Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
(svp verplaatsen als het hier niet thuis hoort...)
Een fabrikant in Frankrijk, wiens producten ongeveer 50% van mijn omzet bepalen, dus zeer belangrijk voor mij, heeft altijd grote moeite om nieuwe producten te leveren buiten Frankrijk.
Ze hebben een serie met assortimentsdozen, waarbij het bestelnummer al een paar jaar hetzelfde is, echter de samenstelling van de dozen wisselt ongveer 1x per jaar.
Uiteraard ben ik alleen geinteresseerd in de nieuwste samenstelling, maar omdat de fabrikant maar één nummer hanteert, is dit door hen (blijkbaar) lastig vast te stellen wat er in een doos zit.
Wat heb ik gedaan:
Twee jaar geleden heb ik alle voorraden bij de bij mij bekende groothandels in de NL opgekocht.
Een jaar geleden heb ik de fabrikant zelf benaderd en een mooie order kunnen plaatsen.
Echter, bij het opnieuw willen plaatsen van een vervolgorder, kreeg ik te horen dat ik in het vervolg zaken moest doen met de NL importeur.
Dus, NL importeur benaderd (had al goed contact met ze) en bestelling geplaatst.
1e bestelling gaat fout, product niet meer op voorraad.
2e bestelling gaat goed, nieuwe producten, iedereen blij.
3e bestelling gaat fout, fabrikant stuurt oude voorraad
4e bestelling gaat fout, product niet op voorraad
5e bestelling gaat fout, foute levering van oude voorraad
6e bestelling gaat fout, product wordt gewoonweg niet geleverd, zonder opgaaf van verwachte leveringsdatum (betreft nieuw product met nieuw artikelnummer)
Ik word hier een beetje moedeloos van. Fabrikant verwijst naar importeur, waarop importeur meldt dat fabrikant niet kan leveren of foutief levert.
Ik beb al een paar emails gestuurd naar de fabrikant, maar nog geen reactie gehad. Ik ga vandeweek bellen, maar wat kan ik nog meer doen in deze geschiedenis?
Als zij goed kunnen leveren, kan ik verkopen... Ik moet mijn klanten nu nee verkopen... Terwijl het product wel leverbaar is in Frankrijk... Ik mis hier gewoon een flink stuk omzet...
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag