Beginnersvragen geschikt voor HL?

Aanbevolen berichten

Als beginnend ondernemer die geen enkele ervaring heeft met het zelf runnen van een bedrijf, anders dan de 2,5 jaar die ik nu bezig ben, heb ik toch wel een paar vragen.

Vragen over hoe ik mijn bedrijf kan laten groeien, wanneer het verstandig is om externe gelden aan proberen te trekken, huisvesting, marketing, etc, etc...

 

Ik heb al een paar vragen uitstaan, maar ik vraag mij oprecht af of HL wel het juiste forum is voor mijn 'beginnersgestuntel'?

 

Mijn vragen wil ik vooral stellen om met mensen van gedachten te wisselen en middels hun ervaring voor mij de juiste beslissingen te kunnen nemen.

 

Mijn bedrijf is verre van innovatief, anders dan dat ik in een nice markt zit.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Alle vragen zijn hier welkom. Meningen en overwegingen helemaal. Bij vragen verlangen we van de vragensteller dat hij/zij eerst om zich heen kijkt en probeert zelf een antwoord te vinden. Hoe specifieker de vraag hoe beter het antwoord.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Ik heb al een paar vragen uitstaan, maar ik vraag mij oprecht af of HL wel het juiste forum is voor mijn 'beginnersgestuntel'?

 

Natuurlijk wel! Probeer alleen in je achterhoofd te houden dat hier flink wat mensen uithangen die al een hele tijd bezig zijn. Die zijn dan soms wat minder geneigd zulke vragen die ze 20 keer hebben gezien en beantwoord voor de 21e keer te beantwoorden.

 

Over het algemeen werkt het het beste als je eerst de zoekfuntie uitgebreid gebruikt, en dan, zoals Nils terecht aangeeft, de vragen die overblijven heel gericht stelt.

 

Gewoon doorvragen, dus!

Link naar reactie

Het 'probleem' is, dat ik veel dingen vanuit mijn eigen huidige situatie moet beoordelen. Veel van de info die ik vind via het zoeken (wat ik zeer veel doe) gaat toch in op de algmene zaken, terwijl ik graag advies ontvang voor mijn specifieke zaken.

 

Maar ik zal mijn best blijven doen om de vragen zo duidelijk mogelijk te stellen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Specifieke vragen krijgen specifieke antwoorden. Als je voor de duidelijkheid aangeeft wat je zelf al gevonden hebt of hoe je zelf tegen het probleem aankijkt, kan je werkelijk alle vragen stellen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Alle vragen zijn hier welkom. Meningen en overwegingen helemaal. Bij vragen verlangen we van de vragensteller dat hij/zij eerst om zich heen kijkt en probeert zelf een antwoord te vinden. Hoe specifieker de vraag hoe beter het antwoord.

 

Als ik sommige vragen en verhalen lees dan bekruipt mij weleens het gevoel of de vragensteller wel serieus is. Dit gezien de antwoorden en opmerkingen die door hem of haar op de hulpvaardige en deskundige tegenvragen door de ervaren forumleden gesteld worden. Na enig gedraai valt de vragensteller door de mand. Sommige vragen en opmerkingen lijken wel op een of andere casus van een studie. Er wordt dan heel veel door anderen aan besteed.Ik vind dat erg jammer.

Er valt niet aan te ontkomen vrees ik. Het maakt het forum voor mij iets minder leuk.

Link naar reactie

Als ik sommige vragen en verhalen lees dan bekruipt mij weleens het gevoel of de vragensteller wel serieus is.

 

......

 

Na enig gedraai valt de vragensteller door de mand. Sommige vragen en opmerkingen lijken wel op een of andere casus van een studie.

 

Johan,

 

Ik neem aan dat je het nu over sommige topicstarters hebt, en niet over Henri Kroeze in het bijzonder?

Link naar reactie

Als ik sommige vragen en verhalen lees dan bekruipt mij weleens het gevoel of de vragensteller wel serieus is.

 

......

 

Na enig gedraai valt de vragensteller door de mand. Sommige vragen en opmerkingen lijken wel op een of andere casus van een studie.

 

Johan,

 

Ik neem aan dat je het nu over sommige topicstarters hebt, en niet over Henri Kroeze in het bijzonder?

 

 

Mocht ik de indruk de indruk gewekt hebben Henri Kroeze hiermee te bedoelen dan spijt mij dat. Dit was geenszins het geval.

Link naar reactie

Slechte vragen bestaan niet, slechte antwoorden wel.

 

Wel komt het vaak voor dat een vraag al meerdere keren is behandeld, maar dan verwijzen de mod's je vriendelijk naar de zoekfunctie.

 

Quote Paul Watzlawick:

"Het herkennen van een foute vraag is lastiger dan het herkennen van een fout antwoord"

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Ik neem aan dat je het nu over sommige topicstarters hebt, en niet over Henri Kroeze in het bijzonder?

 

Even ter verduidelijking: Ik wilde hiermee juist in de bres springen voor Henri. Ik waardeer Henri zeer om zijn bijdragen en vooral om zijn openhartigheid over de ontwikkeling van zijn bedrijf. Henri geeft ons meer dan anderen een kijkje in de keuken. Inclusief zijn successen (concurrent stopt), strijd (het duurde lang voor hij een bepaald (deel) importcontract scoorde) twijfels en we zijn zelfs getuige van de voortgang van de verbouwing van zijn garage!

 

Niets anders dan hulde voor Henri zijn openhartigheid. Daar is best moed voor nodig. Keep up the good work buddy!

 

(edit: reusje voor Henri's hele ouvre...)

Link naar reactie

Nounou... poe hee, dankjewel hoor! ;D

 

Openhartigheid: ik heb al vaker aangegeven dat ik in mijn familie en vriendenkring geen ondernemers heb, dus ik moet alles zelf uitvinden en ik heb enorm veel hier geleerd. Soms moet dat door wat meer te vertellen dan dat je eigenlijk normaliter zou doen, maar ach.

Als er al een concurrent meeleest, dan doet ie er z'n voordeel maar mee...

Ik weet al wel dat er concurrenten jaloers zijn... Hoorde ik van een bevriende leverancier.

 

Enne, het Amerikaanse contract is in februari beeindigd. Men (het US bedrijf) had toch liever één distributeur in de NL...En ik ben eigenlijk wel blij, want de verzendkosten waren gigantisch waardoor mijn marge minimaal was. Maar de motivatie om het merk flink te promoten is even naar nul gedaald. Heel veel klanten had ik er ook niet voor, het was een groeimarkt voor mij die veel aandacht vergt.

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Enne, het Amerikaanse contract is in februari beeindigd. Men (het US bedrijf) had toch liever één distributeur in de NL...En ik ben eigenlijk wel blij, want de verzendkosten waren gigantisch waardoor mijn marge minimaal was. Maar de motivatie om het merk flink te promoten is even naar nul gedaald. Heel veel klanten had ik er ook niet voor, het was een groeimarkt voor mij die veel aandacht vergt.

 

Kijk, dat is nu precies wat ik bedoel. Reusje dubbel en dwars waard.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.