snel weer wegklikken.

Neem me niet kwalijk, maar hoe wil ik een enquete invullen met vragen als, wat vind u van het uiterlijk van onze website, wat vind u van het assortiment, de manier van betalen enz, als er nergens een website online is om deze dingen te kunnen bekijken?

Dat werkt zo niet en ik zou denken dat dat je grote probleem is.

 

Het is verder niet jou vraag, maar het zakelijk forum.

Waarom denk jij dat ik daar iets aan zou kunnen hebben en op welke manier denk je dat ondernemers in de paardenbranche naar je toe zouden willen komen?

 

Negatief commentaar kan ook goeie commentaar zijn. En vele dingen die je zegt zijn als ik er goed naar kijk ook inderdaad waar. Het forum heb ik inmiddels geschrapt de link erna staat er nog wel maar deze zal ik ook zo spoedig mogelijk weghalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een zelfde soort probleem. Ik heb namelijk 5 bedrijven telefonisch benaderd en gevraagd of ze t.b.v. een schoolopdracht een enquete voor mij willen invullen. Hierbij heb ik aangegeven dat het niet langer dan 5 minuten duurt mede doordat de antwoordmogelijkheden al aanwezig zijn.

Alle bedrijven zeiden dat ik het mocht opsturen en dat ze het zouden invullen.

 

Als voordeel voor de bedrijven biedt ik hen een verslag aan nadat ik het onderzoek heb uitgevoerd.

 

Ik heb een week later een email herinnering gestuurd maar tot op heden nog niets in mijn mailbox ontvangen.

 

Hoe kan ik nu het beste de bedrijven benaderen om alsnog de vragenlijst in te vullen? Telefonisch?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0
Als voordeel voor de bedrijven biedt ik hen een verslag aan nadat ik het onderzoek heb uitgevoerd.

 

Ik vermoed dat dat niet als voordeel wordt gezien.

 

Hoe kan ik nu het beste de bedrijven benaderen om alsnog de vragenlijst in te vullen?

 

Niet. Vragenlijsten zijn vrijwel altijd zinloos, in ieder geval voor de invuller en vaak ook voor de mensheid als geheel. Ze worden massaal genegeerd. Dit geldt niet alleen voor enquêtes door studenten, maar ook voor vragenlijsten van overheden, marketingafdelingen etc.

 

De enkele keer dat ik het probeer in te vullen erger ik me groen en geel aan de onzinnige vragen, de onduidelijke meerkeuzeantwoorden en vooral: de onmogelijkheid om dat te communiceren wat ik graag kwijt wil.

 

Ik zou zeggen, bedenk een andere onderzoeksopzet.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet inderdaad dat mensen het vervelend en irritant vinden om een vragenlijst in te vullen maar ik zie geen andere optie.

- telefonisch kost het teveel tijd

- bezoeken van de bedrijven kost veel tijd (reistijd en interview tijd)

 

Ik moet de informatie toch echt hebben van deze bedrijven omdat het voor mijn afstudeeropdracht is :(

Link naar reactie
  • 0

Bedrijven en consumenten doen nog steeds mee aan onderzoek, maar dan moet het doel wel in hun kraam te pas komen, de opzet (vragen en antwoorden) volstrekt duidelijk en deelname gemakkelijk en niet tijdrovend. Een beloning helpt, maar die moet wel passend zijn.

 

Omdat enquetes zo makkelijk te maken zijn, worden we met z'n allen overspoeld met slecht onderzoek (niet alleen van studenten die niet kunnen spellen) met als gevolg dat deelnemers selectiever worden. Je zal dus nog beter je gloeiende best moeten doen. Of iets anders bedenken.

 

En als je nu al aangeeft dat telefonisch onderzoek teveel tijd kost en reizen teveel moeite is, dan verdien je een schop onder je gat. Luie snurkstudent!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Heel eenvoudig, verloot een leuke prijs onder de inzenders.

 

Ik werk voor een ledenorganisatie waar we dus veel zaken bespreken via commissies en ook veel met enquetes werken. Vroeger hadden wij hier ook problemen mee. Gebruikersvriendelijk hadden we alles al toegepast, maar nu we er een cadeautje aan koppelen (bijvoorbeeld weekendje weg) hebben we een response van +/- 80% waar voorheen +/- 35%.

 

Is de moeite waard om het te proberen!

 

 

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Op zich een leuk idee om er een cadeau aan te koppelen maar als ik vertel dat ik vanuit een schoolopdracht vragen wil stellen dan is het een beetje vreemd dat ik een weekend weg verloot. Als student kun je dit haast niet doen. (arme studenten ;))

Link naar reactie
  • 0
maar ik zie geen andere optie.

- telefonisch kost het teveel tijd

- bezoeken van de bedrijven kost veel tijd (reistijd en interview tijd)

 

Eigenlijk zeg je hier: ik kies een methode die niet werkt, omdat ik voor andere methoden geen tijd heb. Ik weet niet welke opleiding je doet, maar bij mij zou je zo niet afstuderen :-*

Link naar reactie
  • 0

maar ik zie geen andere optie.

- telefonisch kost het teveel tijd

- bezoeken van de bedrijven kost veel tijd (reistijd en interview tijd)

 

Eigenlijk zeg je hier: ik kies een methode die niet werkt, omdat ik voor andere methoden geen tijd heb. Ik weet niet welke opleiding je doet, maar bij mij zou je zo niet afstuderen :-*

 

Ik ben zelf met de optie gekomen om de bedrijven te bezoeken maar de opdrachtgevers vinden dat hier geen tijd voor is.

Telefonisch de vragenlijst afnemen wordt gewoon onoverzichtelijk vanwege de vele antwoordmogelijkheden op de vragen.

 

Ik heb de telefonische benadering gekozen met daarna een vragenlijst toesturen. De opdrachtgevers vonden dit ook de beste manier. Helaas heeft het tot op heden nog niet het gewenste effect opgeleverd.

 

Ik ben geen luie student en wil er best wat voor doen om relevante informatie te krijgen ;D

Link naar reactie
  • 0

Telefonisch de vragenlijst afnemen wordt gewoon onoverzichtelijk vanwege de vele antwoordmogelijkheden op de vragen.

 

Als ik jou vraag hoeveel kinderen je hebt, hoef ik toch niet alle mogelijkheden op te noemen? Je stelt je vragen via de telefoon en vult vervolgens het juiste antwoord in. Je zit niet eens vast aan je eigen antwoordmogelijkheden. N=20 of zoiets, dus dat kan niet ingewikkeld zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Telefonisch de vragenlijst afnemen wordt gewoon onoverzichtelijk vanwege de vele antwoordmogelijkheden op de vragen.

 

Er zijn nu eenmaal vele antwoordmogelijkheden. Als je die probeert te 'onderdrukken' is je methode twijfelachtig.

 

Ik krijg bijvoorbeeld nu en dan de vraag "hoeveel werknemers heeft uw bedrijf?". Lijkt simpel een eenduidig. Maar... ik werk zelf via een managementovereenkomst vanuit een personal holding, heb twee uitzendkrachten, vier freelancers en acht werkzaamheden ge-outsourced. Ofwel: niemand heeft een dienstverband met de werkmaatschappij die wordt bevraagd. Wat is nu het juiste antwoord?

 

En dan krijg je serieus ook nog vragen als:

- Hoeveel karton gebruikt u per jaar? (Ja, ik zal het voortaan wegen)

- Rijden uw werknemers en klanten regelmatig via de omrijlaan naar uw kantoor? (Weet ik veel )

- Gebruikt u chemische stoffen? (Zijn er ook andere? is dan mijn wedervraag)

 

Trouwens, hoeveel lastige enquêtes krijgen jullie per jaar? ;D

Link naar reactie
  • 0

 

Ik doe een concurrentieonderzoek bij een grote technische groothandel. Voor de marktgegevens ben ik op zoek naar specifieke gegevens van concurrenten. Bijvoorbeeld marktaandelen, omzetgegevens etc.

 

Ze benadert vijf bedrijven met twintig vragen. Hoeveel concurrenten heeft een groothandel? Vijf zou wel eens de complete markt kunnen zijn. Dan praat je niet meer over een steekproef en hoef je je niet te laten inperken door methodologie.

 

Overigens zou het me niks verbazen als zulke bedrijven niet willen meewerken omdat de antwoorden concurrentiegevoelig zijn. Zelfs niet als zo'n onderzoek gepresenteerd wordt als studie-opdracht, en de opdrachtgever verhuld blijft.

 

Maar op zich is dit telefonisch best te doen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op zich een leuk idee om er een cadeau aan te koppelen maar als ik vertel dat ik vanuit een schoolopdracht vragen wil stellen dan is het een beetje vreemd dat ik een weekend weg verloot. Als student kun je dit haast niet doen. (arme studenten ;))

 

Beloof ze na afloop van je onderzoek een kopie van je verslag.. Heeft bij ons schoolproject ook super gewerkt omdat de informatie die eruit is gekomen toch heel interessant voor ze is :) ... zeg vooral dat je ook al concurrenten hebt benaderd want het laatste wat ze willen is informatie mislopen die de concurrentie wel krijgt..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.